Vaccinaties

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jasmijn87, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijn87

Jasmijn87 Actief lid

30 dec 2014
    280
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 5 weken zwanger en ga over drie weken 10 dagen op vakantie naar Mexico. Vaccinaties die aangeraden worden zijn dtp en hepatitis a. Over dtp lees ik dat deze niet schadelijk is voor het vruchtje. Over hepatitis a wordt op internet hetzelfde gezegd, maar er staat wel bij dat nooit onderzocht is of het risicovol is.

Hebben jullie als verloskundigen hier een advies over?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

op de sites die ik heb gevonden, wordt er gezegd dat het geen kwaad kan. Het lijkt op het dtp-vaccin. Maar het is inderdaad niet onderzocht. Je moet voor jezelf een afweging maken over het risico van het krijgen van hepatis a en het krijgen van het vaccin (en de gevolgen voor de baby). Op de site Apotheek.nl - Apotheek.nl: betrouwbare informatie over medicijnen en gezondheid (en dan de zoekterm hepatitis a vaccin intikken) staat goed uitgelegd welke voorzorgsmaatregelen je moet nemen om een hepatitis a besmetting te voorkomen. Succes met het maken van een meuze en goede vakantie toegewenst!

Groetjes Monique

3. Jasmijn87

Jasmijn87 Actief lid

30 dec 2014
    280
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel!

Op de site die je noemde staat nog:
    "Kan ik dit medicijn (vaccin) gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?
    Zwangerschap: U kunt dit medicijn veilig gebruiken. Het wordt al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen zonder nadelige gevolgen voor het kind."

Ik ga afwegen wat ik ga doen...

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Dat klopt. Het wordt ook veel gebruikt en gelukkig nog geen nadelige effecten ontdekt voor het kind. Alleen is het nog nooit wetenschappelijk onderzocht. Ik ben benieuwd wat je gaat doen!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina