Ik had steeds een bloeddruk tussen de 140/160 en 90/95. Hiervoor heb ik labetelol gekregen 3 x daags 1 tablet. Nu sinds 3 dagen zweet ik enorm. Ik ben erg duizelig. Erg moe. Benauwd Handen en benen voelen erg zwaar aan. Voel me gewoon niet lekker. Had mijn bloeddruk zelf even gemeten. En deze is erg laag. 95/100 en 57/65 daar schommelt het tussen. Niet raar dat ik me niet lekker voel. Heb al bouillon gehad. Zoute dropjes dit alles helpt niet. Kan dit kwaad? Wie herkent dit? En wat kan ik er nog meer tegen doen? Alvast bedankt
Ik zou even terug gaan naar je huisarts waar je die medicijnen van hebt gekregen! Ja zat vrij hoog en als je je nu niet lekker voelt moet je even gaan overleggen lijkt mij. Sterkte ermee! Eva
Je bloeddruk was eerste erg hoog (vind ik zelf) Mijn bloeddruk is altijd erg laag met de zwangerschap 60/100 Dus als deze bij mij 140/160 is komt het echt niet goed. Ik zweet ook wel veel en ben ook vaak duizelig en zwak dus dat zijn wel de verschijnselen van een lage bloeddruk Ik eet zelf heel veel zoute snoep...maar ik vind dat je bloeddruk vergeleken met eerst nu erg laag is. Ze hebben wel tegen mij gezegt lage bloeddruk is erg vervelend,en daar hoef je je verder geen zorgen om te maken en een TE hoge is gevaarlijk. Maar ik zou wel ff bellen zodat ze het zelf ook even kunnen na meten.
Ik zit op 90/50 en nee: dat kan geen kwaad. 't Is een beetje vervelend voor jezelf, maar voor je baby is het erg goed: de doorbloeding naar de placenta verloopt dan beter, dus je kleine kan er goed van groeien Wat je kunt doen om je bloeddruk wat op te hogen, is goed drinken en zoethoutthee drinken. Drop en bouillon/zout zet hier weinig zoden aan de dijk, zoethoutthee werkt veel beter
Begrijp ik nou goed dat je een te hoge bloeddruk had en daar medicijnen voor hebt gekregen en dat deze medicijnen ervoor zorgen dat je bloeddruk té laag is? Dan zou ik zsm contact opnemen met degene die de medicijnen heeft voorgeschreven. Misschien is het zo simpel als het aanpassen van de dosis zodat je goed uitkomt. Bijwerkingen van medicijnen altijd melden! Zeker als je zwanger bent.
O, stom.... als je medicatie gebruikt om je bloeddruk te verlagen zou ik idd ook denken dat het aanpassen van de dosering dan gewoon het handigste is. Je bloeddruk is trouwens niet TE laag bij deze druk hoor Maar iets hoger is voor jezelf wel fijn en als je dat kunt bereiken door simpelweg een wat lagere dosering te gebruiken, zou ik dat wel overleggen met je arts