opvangen baby

Discussie in 'De bevalling' gestart door angel02, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Goededag dames
    Ik heb een vraag mijn man komt net met het idee
    Dat hij zijn kindje zelf wil opvangen als het geboren word
    In het zieken huis ik vind het natuurlijk super lief dat hij daar .Zo mee komt.en ik ga het ook zeker doorgeven bij de vk.
    Maar nu is mijn vraag is er iemand die dat heeft meegemaakt en mag dat gewoon .het is mijn eerste kindje dus ik weet er eigenlijk nog niks over.�😉
    Liefs

2. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Hoi,

Als je bevalling goed verloopt zal dat helemaal geen probleem zijn denk ik.. tenzij de vk nog snel moet handelen maar als alles goed gaat dan moedigen ze dit juist aan volgens mij. Is natuurlijk wel heel bijzonder

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn man had ook onze zoon vast bij de uitdrijving. Mijn dochter had ik zelf vast. Het eerste wat ze voelen als ze uit de buik komen zijn de handen van hun ouders. Volgens mij is er niets mooiers!

4. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Als het een goede bevalling is zonder complicaties zou ik niet weten waarom niet,wel lief van je man dat hij dit wil, zie het die van mij niet doen ;)
    Ik heb de 2de zelf opgevangen zeg maar,Was een prachtig moment heb nu ook aangegeven dat ik dat deze keer weer wil, de gynaecoloog gaf aan dat ze als de bevalling goed verloopt dit altijd proberen dat de ouders de baby zelf pakken.

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij kregen deze vraag van de vk. Uiteindelijk heeft de vk dl opgevangen.

6. JenRen

JenRen Lid

7 dec 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft mijn man wel gedaan. De vk vroeg het aan hem of hij dat wilde doen. Hij vond het heel bijzonder!

7. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Mijn man heeft onze beide dochters aangepakt. Hij vond het heel erg mooi en is er nog steeds heel blij mee dat hij dit heeft gedaan!

8. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik heb zelf mijn kindje mogen aanpakken. Je kunt het gewoon in je bevalplan zetten dat jullie dit willen. De verloskundige doet dan het hoofdje en als het lijfje geboren wordt kan ze tegen je man zeggen dat hij jullie kindje kan aanpakken en op jouw buik leggen. Mooi hoor, mijn vriend wil het bij de volgende ook doen

9. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Mijn man heeft onze tweede dochter ook aangepakt.

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Tuurlijk, dat mag vast! Zet het in je geboorteplan, en geef het aan bij de VK. Lief dat hij daar zelf mee kwam, lijkt me juist prachtig.

Ik wil juist alles graag zelf doen ;) Mijn man maalt er ook niet zo heel erg om, zo'n bloederig nat hoopje oppakken de eerste keer :D Die vind het prima als ik dat doe.

11. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ja leuk!
    Ik wilde zelf onze tweede heel graag aanpakken. Helaas niet gelukt omdat ze de navelstreng strak om haar nekje had. Ik had mijn handen al dat beneden en maar wachten. De verloskundige zei het blijkbaar wel van die navelstreng maar dat kwam niet bij me aan. Ach, ik vind het erg jammer maar de gezondheid van mijn kindje gaat voor.

12. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Wat een stoere mannen hebben jullie! No way dat mijn man down under in de buurt wil komen :p Die bekijkt alles veilig van het hoofdeinde en gaat de navelstreng niet doorknippen hoor.

13. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik heb onze tweede zelf aangepakt, mijn vriend wilde niet.

14. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Ja ik ga het zeker in mijn bevalplan zetten ben benieuwd haha

15. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Als je geen complicaties hebt kan dat gewoon.
    Mijn eerste moest met de vacuümpomp gehaald worden dus was zelf aanpakken er niet bij. De tweede werd veel te vroeg geboren dus kon t ook niet.
    Maar mijn derde en vierde heb ik zelf aangepakt en mijn vijfde heeft mijn man gehaald. Heel bijzonder! Deze keer wil hij ook heel graag de kleine weer aanpakken.

16. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Wat jammer, maar je kunt het niet dwingen he.
    Mijn man werkt op de ambulance dus die is wel wat gewent 😁

17. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Mooi van je man en als de bevalling goed loopt, zal het vast kunnen.
    Ik heb mijn tweede zelf het laatste stukje uit me mogen halen, handen onder de armpjes en zo op mijn buik, was erg mooi en emotioneel.

18. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Whahha is alsof ik over mijn vriend lees, no way dat hij daar iets mee te maken wil hebben, kan al blij zijn als die de baby durft te pakken als ze verzorgd is

19. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik wilde dit ook graag. Mijn zoon zat bij de geboorte iets met z'n schouders klem waardoor de vk hem een handje moest helpen. Toen hij eenmaal zover eruit was mocht ik het zelf afmaken.
    Zolang het allemaal goed gaat en je bespreekt dit met de vk dan kan dat allemaal.

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij ons mocht het ook, maar mijn man durfde het zelf niet aan. En ik ook niet, omdat ik bang was dat ik de baby fijn zou knijpen door het persen.

Deel Deze Pagina