Wel ongesteld, en geen eisprong ?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SuuuuuS, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Zoals de titel al aan geeft,
    Ik wordt wel ongesteld maar heb geen eisprong! :(

Wie heeft hier nog meer te kampen mee?!
    Zodat we hier met elkaar ervaringen kunnen uitwisselen en ons 'ei'! ;)

Ik dacht altijd, als je geen eisprong hebt, kun je ook niet ongesteld worden... Maar dat is dus blijkbaar niet zo?! :(

Wat kan een vrouwenlichaam toch raarrrrrr zijn! Bah! :(

2. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Hoi suus,

Ik heb nu net ronde 6 erop zitten..waarbij ik voor het eerst heb getempt en ovutestjes gedaan. Helaas geen een positief en uit mn temp maak ik ook niks op..
    Ben er een beetje bang voor geen eisprong te hebben. Ga volgende ronde maar langer ovutestjes gebruiken en weer tempen in de hoop dan miss toch wel een te hebben.
    Hoe is dat bij jou verlopen?
    Zie dat je nu wel aan de clomid zit, hopelijk gaat dat zn werk goed doen voor je!!

3. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    IVF - Spreekt voor zich ;)
    M.eppel
    Hoi,

Ik heb ook geen eisprong maar wordt wel ongesteld.
    Nu heb ik wel een rare cyclus van mezelf. Ik denk dat
    dat hier door komt.

In december mocht ik voor het eerst Clomid gebruiken
    De ei-tjes groeide goed maar had nog geen eisprong. Heb
    deze maand Pregnyl gebruikt en zou afgelopen maandag één
    moeten hebben gehad. Ben heel benieuwd.

Heb jij ook medicatie?

4. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Hoi chantal,
    Ik heb dit ook! de gyn heeft dit vastgesteld door mijn cyclus te volgen en doormiddel van bloedtesten. hoe is het bij jou vastgesteld? ik heb geen pcos maar mijn gyn zei dat het vaker voorkomt dat niet iedere vrouw iedere maand een eisprong heeft maar dat je bijv ook om de 3 maanden een eisprong kan hebben.
    ik wordt ook wel ongesteld maar het is wel anders als voorheen zeg maar het is meer oud bloed en duurt kwa dagen wat langer maar kwa zwaarte is het niet zwaar ofzo, zou bewijs van spreken met 1 tampon per dag kunnen doen, heb jij dat ook?
    ik ben deze maand begonnen met clomid en de gyn zei dat ik wel een eisprong heb gehad deze maand (ik moest gister bloed prikken)
    trouwens ik heb ook een keer een cyste gehad toen mijn ei niet was gesprongen en ook een keer geen cyste toen mijn ei niet was gesprongen.
    maar het is idd frustrerend, wat krijg jij voor medicatie? ik krijg clomid in combinatie met metformine.

xxxxx

5. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Meiden,

Chantal, spannend allemaal, wanneer weet je of ei is geweest?

Rose, Ik had al een paar ronde's ovu-testen geebruikt, maar ik had nooit een knal test. Een vriendin van mij had dat altijd wel. Toen zei zij, misschien heb je dan wel helemaal geen eisprong. Ik was al een paar keer bij de ha geweest voor mijn cyclus, en had dit toen aangegeven. Zij zei, je bent wel ongesteld maar dat wilde niet direct zeggen dat ik geen eisprong had.
    Op een geven moment heb ik om een doorverwijzing gevraagd. En ben nu sinds 2/1 bij de Gyna.
    Ik heb een PCOS beeld. Ik mocht gelijk met de behandeling starten en heb Clomid gekregen. Zit nu in ronde twee.

Pearll, Mijn menstruatie is ook anders als voorheen. Ik ben het altijd maar heel ligt nu, net zoals jou, vrijwel geen tampon nodig. Maar bij mij hield dat soms 14 dagen aan. Daarvoor een paar keer bij de Ha geweest, heb toen een keer Orgamitril kuur gehad, dat hielp ook niet echt, en ben toen doorverwezen naar de Gyna. En op een of andere manier, kreeg ik wat regelmaat in mijn cyclus, en hield de menstuatie ong 6 dagen aan.
    Maar toen ik weer ongesteld werd na 1 ronde Clomid, ben ik ineens wat meer ongesteld.

Waarom krijg jij Clomid in combinatie met Metformine dan, Chantal?

Groetjes!

6. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    hey dames, ook ik word ongy zonder ei te hebben gehad. heel vervelend allemaal. ik ben niet aan de meds want moet eerst wat afvallen. dus we wachten het rustig af en hoop dat het voor alsnog spontaan gebeurt.

7. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Jaa zeker raar dat we die menstruatie overeenkomsten hebben hè je zou haast een verband zien. Ik krijg methformine omdat de clomid dan sneller aanslaat, weet alleen dat niet alle gyn"s dat voorschrijven. Het wordt ook bij overgewicht voorgeschreven omdat het de eetlust remt, ik heb overgens geen overgewicht.
    Je zegt dat je een clomid beeld hebt maar heeft de gyn dat ook vastgesteld met echo"s en bloedtesten?

8. Sabine1991

Sabine1991 Niet meer actief

Hoihoi!

Sorry zelf geen ervaring mee. Vriendin van mij wel. Van haar eerste kindje was ze meteen zwanger!van de 2 e heeft het iets korter dan een jaar geduurd. Op het moment dat ze naar het ziekenhuis ging voor verder onderzoek was ze zwanger ..succes meis!

Groetjes

9. Ik heb dat ook gehad, toen ik nog niet in de MMM zat. Nu stimuleer ik natuurlijk elke maand en heb ik wél een eisprong, maar in 2011 had ik dit dus niet. Het 'ongesteld zijn' wat jij noemt was bij mij een dervingsbloeding (Medica Online :: Bekijk onderwerp - doorbraakbloeding). Ik heb ook PCOS, dus bij mij kan het óók zijn dat mijn baarmoederslijmvies wel dikker wordt, maar dat een eitje niet springt. Je baarmoederslijmvlies moet dan toch weer afgestoten worden, en dáárdoor word je ongesteld. Ik dacht voorheen ook altijd dat het het eitje was waardoor je ongesteld wordt, maar dat is dus niet zo.

10. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Fijn dat je al snel mocht starten met clomid! Spannende tijd dus nu weer voor je.
    Hopelijk heb je snel een positieve test in handen!!
    Heb je vorige ronde wel al een ei gehad?
    Ik probeer maar goede hoop te houden deze ronde wel een ei te hebben...en tsja wanneer stap je naar de ha ervoor he...

11. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Meiden,

Pearll, Oke metformine remt je eetlust, dat wist ik helemaal niet!
    Ik heb volgens de Gyna een PCOS beeld. Ik heb veel eisblaasjes, heb iets overgewicht. Verder niets. Mijn bloed was verder ook goed. Ik heb dus idd een bloedonderzoek gehad en inwendige echo.
    Ik mocht toen gelijk met Clomid beginnen. Ronde 1 heeft het niets gedaan. Nu met ronde twee bezig. Dinsdag moet ik weer voor een twee de fm, afgelopen vrijdag de eerste fm gehad, maar er groeide nog geen 'ei'. Dus ben heel benieuwd, wat er dinsdag te zien is, en wat ze dan verder willen doen.

Maaike, nou dat is fijn voor je vriendin! Dat ik bij mij nog niet gebeurd..
    Zie aan jou onderschrift dat je ook zwanger bent? Gefeliciteerd! Hoe ver ben je?

Rose, Nee ik heb vorige ronde ook geen ei gehad. Of ze hebben het niet gezien met de ovu echo's.
    Hoe is het met jou? Je hebt een mooi redelijk gelijke cyclussen.

Deel Deze Pagina