echo apparatuur meetverschil?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MvN, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Hoi Hoi,

Ik had vandaag weer een uitwendige echo.

Vrijdagavond heb ik een echo gehad bij een pretecho bureau en toen was de kleine 0.78cm en t hartje klopte.

Nu vandaag int zkh geweest en weer een echo gemaakt en t hartje klopte weer maar was niet veel gegroeid 0.79cm nu. Hoe kan dit weet iemand dit?

Het is beide uitwendig geweest alleen dus andere apparaten.

Ook heb ik nu bloedverlies:( misschien dat t komt doordat ik de hele tijd hoest en omdat ze eerst inwendig heeft geprobeerd.

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Zo'n verschil kan wel op deze termijn hoor! Het vruchtje is nog zo piepklein, dat ze het eigenlijk niet echt goed kunnen meten! Het is meer een benadering...

Ter vergelijking. Bij mijn eerste echo van deze zwangerschap dacht ik ruim 6 weken te zijn, maar bleek na een meting 5w4d te zijn. Volgende echo bij 8 weken gehad en de uitgerekende datum werd vastgesteld op 12 maart. Bij 10 weken weer echo gehad, zelfde uitgerekende datum na meting. Bij 13 weken weer baby opgemeten en zelfde uitgerekende datum. Vervolgens bij 15 weken weer een echo waarbij de baby werd opgemeten en wat bleek ik was twee weken verder dan tot nu toe gedacht was, terwijl baby dus heel erg vaak opgemeten was en altijd kwamen ze rond 12 maart uit en nu ben ik dus vooruitgezet naar 3 maart. Zo zie je maar, het blijft echt een benadering en kunnen het zeker op de termijn waarop jij nu zit niet goed meten.

Heb je bruinverlies of echt rood? Bruinverlies kan heel erg goed van een inwendige echo komen. Heb ik ook een aantal keren gehad!

Ik hoop voor je dat baby lekker blijft plakken!!

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Verschil kan zelfs per gynaecoloog!!! De een meet anders dan de ander en zeker op deze termijn, is elke verandering al HUGE.
    Een kloppend hartje is een zeer goed teken, probeer uit te gaan van het positieve!

4. MvN

MvN Niet meer actief

thanks dames! Het is echt vies bruinverlies... soms lijkt t wat rood maar is toch meer bruin... t lijkt al iets minder te zijn!

Hopelijk nog meermensen met ervaring hier in?

Deel Deze Pagina