een glas melk heeft bij mij ook gewerkt. zodra ik voel dat ik kramp krijg strek ik gelijk mn benen, en trek mn voet/tenen naar voren..zo span je de spier aan en gaat de kramp weer weg. vorige week vrijdag heb ik ook kramp gehad s nachts..in alle 2 mn kuiten!!! maar ik was te laat om mn benen te strekken..jeetje wat zeer zeg..heb echt het hele weekend last van mn kuiten nog gehad.
Als ik veel moet lopen doe ik een elastische kous aan overdag en dan heb ik geen last meer van kuitkrampen. Een paar dagen niet gedaan en vannacht weer kuitkrampen gehad.
Ik wordt er s'nachts ook geregeld wakker van. Zeker als ik na een tijdje van houding wissel. Duurt dan meestal even voor het weg is. Ook op het werk heb ik er al meer last van, ik moet vooral in de avonddienst veel lopen en staan, even anders staan en pats boem, kramp. Ik las tegenwoordig even zit pauze in. Ik moet na het werk ook altijd nog bijna een uur rijden om thuis te komen. Gelukkig heb ik cruise, anders bleef ik er last van houden.
heeej ik lees zo nu en dan wat op dit forum ,,, ik wilde even reageren ik had het met me eerste zwangerschap ook heel erg ,, iemand zij tegen me leg een blokzeep in je bed bij de benen en het is over ,,, ik lachte er om !! maar dacht baat het niet schaat het niet ,,,, en heb heel me zwangerschap geen krampjes meer gehad !!
Extra magnesium slikken. Moet je wel een goede magnesiumverbinding hebben. Hier werkt die van Bional erg goed, (magnesium+calcium). En verder je man/vriend even lekker laten masseren 's avonds voor je gaat slapen
Nee, echt kramp in een spier van m'n knie tot in m'n lies.. Dus echt over de hele lengte van m'n bovenbeen, aan de binnenkant. Gewoon een spier die helemaal verkrampt, maar da's een spier die je niet zo makkelijk kunt strekken als je kuit helaas. Gelukkig niet zo vaak gehad, laatste keer was de nacht na onze bruiloft, om een uur of 5 's nachts.. Sta je dus ook om 5 uur 's nachts onder een hete douche terwijl het die dag en nacht al zo warm was! (man moest meelopen, omdat ik niet eens op m'n been kon staan).