Morgen ben ik 36 weken en ben vanmiddag de hele dag in touw geweest in de stad. Ik heb een heel stuk gelopen en mijn lijf geeft aan dat het genoeg is geweest. Heb nu onwijs veel pijn in mijn bekken en flink veel harde buiken. Had ik bij mijn dochter ook, maar toch baal ik ervan dat ik met 36 weken klaar ben met zulke uitstapjes. Wie herkent dit? En wanneer waren jullie er klaar mee?
Goh vanaf wanneer je lichaam idd zegt genoeg..... Ik had dat ook hoor. Bij mijn eerste helaas te vroeg bevallen maar bij mijn dochtertje had ik op gegeven moment ook zoiets van "klaar". Bij deze zwangerschap heb ik nu zoiets van bekijken wat ik nog wil. Ik ben nu het liefste gewoon op mijn gemak thuis. Mijn man zegt op alles maar ja we komen of leuk idee en dan krijg ik het al benauwd..... eind sep (als ik 36 weken ga zijn) is er een feestje van zijn tante en familie. Ik kan niet zo goed overweg met zijn ouders en eerlijk heb er geen zin in.... te druk en iedereen ga maar kakelen........
Ja ik herken het. Ik ben alleen nog niet zo ver als jij, maar IKON met 30 week eigenlijk al niet meer de stad in. Als we gaan moet er een rolstoel mee.Nu is mijn situatie ook wel iets complexer, want ik heb chronische pijnklachten. Maar ik baal er ook van. Ik krijg vooral zoveel last van mijn voeten, dat ik na een kwartier al niet meer kan lopen. Succes met de laatste loodjes!
En als je het wat rustiger aan doet ipv een hele middag in de stad? Ik ben vanmiddag ook ff in de stad geweest, ijsje gegeten met m'n dochter even naar de visboer en weer terug op de fiets naar huis.. Dus misschien je "boodschappen" meer verdelen over de week? Als het je lukt hoor!! Anders kom je misschien nergens meer? Bij m'n dochter was ik de dag zelf nog naar de Intratuin wezen fietsen en 's avonds braken m'n vliezen
Heel eventjes lukt nog maar anders idd bekkenklachten en harde buiken. Dat is ook niet alles! Wel jammer hoor.
Zolang als mijn lijf en geest het toelaten. Soms zegt lijf stop maar doe ik het toch ivm de kinderen. Dan de dag erna maar meer rust pakken. Ik ga niet nu al thuis zitten dan kan je me opnemen over een paar weken.
Helaas hou ik uitstapjes ook niet meer uit. Ik vindt dat zo jammer want dagen lang thuis zitten is ook niks voor mij. Maar een uitje bijv. Ikeaontbijt en rondje Ikea lopen en dan ben ik al op . En dan ben ik net 27 weken laat staan straks als ik 30weken ben of 35. Me hele onderlichaam geeft het op. Baal er enorm van want ik hou van uitstapjes zeker met dat lekker weer maarja forceren is ook niet goed
Doen waar jij je goed bij voelt! Ik had heel veel last van m'n bekken maar ging op goeie dagen toch lekker de stad in. Zelfs met 40,6 nog gewinkeld, diezelfde nacht trouwens bevallen.
Genoeg is als je lijf niet meer wil. Ik herken het zelf verder niet. Bij allemaal tot op de laatste minuut mijn dingen ijver doen.
Het word hierboven vaak genoeg gezegt: Als je lichaam aangeeft dat het genoeg is geweest, is het klaar. Maar: Ik zou heus nog wel de stad in gaan als mijn lichaam dat aangeeft, maar dan bijvoorbeeld maar een uurtje.
Eigenlijk zegt iedereen het hier al. Geen mens en zwangerschap is hetzelfde, dus luister goed naar je lichaam. Zelf ben ik pas 28 weken zwanger, maar merk al een hele tijd dat shoppen zoals ik niet-zwanger deed er niet meer inzit. Als ik nu de stad inga neem ik vaker koffie-pauzes, loop minder hard en kom dus minder ver. Als ik met anderen de stad in ga weten ze ook dat ze daar rekening mee moeten houden. Ik ben heel benieuwd wat ik nog doe als ik 36 weken zwanger zou zijn!
Hier, nadat ik naar de stad ben gefietst en op een terrasje heb gezeten met een oud vriendin ( het bleef er anders bij ) en weer terug ben gefietst op een veel te kleine fiets en vervolgens nog suikerfeest bij m'n schoonfamilie, ben ik echt goed ziek geworden! Ben heel de avond misselijk geweest.. veel pijn, ook in mijn buik. Zo erg, dat ik op een gegeven moment dacht dat ik de vk moest bellen. Niet gedaan.. en ben gelukkig in slaap gevallen! Ik denk dus echt dat ik me zo ziek voelde door een TE drukke dag.. Nu dus niet meer he!!
Natuurlijk wil je zo lang mogelijk vanalles kunnen, maar hey, 36 weken is netjes hoor! Ik kan op advies van de vk al 2 weken geen kant meer op omdat ik overal harde buiken en buikpijn van krijg
Ik denk dat je dat zelf wat moet aanvoelen! Ik heb op 30 weken weeënremmers gekregen, moest mij ook stil houden de komende weken, maar ik kon het niet! Ben tot de laatste momenten bezig geweest, had ook nog een dochter van 12maand rondlopen dus veel keus had ik niet! Op momenten dat mijn lichaam aangaf dat het genoeg was, stopte ik even
De hele dag in touw zijn, trek ik ook niet meer. Uitstapjes op zich wel, als er maar genoeg rustmomenten in zitten Ik doe eigenlijk nog steeds hetzelfde als voor de zwangerschap (m.u.v. zwaar tillen), maar dan een paar tandjes langzamer en dat wil prima Snel lopen (ik heb een vrij stevig loop- / wandeltempo) lukt me vanaf zo'n 25 weken al niet meer, dus dat is slenteren / waggelen geworden Verder ben ik deze week nog een dagje weg geweest (met de trein) aan de andere kant van het land, vorige week een avondje naar een festival geweest en deze week een middag naar de markt. Ook ga ik nog steeds (met de auto) op bezoek bij vriendinnen die zo'n 45 min. verderop wonen. Zolang ik het nog kan en het voelt goed, dan blijf ik dat ook doen
Ik kom ook nog maar kort ergens hoor. Vanmorgen even naar de stad maar dan heb ik het na een tijdje wachten in de winkel ook wel gehad. Terwijl ik ook behoefte heb aan even eruit.. We zijn er bijna! Nog even doorbijten..
Wanneer jij het niet meer prettig vind! Ik ben met de vorige met 39 weken zwaar gaan shoppen in een ander stad met vriendin, iedereen die vroeg hoe lang ik nog moest, zei ik volgende week komt ie Maar achteraf denk ik wat was ik aan het doen dan???
Ik ben tot het laatst nog gewoon gezellig gaan winkelen. Ik voelde me, op de gebruikelijke klachten van de laatste loodjes na, gewoon nog goed. De laatste weken vond ik toch al zo lang duren en toen ik overtijd ging (bevallen met 41+2) kwamen de muren helemaal op me af. Juist door het shoppen voelde ik me minder depri haha Zolang je lichaam aangeeft dat het kan gewoon doen
Ik heb nu na een half uurtje lopen last. We wonen kwartiertje van centrum vandaan, dus dat doe ik meestal lopend. Pak nu toch voor het laatste stukje vaker de tram.. Het lopen zelf gaat dan al langzamer etc, maar de avond en de dag erna is het echt een crime. Ik probeer wel alsnog m'n dingetjes te doen, wil ook niet alles laten verslappen, verzuren en stijf laten worden. Ik weet gewoon: als ik iets heb ondernomen, volgende dag minimaal, en pijn een beetje wegbijten.