Er nog helemaal niet aan toe zijn?

Discussie in 'De bevalling' gestart door JMay, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Zijn er ook dames die er nog helemaal niet aan toe zijn? Aan bevallen?

Ik moet nog zoveel doen, babykamer is nog een grote troep, baby was moet nog afgemaakt worden en alles moet nog gesorteerd worden.
    Vluchtkoffer enz staat nog niet klaar...

Huis moet nog netjes en aan kant.. Geboortekaartjes moeten nog uitgezocht worden of gemaakt worden (wil het eigenlijk zelf ontwerpen).
    En ook niet geheel onbelangrijk we zoeken nog steeds een tweede naam haha

Nou hebben we natuurlijk nog wel even maar ik lees veelal dat iedereen het met 37 weken toch wel op orde heeft allemaal.

Misschien is het ook wel een teken dat we hij voorlopig nog blijft zitten dat zou ook nog kunnen natuurlijk hihi

Mentaal ben ik er op zich wel klaar voor maar praktische dus nog helemaal niet!
    En het gekke is af en toe geeft dat me stress maar aan de andere kant heb ik zoiets van ach t komt wel, en het komt wel goed :p
    Bij onze dochter was alles nu al lang en breed voor elkaar.

Herkenbaar ?

2. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Toen ik van de erste moest bevallen had ik dat ook.
    Dacht ook dat ik tot 42 weken zou lopen, dus nog zeeen van tijd had ;)
    Geboortekaartjes nog niet klaar (uiteindelijke keuze nog niet eens gemaakt), vluchtkoffer half gepakt, babykamer half af (wieg was nog niet in elkaar gezet, gordijnen hingen nog niet)
    Dus heel herkenbaar!!

Het was bij mij alleen geen teken dat hij nog lang niet kwam. Want meneer diende zich met 36+6 opeens aan.
    Mijn eerste reactie was dan ook: " Dat kan nog niet! Ik moet nog cakes bakken en strijken en...."
    Is toch wel goed gekomen, haha!

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Oeps! Haha ja dat zou ik ook hebben : neee nog niet! Haha

Gelukkig is het niet t einde van de wereld en hangen de gordijnen enz zo..
    Maar ik dacht ik zou t vast wel op tijd af willen en hebben :)

Morgen weer afgesproken met mezelf dat ik weer wat ga doen haha maar slaap ook zo vreselijk slecht dat ik er gewoon weg de puf niet voor heb.

Ik hoop dat we ieder geval binnen nu en een paar dagen z'n naam helemaal vast hebben staan!

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ja ik had dit bij mijn eerste. Ook mede door een verbouwing die 3 dagen voor de geplande keizersnede klaar was. En ik zelf nog stond de verven en te stucken. En de babykamer op het allerlaatste moment af was. Overigens is dat dan weer niet zo'n ramp besefte ik me achteraf. Ze sliep eerst toch bij ons. Kaartjes waren ook een drama. Zelf ontworpen, proefdrukken elke keer niet goed. Uiteindelijk ook goed gekomen. Maar dit gaf me zoveel onnodige stress dat ik dat dit keer niet meer wilde.

Dus dit keer heb ik alles wat sneller "af". Heb bijvoorbeeld de was al gedaan en in de kasten en de babykamer is klaar. We gaan over 1,5 week op vakantie en ik wil echt perse voor die tijd een aantal dingen voor elkaar hebben. Na de vakantie heb ik dan nog maximaal 6 weken om de uitzet compleet te maken en andere klussen in huis te doen.
    Moet ook wel eerlijk bekennen dat het dit keer allemaal wat sneller gaat omdat we bijna alles al hebben (vanwege de eerste) en ik niet werk deze zwangerschap. Ik heb gewoon meer tijd en rust voor dingen.

Maar uiteindelijk komt het wel goed hoor!

5. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ik dacht bij de vorige ook dat ik alles wel even zou regelen tijdens mijn verlof vanaf 36 weken... Ik moest dus nog wassen, babykamer inruimen, vluchtkoffer inpakken, gordijntjes moesten nog binnen komen en opgehangen worden, het huis en vooral het babykamertje schoonmaken, kaartjes had ik gelukkig wel al geregeld, maar geen adressenlijst.

Met 35+6 dagen lag ik in het ziekenhuis en met 36+4 werd onze dochter geboren... Mijn man heeft alles moeten regelen toen ik in het ziekenhuis lag! Daar heeft ie nog nachtmerries van...:D

Je hebt het niet in de hand, maar ik probeer nu zeker voor 32 weken alles startklaar te hebben na de eerste ervaring!

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Jaa bij mijn dochter was het ook allemaal klaar met 32 weken ongeveer!

Nu heb ik er natuurlijk ook nog eentje rondlopen die een beetje aan het peuter puberen is dus soms kom ik er simpel weg niet aan toe haha

Ik ga vanavond thuis toch maar alvast een tasje met spullen in pakken ik wil thuis bevallen maar mocht het door iets niet gaan moeten we natuurlijk wel direct weg kunnen.

En ml en ik moeten nog maar eens zitten over de volledige naam ook wel handig om die te hebben.

Ze zeggen wel eens dat je met een tweede wat later bent met alles..nou dat klopt dus wel maar snap in jullie geval wel dat je de spullen nu op orde wilt hebben op tijd!

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier ook hetzelfde... sinds vorige week pas klaar met babykamer poetsen en zo en gisteren box in elkaar gezet. Daar dit de tweede is, stress ik er niet om. Komt wel goed.

8. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Oh ik kan je een hand geven. 36 weken zwanger en pas deze week krijg ik het wat op mn heupen. Bij mijn eerste was alles rond 30/32 weken klaar. Nu nog geen proefdruk gehad van het geboortekaartje, wieg moet nog in elkaar gezet worden, hemeltje strijken, koffernog maar half gepakt, uitzet nog niet compleet, box, bad en kinderwagen staan nog te verstoffen op zolder, huis is bij lange na niet schoon( over twee dagen nog een huis vol volk voor verjaardag zoontje), boek hypnobirthing pas deze week in begonnen, boek borstvoeding nog niet eens in mn handen gehad....kortom de kleine mag van mij nog 4w blijven zitten haha! Het is echt zo anders bij een tweede!

9. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Herkenbaar hoor, bij de eerste was alles met 36 weken wel gebeurd. Maar nu.. Ik heb de kleertjes in de kast gelegd, de babykamer staat in elkaar en that's it. Oja gisteren even een tasje klaargezet op aandringen van mijn vriend ;) En voor mezelf ook alvast wat in een tas gegooid, maar moet nog wel het 1 en ander doen.

Ben nu 40 weken precies maar sta er niet echt bij stil dat het nu bijna zover is. Het hemeltje moet nog op de standaard, ledikantje nog opgemaakt en moet nog wat kleine dingetjes kopen. Gelukkig hebben we er al eentje dus bij hoge nood kan ik b.v het aankleedkussen van haar even gebruiken.

Denk ook steeds; oh dat kan ik morgen ook nog even doen, en dan is het morgen.. Gebeurd het weer niet ;) Achja, het zal allemaal wel goedkomen. Weken geleden bij de VK zeiden ze al: je bed moet omhoog en een zeiltje over je matras. Maar pas afgelopen weekend gedaan haha. Eerste is met 41+3 geboren en de VK zei dat ik ervanuit mocht gaan dat de tweede ook na 40 weken geboren wordt. Misschien mezelf iets teveel aan vastgehouden ;)

Gelukkig denkt mijn vriend aan veel dingen en hebben we b.v wel luiers en voeding in huis dus de basis behoeften zijn aanwezig :)

Deel Deze Pagina