Dag dames, Ik ben nu 23 weken zwanger en verga vandaag van extreme kuitkrampen. Het begon vannacht, maar ik heb nu nog steeds last van mijn kuiten. Ze voelen zo gespannen aan. Wie kan mij helpen met enkele tips?? Dank jullie wel
Ooh ik dacht dat jij voor mij de tip had. Vanacht het zelfde meegemaakt en nu nog als ik loop voel ik die spanning in mijn kuit! Het is echt zo pijnlijk. Is dit voor jou de eerste keer met kuitkrampen?
Helaas ook al weken last van. 's Nachts krampen en overdag ontzettend gespannen spier..geen tips helaas!
Ik vond dit handige stukje op internet erover: Kuitkrampen Veel zwangere klagen over beenkrampen, vooral s nachts. Kuitkrampen ontstaan vaak vanaf het tweede trimester en worden erger naarmate de zwangerschap vordert. De oorzaak van kuitkrampen is niet precies bekend. Er zijn verschillende theorieën over de oorzaak: De zwaarder wordende baarmoeder bemoeilijkt de bloeddoorstroming naar de benen. De benen hebben meer gewicht te dragen waardoor de spieren oververmoeid raken Gebrek aan magnesium. Tips om kuitkrampen te verminderen: - Slaap op je linkerzij, dit is de beste houding voor de doorbloeding naar je benen - Zit niet met je benen over elkaar - Als je zit, wiebel dan met je voeten en tenen en span je kuitspieren zo nu en dan aan. - Wandel een half uur per dag - Rust op tijd - Drink voldoende - Vraag je partner je onderbenen te masseren voor je naar bed gaat. - Een warm bad kan je spieren ontspannen. - Doe regelmatig strekoefeningen voor je kuitspieren, zeker voor je naar bed gaat. Helpt bovenstaande niet, probeer dan magnesiumtabletten. Het is niet bewezen dat magnesiumtekort de oorzaak is van kuitkramp, maar er zijn wel onderzoeken die aangeven dat suppletie van magnesium de klachten laat afnemen. De tabletten helpen niet gelijk. Blijf minimaal 14 dagen slikken voor je kunt beoordelen of het wel of niet helpt.
Ze zeggen ook weleens dat een warme mok melk voor het slapen gaan baat, ik heb het een paar keer geprobeerd en die nacht geen kramp gehad maar dat kan natuurlijk toeval zijn.
Dus vanaf nu elke avond een mok warme melk Heel erg bemoedigend die teksten van internet. Vanaf het tweede trimester kan het enkel erger worden. Dat moet je toch maar ff er bij pakken. Ik heb erover gevonden om je benen en voeten zo warm mogelijk te houden. Lekker slapen in een panty, met dit weer.
een oude klomp zeep in bed schijnt ook te helpen, mijn moeder doet dat, als ze die klomp zeep snachts kwijtraakt is het raak, raar maar waar maar tja zij is niet zwanger lol
dit vind ik op google: Door een gewoon stuk zeep aan het voeteneind in bed te leggen, kan kramp een stuk minder worden. Kramp is een verzuring in de spieren. Om deze verzuring tegen te gaan, is er een base (de tegenhanger van een zuur) nodig. Zeep is een base en deze gaat verzuring tegen. Het is de moeite waard dit uit te proberen. moet je kramp en zeep intypen, best veel mensen die zeggen dat het werkt
Oke, ik heb enkel een blok dovezeep. Ga het vanavond bij mijn voeten zetten. Mijn man gaat echt raar opkijken. Morgen weten we wat wel helpt en niet.
Ik had daar vroeger best wel eens last van, maar tijdens mijn hele zwangerschap nog niet! Even afkloppen.
Tijdens de kramp een hele warme douchestraal er op richten om de spieren te ontspannen. Kuitkramp krijg je meestal weg door je been te strekken en dan je tenen naar je toe te trekken. Hier werkt dat echter niet, dan krijg ik kramp op de bovenkant van m'n voet en in m'n schenen. Ook fijn is kramp aan de binnenkant van je bovenbeen, van je knie tot je kruis.. Da's pas pijnlijk!
ik heb zeep onder mijn kussen!!! en ja het werkt ik heb snacht geen kramp !!!!! overdag regelmatig in alle spieren (dit komt bij mij door de ziekte addison biemer => b12 tekort)
Die zeep heb ik ook geprobeerd. Toen had ik twee dagen geen kuitkrampen meer. Ik dacht dat het toeval was. Misschien toch niet? Ik vond het maar niks want ik raakte het zeepje steeds kwijt tijdens mijn slaap (had ook superveel last van rusteloze benen). Het is in elk geval het proberen waard! Succes!
Goeie morgen meiden, Nou ik heb advies warme melk gedronken en mijn voeten warm gehouden. Ik heb geen krampen gehad!! Maar vanochtend toen ik wakker werd, voelde ik toch nog een kleine spanning. Dus ik zal toch dan maar die blok zeep onder mijn kussen houden. @saz, pijn bij je lies? Bedoel je dat, ooh meid dat lijkt me zeker pijnlijk