Eten jullie groente bij friet?

Discussie in 'De lounge' gestart door KimK, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Dag dames,

Af en toe hebben we zin in friet, zoals vanavond! Jammieeeee! Heb zelf frieten gehaald die ik maak in de oven. Heb er voor ons (oven)kroketten bij en voor zoonlief een gehaktbal (ivm allergieen!). Maar eten jullie, als je de friet zelf maakt, er groente bij? Maak voor ons wat sla, maar zoon vind dat erg lastig te eten dus eet hij het niet haha (hij is 19 mnd). Maar maken jullie dan warme groente extra erbij?!

2. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Uitjes die in de saus zitten :D
    Verder niks, wij eten denk ik eens paar maand frietjes.

3. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Meestal komkommer en tomaatjes. Of een salade van sla, komkommer, tomaatjes, olijven en mais.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik maak rauwkost bij de friet ;). Als ik daar geen tijd voor hem snijd ik komkommer en leg wat snoeptomaatjes in een schaaltje

5. Wij ook wel eens komkommer inderdaad, maar lang niet altijd hoor :)

6. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Wij eten vaak frietjes met een pot rode bietjes erbij van Hak... zijn de kids hier dol op en wij vinden het ook lekker.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Meestal wel.. Al is het dan vaak rode bieten. Die laat ik soms koud, of ik warm ze even op met wat boter.
    Maar dat is 5 keer per jaar ofzo ;)

8. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja rauwkost zoals komkommer, paprika, snoeptomaatjes.

9. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hier inderdaad of sla, of komkommer en cherry tomaatjes.

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ja, meestal doe ik er wel groenten bij, bijvoorbeeld een maiskolfje om lekker te kluiven, maar soms ook alleen maar komkommer en tomaatjes.

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Ja, vaak sla, maar soms ook een potje doperwtjes met worteltjes van hak, of spinazie.

12. petrova

petrova Actief lid

Wij halen alleen friet, maken het niet zelf, dus het idee van niet hoeven koken is een beetje weg als we er ook nog warme groente bij maken :p Soms eten we er wel wat salade bij.

Maar het is sowieso niet een wekelijks fenomeen of zo.

13. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ligt eraan met wat voor 'gerecht'. Friet met een hapje nee dan niet. Maar friet ipv aardappelen dan wel.

14. Debbsy

Debbsy Actief lid

21 dec 2013
    103
    0
    0
    Thuisblijfmama en zelfstandige (scripter/websitebe
    Nederland
    Ligt er aan hoevaak we patat eten (vind het zelf ook erg lekker haha dus is weleens wat vaker )
    We eten 1 keer per week patat met n snack en wat appelmoes of pannenkoeken (lekker ongezond zonder groente etc dus) en als we vaker patatjes eten is het echt als vervanger van een aardappel dus gewoon normaal stukje vlees/vis/vleesvervanger en groente .

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    meestal doe ik er komkommer en tomaatjes of paprika bij.

Als we die week wat minder groenten hebben gegeten wil ik er nog weleens worteltjes bij koken. Neem dan zo'n zak geschrapte wortels, even in een pan mikken en de jongens eten die dan uit het vuistje (rauw vinden ze niet lekker). Makkelijk erbij en toch gezond.

16. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Wij eten amper friet, heb geen frietpan.. Maar heel soms uit de oven.. en dan eten we er fruit bij.. Appelmoes :p

17. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Rauwkost, mais en soms ook niks. Vind het prima :)

18. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ja, altijd met rauwkost. Wij eten met enige regelmaat patat, dus dan wil ik er wel wat gezonds bij. Voor dochter maak ik er een bak snoeptomaatjes bij en voor zoontje komkommer. Ze eten dan een paar patatjes en verder dus tomaat en komkommer.

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik eet het eigenlijk nooit zonder groente als ik het zelf maak. Ik maak ook altijd ovenfriet. Doe er dan erwtjes en wortels bij of boontjes. Soms ook salade met vanalles of maiskolven oid. Gewoon waar ik zin in heb. Voor Thijmen maak ik ook wel eens knabbel groente: stukjes komkommer, wortel en paprika.

20. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Wij doen altijd doperwtjes, maar dat zal wel wat typisch Engels zijn ;)

Deel Deze Pagina