Ik heb een verkoopaccount bij Bol.com aangemaakt en nu heb ik een koper. Hoe doen jullie dat met verzenden? Het is een vrij dik boek, wat dus niet door de brievenbus past. Nu zijn de verzendkosten voor een pakket 6,75 voor onder de 10 kilo. Nu krijg ik van Bol maar 1,95 vergoedt voor de verzendkosten. Hoe kan ik het boek nu verzenden om toch redelijke uit te komen met de verzendkosten? Of heb ik nu gewoon pech en moet ik er de volgende keer maar rekening mee houden met de beginprijs?
War ik ook achter ben gekomen is dat Bol.com een bemiddelingsprijs hanteert. Ik moet nog ff uitzoeken of dat een percentage betreft. Ikheb een boek verkocht voor 25,95. Bemiddeling Bol is 4,88 en verzendkosten die ik krijg is dus 1,95. Uiteindelijk ontvang ik 24,02.
Voor sommige boeken krijg je een pakketbijdrage, dit zie je als je de boeken ingevoerd hebt. Als je die niet krijgt en je moet hem als pakket versturen, is het inderdaad jammer, maar dan krijg je dus maar 1.95 van Bol, terwijl het je 6.95 kost.
Boek openslaan en zo inpakken zodat hij zo wel door de brievenbus past, met een eventuele briefje erbij met uitleg waarom. Zo heb ik een keer een boek ontvangen van iemand
in de uitleg van bol.com staat dat jezelf rekening moet houden met de bijkomende verzendkosten en dat verrekenen in de vraagprijs.
Dat is een goede tip. Ik heb net gemeten en het past. Als ik het dan goed inpak en een briefje erbij doe moet het goedkomen. Scheelt toch weer in de kosten