Onregelmatige cyclus, ik weet het niet meer!!!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Roosangel26, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosangel26

Roosangel26 Actief lid

20 apr 2013
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,
    Even wat steun.. Ik weet het niet meer.
    Mijn cyclus is zo onregelmatig dat ik mij echt begin af te vragen of ik überhaupt wel een eisprong heb. Eerst 48 dagen, daarna 35 dagen en nu al na 16 dagen weer ongesteld!!! Dan kan je toch geen eisprong gehad hebben? Ik ben zo bang dat er iets mis is. Iedereen zegt ja je moet afwachten en dat snap ik ook wel maar het is wel erg teleurstellend en verwarrend. Eerst al een paar keer na klussen wat roze, gister rood (maar zette niet door dus ik was blij) en vandaag dan echt ongesteld. Athans zo voelt het wel. Ik weet niet of het verder door zet maar ik verwacht het wel. Vanaf wanneer kan je de huisarts hierover bellen? Ik heb even een depri dagje vandaag dus vandaar mijn berichtje.

2. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik kan je ook niet helpen maar begrijp je frustratie.
    Ik ben naar de huisarts geweest toen ik op cyclusdag 80 zat, maar volgens de huisarts moest ik gewoon een jaar wachten. Als het dan niet zou lukken, moet ik opnieuw een afspraak maken. Uiteindelijk ben ik op dag 98 ongesteld geworden. Dus ik kan nu pas naar de tweede ronde ;) Ik denk dat je voor jezelf gewoon moet bepalen wanneer je naar de huisarts hiermee wilt gaan, iedere arts reageert ook anders. En als jij denkt dat je wat rustiger wordt als je een afspraak hebt, moet je dat uiteraard gewoon doen. Succes!

3. Puggie

Puggie Actief lid

25 apr 2013
    388
    0
    0
    Kan me je fruststratie erg goed voorstellen. Begin na je menstruatie met ovulatietesten, dan kan je iig nagaan wanneer en of je een eisprong hebt gehad.
    Ben je aan de pil geweest?

4. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hoi meid

ik heb ook een onregelmatige cyclus (al heb ik het idee dat hij nu wat regelmatiger aan het worden is!)

ik ben al tijdje aan het tempen, en daaruit blijkt dat ik wel eisprong heb (zo rond dag 17)... helaas heb ik ook al twee korte cycli gehad waarbij ik dus geen eisprong had!

ik zou je aanraden om te temperaturen (of met ovulatie testen te starten)... dan heb je een zicht op je cyclus!

veel succes en hopelijk wordt je cyclus snel regelmatig of ben je snel zwanger !!

5. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Ben je net gestopt met de pil? Want dan kan je lichaam nog wat moeite hebben met 'opstarten' zeg maar. Ik zou doen wat mamavanmenno zegt, temperaturen en/of ovulatietesten doen. Vaak zeggen huisartsen inderdaad dat je eerst zelf een jaar moet proberen helaas..

6. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ben je gestopt met de pil? Kan zijn dat je lichaam aan het 'ontpillen' ben en idd ovu testen gaan gebruiken,dan heb je zicht op een eisprong,succes!

7. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Ik had dat ook net na het stoppen met de pil, echt ook een cyclus er tussen van 14 dagen ofzo.. vervelend maar als het van het ontpillen is moet je het echt even de tijd gunnen om het op de rit te krijgen.

8. Roosangel26

Roosangel26 Actief lid

20 apr 2013
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ben inderdaad aan de pil geweest en snap ook dat dit misschien bij het ontpillen hoort maar ik vind het gewoon een eng idee dat ik geen eisprong heb. Ik heb temperaturen de eerste anderhalve maand geprobeerd maar het was zo wisselend dat ik er geen touw aan vast knoopte! Wanneer kun je jezelf het beste temperaturen. Ik deed het voor het slapen gaan, misschien lag het daar aan? Er zat namelijk veel verschil tussen. van 35,8 naar 36,6 en nog meer van dat soort wisselingen. Jullie ervaringen met temperaturen en hoe dat goed te doen?

In ieder geval heel erg bedankt voor alle reacties. Het is altijd fijn om steun te krijgen van mensen die hetzelfde mee maken of bekend zijn met een bepaalde situatie!!!

9. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Temperaturen doe je voor je opstaat in de ochtend, elke ochtend op hetzelfde tijdstip. Omdat je bezig bent de hele dag heeft dat ook invloed op je basale lichaamstemperatuur en kan er inderdaad veel verschil in zitten. Net na je ontwaakt is betrouwbaarder. Ook anaal meten, niet via het oor of oraal, liefst ook 2 decimalen na de komma.

10. Roosangel26

Roosangel26 Actief lid

20 apr 2013
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks! ga er morgen mee beginnen!!

11. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    K*T is dat he.. Ik weet er alles van!

Ik hoop dat jij je eiersprong vind met ovulatietesten (en misschien met tempen).

Mocht het te lang duren, aarzel dan niet om naar de huisarts te gaan.

Je kan er nooit te vroeg bij zijn!

Succes meid.

12. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Wat vervelend. Hier hetzelfede verhaal. Ik ga nu richting de 7 weken, zolang is het nog nooit geweest.

13. Roosangel26

Roosangel26 Actief lid

20 apr 2013
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag toch niet echt ongesteld. Maandag en dinsdag dus wel bloedverlies maar niet 'echt' ongesteld. Ik de huisarts gebeld. Ik denk vraag alleen advies aan de assistente, maar die regelde gelijk een afspraak met de huisarts zelf. Hij zegt dat het waarschijnlijk ovulatie-bloedingen zijn. Daar had ik nog nooit van gehoord maar het stelde me enorm gerust! Ik ovuleer dus gewoon en er is kans! Waarschijnlijk wordt ik over 2 weken dus ongesteld ( of niet, duimen!!!) en heb ik hopelijk weer een normale cyclus van rond de 28 dagen. Wat een opluchting kan een kort gesprek met je huisarts zijn zeg, heerlijk! Gelijk nog maar even geklust toen ik thuis kwam want you never know! Nou ik houd jullie op de hoogte. Sterkte allemaal DAMES!

Lieve groetjes

14. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Hoi ik breek even in hoor.
    Ik snap je frustratie. ik heb ook een onregelmatige cycles.
    Vooral voor Darryl* wist ik niet waar ik in toe was. ik was toen al van okt 2003 niet meer ongie geweest en toch bleek ik in april 2004 zwanger van onze darryl. het tempen doe je inderdaad smorgens ron de zelfde tijden en dan zie je vanzelf wanneer je een eisprong hebt. s6

Deel Deze Pagina