hier ook een die gillend wakker word ondanks de voeten eind omhoog heb ik er nog last van heb nu een blokje zeep onder het matras. als ik kramp heb krijg ik mijn tenen niet meer omhoog ze zijn helemaal verstijft mijn vriend helpt me dan. die drukt mijn voet naar me toe. wie heeft nog meer tips?
Had ik ook enorm last van toen ik rond de 5/6/7 maanden was. Maar ik moet zeggen dat ik er nu geen last meer van heb (ff afkloppen!). Maar goed, nu heb ik wel weer andere dingen.... slaap heel slecht, ben zo stijf als een hark en rug en heupen doen ontzettend pijn als je om wilt draaien. Maar die kuitkrampen zijn in ieder geval weg. Groetjes Miep
Hier in FR zeggen ze dat het een magnesiumtekort is en mn vriendje zegt dat ik meer bananen moet eten (nee meiden, niet wat jullie misschien denken nu... ).... Ik drink nu dus "Hepar" mineraalwater, is ook goed voor stoelgang met extra magnesium, geven ze ook aan baby'tjes als die het moeilijk hebben met p*pen... Baat het niet...
Van de cursusleidster kreeg ik de volgende tips: -matras achter iets hoger -zorgen dat je voeten/ benen warm zijn (dus niet alles onder de dekens behalve de voeten en onderbenen. -paar keer per dag rondjes draaien met je voeten terwijl je op de grond zit met je benen gestrekt voor je uit. -wisseldouches nemen. Dit is allemaal ter bevordering van de bloedsomloop in je benen.
ik heb er al jaren last van, ook voor ik zwanger was & nu dus ook, maar mijn huisarts zei tegen mij dat het dan kwam van een magnesiumtekort.. ik heb dus ook altijd zo zakjes magnesium in huis en als ik krampen heb gehad neem ik een zakje in.. heb er echt veel minder last van. nu is het 1x per maand of zo da'k zo eens een zakje moet nemen & mijn krampen zijn weg..
ik had ook wel is kuit krampen en pijnlijke enkels maar sinds dat ik een kussen onder me matras heb gelegt is het stukken minder en heb het bijna niet meer. me bed lijkt nu wel een skischans omdat het matras een stuk hoger ligt
Als ik me uitrek, dan voel ik het tegenwoordig aankomen en kan ik net op tijd mijn tenen naar mij toe trekken, dan gaat het meteen weg! Dank jullie dames voor de goede tip!
's Avonds voor ik naar bed ga masseer ik mijn kuiten ongeveer 5 minuten, helpt erg goed. Ik masseer de creme die ik op mijn buik smeer gewoon ook op mijn kuiten (en scheenbenen), gelijk geen droge scheenbenen meer !
Ik heb daar al jaren last van en heb medicijnen in mn nachtkastje liggen, dan is t vrijwel meteen weg. Maar tijdens mn zwangerschap wil ik die niet pakken. Maar t gekke, en fijne, is dat ik er nu amper last van heb.
ik heb er ook de laatste paar nachten last van had het voor mijn zwangerschap ook 1 keer in het half jaar of 1 keer in het jaar maar nou heb ik het elke nacht echt heeeel pijnlijk idd maar ik voel het ook aankomen en dan trek ik snel mijn tenen op en dan is het vrij snel weer weg dan zet het niet helemaal door liefs diane