Kun je bij echo 7 weken zien of je zwanger bent van tweeling

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Fleur30, 16 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur30

Fleur30 Actief lid

20 aug 2006
    100
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nu bijna 6 weken zwanger, heb volgende week de eerste echo. Kun je dan al zien of je zwanger bent van een tweeling?

Ik ben nl zwanger geraakt bij de 2e ronde Clomid 50 mg waardoor ik rond de eisprong telkens een echo had om te kijken of er een eitjes groeide. De gyn heeft gezien dat er twee eitjes gesprongen zijn dus ben nu wel heel erg benieuwd of er ook twee bevrucht zijn.

Groetjes,
    Fleur

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja dat kan hoor! Bij mij dacht de vk er 2 te zien, maar bij een echo 2 weken later bleek het er toch 1tje.

3. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi,

Ze kijken altijd als er meerlingen zijn.

Spannend dan, ben wel benieuwd als het bij er twee zijn dan.
    Kan ook 1 eietjes gewoon niet ingenesteld wezen en dan is er gewoon 1, gebeurd ook heel vaak.

Groetjes Anna.

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Volgens mij kunnen ze het dan wel zien. Ik was in eerste aanleg zwanger van een tweeling en heb ivm bloedingen een echo gehad toen ik 6,5 week zwanger was. Je zag 1 vruchtzakje met beebje en kloppend hartje en daarnaast nog een vruchtzakje dat leeg was.

5. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    yep bij mij zagen ze het met 5 weken en 5 dagen dat het er 2 waren, maar helaas is er maar 1 over gebleven...

veel succes volgende week...

6. Fleur30

Fleur30 Actief lid

20 aug 2006
    100
    0
    0
    Bedankt voor jullie snelle reacties maar heb toch nog een vraagje.

Stel dat er maar eentje vd twee bevrucht is moet je dan niet een bloeding krijgen of merk je daar dan niets van?

Groetjes,
    Fleur

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Nee, dan krijg je geen bloeding. Een bloeding treedt namelijk alleen op als er geen zwangerschap is. En als er 1 eitje is bevrucht, is er wel een zwangerschap.

8. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    ik had dus wel een bloeding.. ja bloeding? bij het afvegen zag ik licht roze en omdat ik al een MK had gehad moest ik wel aan de bel trekken
    maar bij de echo erop was er niks meer te zien en volgens de VK van mij lost dat geleidelijk op en merk je er niks van...
    ze zei dat er veel vrouwen zijn die in het begin een tweeling bij zich dragen en die niet eens merken dat er al 1 is afgestorven.. die dan niets vermoedend er van uit gaan dat ze er ook maar 1tje bij hun dragen...
    maar ik hoop natuurlijk voor jou dat gewoon alles prima in orde is en dat je over een aantal maandjes van je 2 wondertjes mag genieten!
    ga je nou niet gek zitten maken met allerlij enge varhalen over dat er misschien wel 1 verdwijnt want wie weet is er niks aan de hand meis...

nou ik ga voor je duimen dikke knuf van mij...

9. Fleur30

Fleur30 Actief lid

20 aug 2006
    100
    0
    0
    Oke, ik zal dus gewoon nog eventjes geduld moeten hebben tot volgende week woensdag. Ik weet dat ik me niet gek moet laten maken maar dat doe ik toch hoor, zal blij zijn als het volgende week is, wachten is vreselijk zeg. Ik ben wel erg benieuwd!

Groetjes,
    Fleur

10. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    ik weet het meis ik moest dus ook wachten die 2 weken duurde dus een eeuwigheid...
    alleen bij mij was nog eens de vraag of ik die 2e week zou zien of het er 2 waren of 1 of helemaal niks...

maar ik lees bij jou geen spicifice aanleiding dat er iets mis zou zijn en dat je gewoon een routine echo had of zo dus meis ik zou me niet echt druk maken... alleen dat wachten he pffff

nou ik ga je lijntje volgen ben heel erg benieuwd en uh... als het lukt kan je dan over 2 weken een echo fototje in je album plaatsen? ik vind dat zo mooi he ik mocht helaas die echo niet houden toen en daar baal ik best van! maar goed....

ondertussen niet allemaal van die enge lijntjes lezen hoor is helemaal niet goed... maak je je alleen maar onzeker door

knuf van mij toedels

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja maar dan is het eitje WEL bevrucht in eerste aanleg, maar was het niet goed en is weer weggegaan.
    Ik heb overigens echt wel 15 dagen of meer ontzettende bloedingen gehad. Het kan ook oplossen in je buik vertelde het ziekenhuis mij.

12. Fleur30

Fleur30 Actief lid

20 aug 2006
    100
    0
    0
    Hoi Mandytjuh

Ik heb 1,5 week geleden vier keer positief getest, ja vier keer omdat ik het gewoon niet geloofde dus ik ga er eigenlijk vanuit dat ik gewoon zwanger ben maar ik voel me zo onzeker, weet niet waarom maar ik geloof het pas echt als ik die echo gezien heb. Ik heb sinds vrijdag wel een blaasontsteking, ik had zeurende buikpijn en stukjes weefsel in mijn urine en dat vond ik een beetje vreemd, ik had geen pijn bij het plassen wat ik normaal weleens gehad heb met een blaasontsteking maar toch maar naar de HA gegaan en ja hoor blaasontsteking, nou dat lijkt me dus ook niet zo goed als je dat aan het begin van je zwangerschap al hebt... dus daar maak ik me ook wel een beetje ongerust over.

Ik heb verder geen bloedingen gehad dus... Maakt mij verder niet uit of het 1 of 2 vruchtjes zijn hoor. Ik ben gewoon benieuwd doordat de gyn tegen me gezegd heeft dat er twee eitjes gesprongen zijn vandaar.

Sorry voor mijn lange verhaal.

Groetjes,
    Fleur

13. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    oh maakt niet uit hoor fleur des te duidelijker wordt het verhaal...
    ik zou gewoon ff wachten wat je echo doet volgende week.
    als je gyn zegt dat je 2 gesprongen eitjes had is het zeker goed mogenlijk, maar goed ik ben natuurlijk geen gyn he hihihihihi
    ik blijf hem volgen ben nu helemaal super nieuwsgieriger geworden :-D
    welke dag moet je voor de echo? dan ga ik voor je duimen
    groetjes mij

14. Fleur30

Fleur30 Actief lid

20 aug 2006
    100
    0
    0
    Ik heb woensdagochtend de 25e oktober de eerste echo dus ik moet nog eventjes geduld hebben...

Groetjes,
    Fleur

15. He ik heb de 25e ook een echo, tovallig zeg!

Wat spannend zeg, het is natuurlijk wel speciaal als je er twee draagt, nu nog een week wachten...
    Een week kan zo lang zijn....

Nou, heel veel suc6 met je echo, en waarschijnlijk horen we nog wel van elkaar wat er uit is gekomen!

Groetjes,

Samira

16. Fleur30

Fleur30 Actief lid

20 aug 2006
    100
    0
    0
    He Samira,

Leuk inderdaad dat we op dezelfde dag een echo hebben. Heb jij dan ook de eerste echo want ik zie dat je al wat verder bent dan ik.

Ja het is echt spannend, ik leef ook echt helemaal naar die woensdag toe nu.

Groetjes,
    Fleur

17. Jep, het is mijn eerste, ook al ben ik wat verder

En ik leef ook helemaal naar de woensdag toe hoor, ik vind het zo spannend...

*Ik moet alleen nog even kijken wie er met mij mee wil :( ...*

In ieder geval, heel veel suc6, en vind wat te doen voor deze week, ik denk dat dinsdag een slapeloze nacht voor mj gaat worden...
    We krijgen nu eindelijk onze baby('s) te zien!

Heel veel liefs,

Samira

18. Fleur30

Fleur30 Actief lid

20 aug 2006
    100
    0
    0
    Hallo,

Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad en alles was oke. Ik ben zwanger van een kindje en niet van een tweeling. Ik vind het niet erg hoor, als het wel zo was geweest was dat ook leuk maar eentje is voorlopig ook meer dan genoeg. We hebben het hartje zien kloppen.

Heb nog een vraagje, we hebben de echo fotootjes mee naar huis gekregen maar moet je daar ook iets van het hartje op kunnen zien?

Groetjes,
    Fleur

19. Mooi zo, voor mij geld hetzelfde! Mooie baby :D

Ik heb geen dingen met het hartje mee, hoewel ik wel op de echo precies aan kan wijzen waar het hartje zit...

Ik heb het horen en zien kloppen...

Leuk he? Zo'n eerste echo!

20. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    hoi fleur...

mooi he zo'n echo?
    nu weet je het wel zeker dat het er maar 1 is...

over die echo's tja het enigste wat je kunt doen is of idd een foto er van maken of scannen dat gaat ook.
    wat ik dus nooit zal doen is door zo'n laminator halen want dan is je plaatje verloren...
    teminste als je hem heet lamineerd die van mij heeft een koud functie, maar ik durf het niet aan om hem alsnog te lamineren...

nou ik hoor het wel weer van je geniet er lekker van meis en tot horens toedeloe...

Deel Deze Pagina