Goededag dames Ik heb een vraag mijn man komt net met het idee Dat hij zijn kindje zelf wil opvangen als het geboren word In het zieken huis ik vind het natuurlijk super lief dat hij daar .Zo mee komt.en ik ga het ook zeker doorgeven bij de vk. Maar nu is mijn vraag is er iemand die dat heeft meegemaakt en mag dat gewoon .het is mijn eerste kindje dus ik weet er eigenlijk nog niks over.�😉 Liefs
Hoi, Als je bevalling goed verloopt zal dat helemaal geen probleem zijn denk ik.. tenzij de vk nog snel moet handelen maar als alles goed gaat dan moedigen ze dit juist aan volgens mij. Is natuurlijk wel heel bijzonder
Mijn man had ook onze zoon vast bij de uitdrijving. Mijn dochter had ik zelf vast. Het eerste wat ze voelen als ze uit de buik komen zijn de handen van hun ouders. Volgens mij is er niets mooiers!
Als het een goede bevalling is zonder complicaties zou ik niet weten waarom niet,wel lief van je man dat hij dit wil, zie het die van mij niet doen Ik heb de 2de zelf opgevangen zeg maar,Was een prachtig moment heb nu ook aangegeven dat ik dat deze keer weer wil, de gynaecoloog gaf aan dat ze als de bevalling goed verloopt dit altijd proberen dat de ouders de baby zelf pakken.
Heeft mijn man wel gedaan. De vk vroeg het aan hem of hij dat wilde doen. Hij vond het heel bijzonder!
Mijn man heeft onze beide dochters aangepakt. Hij vond het heel erg mooi en is er nog steeds heel blij mee dat hij dit heeft gedaan!
Ik heb zelf mijn kindje mogen aanpakken. Je kunt het gewoon in je bevalplan zetten dat jullie dit willen. De verloskundige doet dan het hoofdje en als het lijfje geboren wordt kan ze tegen je man zeggen dat hij jullie kindje kan aanpakken en op jouw buik leggen. Mooi hoor, mijn vriend wil het bij de volgende ook doen
Tuurlijk, dat mag vast! Zet het in je geboorteplan, en geef het aan bij de VK. Lief dat hij daar zelf mee kwam, lijkt me juist prachtig. Ik wil juist alles graag zelf doen Mijn man maalt er ook niet zo heel erg om, zo'n bloederig nat hoopje oppakken de eerste keer Die vind het prima als ik dat doe.
Ja leuk! Ik wilde zelf onze tweede heel graag aanpakken. Helaas niet gelukt omdat ze de navelstreng strak om haar nekje had. Ik had mijn handen al dat beneden en maar wachten. De verloskundige zei het blijkbaar wel van die navelstreng maar dat kwam niet bij me aan. Ach, ik vind het erg jammer maar de gezondheid van mijn kindje gaat voor.
Wat een stoere mannen hebben jullie! No way dat mijn man down under in de buurt wil komen Die bekijkt alles veilig van het hoofdeinde en gaat de navelstreng niet doorknippen hoor.
Als je geen complicaties hebt kan dat gewoon. Mijn eerste moest met de vacuümpomp gehaald worden dus was zelf aanpakken er niet bij. De tweede werd veel te vroeg geboren dus kon t ook niet. Maar mijn derde en vierde heb ik zelf aangepakt en mijn vijfde heeft mijn man gehaald. Heel bijzonder! Deze keer wil hij ook heel graag de kleine weer aanpakken.
Wat jammer, maar je kunt het niet dwingen he. Mijn man werkt op de ambulance dus die is wel wat gewent 😁
Mooi van je man en als de bevalling goed loopt, zal het vast kunnen. Ik heb mijn tweede zelf het laatste stukje uit me mogen halen, handen onder de armpjes en zo op mijn buik, was erg mooi en emotioneel.
Whahha is alsof ik over mijn vriend lees, no way dat hij daar iets mee te maken wil hebben, kan al blij zijn als die de baby durft te pakken als ze verzorgd is
Ik wilde dit ook graag. Mijn zoon zat bij de geboorte iets met z'n schouders klem waardoor de vk hem een handje moest helpen. Toen hij eenmaal zover eruit was mocht ik het zelf afmaken. Zolang het allemaal goed gaat en je bespreekt dit met de vk dan kan dat allemaal.
Bij ons mocht het ook, maar mijn man durfde het zelf niet aan. En ik ook niet, omdat ik bang was dat ik de baby fijn zou knijpen door het persen.