Kun je bumperklevers aangeven bij de politie?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissBianca, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh ik maak dat ook weleens mee op de weg, eigenlijk te vaak ik ga dan extra 30 rijden.... :p

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik vind van die onwijze sukkelaars op de weg, die met 80 van de invoegstrook afkomen en overal waar ze 80 mogen 60/70 gaan rijden in bochten, terwijl je ze eigenlijk niet in mag halen, zeker zo gevaarlijk. Meestal onzekere mensen. Ik heb wel eens mee gemaakt dat mensen letterlijk op de kruizing helemaal zaten te twijfelen en slakkerend van links naar rechts over de stroken, vervolgens de vluchtstrook (naast de invoegstrook) met 50 richting de snelweg gingen. Weet je dat ik dit soort figuren nog gevaarlijker vind? Iemand die hard rijd en niet zoals het hoort, is vaak wel oplettend. Niet dat ik het het ok vind ofzo hoor.

3. Kwekijzer

Per definitie, er zijn áltijd mensen die misbruik maken van mogelijkheden. Welke mogelijkheden dat ook zijn. Helaas is het zo. Moet dan alles wat mogelijk is, maar niet meer kunnen, omdat er altijd van die rotte appels zijn....

4. Kwekijzer

Nou precies! Ik vind dat dus ook gewoon normaal. Als je zo bang moet zijn voor je privacy dan vraag ik me dus gewoon af 'wat wil je allemaal verbergen'. Als dingen het licht niet kunnen verdragen, dat is niet in de haak. Ik vind dat mensen echt steeds meer in de omgekeerde wereld gaan denken.

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ja dat is wel zo!!!
    zo een oud omatje die met 60 de snelweg oprijd is ook levensgevaarlijk
    maar ook daarvan denk ik wel eens: lever je rijbewijs toch!!

6. Kwekijzer

Ja, en weet je wanneer ik het dan nog erger ga vinden. Dat ze 60-70 rijden waar ze 80 mogen dat is tot daar aan toe. Vervolgens komt het bordje 'binnen bebouwde kom' in zicht, dat zien ze dan op de één of andere wondelijke wijze niet en rijden ze vervolgens met dezelfde snelheid binnen. Dan denk ik helemaal 'gevaar op de weg':D

7. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Ik laat altijd de remlichten even zien. De rem zo licht induwen zodat net de lichten branden. Ze gaan me dan vaak vrij snel irritant vinden en nemen afstand.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    idd, mijn auto heeft een iets sportiever geluid (niet aso ofzo) dan een andere wagen, mensen zeggen vaak: ja jij rijdt altijd hard door de straat hier, terwijl ik echt hooguit 15/20 rij omdat mn auto verlaagd is en ik echt niet harder hier over die drempels kan. Maar mensen hebben meteen weer hun mening klaar.

Ik haalde bijvoorbeeld een keer iemand in. Die reed 65 waar je 80 mocht, dan weer 70/75/80/70/65/85/80 etc, niet EEN snelheid aanhouden, daar kan ik écht niet tegen. Dus we rijden de wijk in, mag je 50 op de doorgaande weg, gaat ze 30 rijden 35/50/30, jeeeezes. Dus ik haal in met 55, geef gewoon richting aan.

Kom ik thuis, stap ik uit, komt die man van haar naar me toe met grote mond van dat ik aso reed en haar bijna doodreed blabla en nergens richting aangaf, keihard door de straten reed.

Terwijl dat gewoon helemaal niet waar is.

Als mensen hier dus onder 1 hoedje gaan spannen, en alle 10 een melding gaan doorgeven, ben ik dus de lul terwijl het niet waar is.Gelukkig krijg je niet meteen een bon, dat alleen als de politie het zelf constateerd, en je rijbewijs innemen gebeurt al helemaal niet zomaar zonder dat ze het zelf zien.

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ooh..;) Ik vind jou reactie dus echt vet over de rand gaan hoor.
    Komop zeg! Ze zeggen alleen dat er al vaker melding is gedaan over deze man. Ze zeggen toch niet: Goh mevrouw, Jan Gerritsen heeft al 5 meldingen op zijn naam, zijn vrouw heet Geraldina en hij heeft 5 kinderen. Ook heeft hij nog boetes open staan van 500 euro.
    Dát is over de streep gaan!

Dus zoals gewoonlijk moet de dader maar weer beschermt worden en het slachtoffer moet vooral niks wijzer worden over de stand van zaken??

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dus elke week, op dezelfde dagen,rijdt dezelfde auto, op dezelfde weg, om dezelfde tijd, precies achter jou.

dat is echt toevallig.

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Valt mee.

Ik reed 4x per week elke ochtend om 09:00 richting college en ik haalde op de snelweg ook dezelfde auto's in.
    Toen 1 van de drie auto's (die ik echt elke ochtend zag) er een keer niet was betrapte ik mezelf dat ik de hele rit naar die auto had gezocht en bij aankomst dacht "Er zal toch niets met haar gebeurd zijn?"" hahahaha.

Zo'n toeval is het dus niet als je elke dag dezelfde weg aflegt op hetzelfde tijdstip..

12. Kwekijzer

De kans dat dit gebeurd is niet heel groot hoor, dan moet je het wel heel bont maken of in een hele nare buurt met hele nare mensen wonen. Samenspannen....echt hoor, dat doen mensen meestal alleen als ze er een gezamelijk groot belang bij hebben.

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Los van het feit dat ik woorden als 'dader' en 'slachtoffer' nogal aangedikt vind voor een verkeerssituatie als deze, is er nog geen sprake van een 'dader' en een 'slachtoffer'. Er is alleen sprake van een 'verdachte' en een 'aangever'. En bescherming van verdachten is schijnbaar nodig zolang mensen in Nederland dat onderscheid niet kunnen maken. De laatste keer dat ik keek was Nederland nog steeds een functionerende rechtsstaat.

Even voor het onderscheid, de definities:
    De dader van een misdrijf of andere verwerpelijke daad is de persoon die de daad heeft uitgevoerd. De letterlijke betekenis van het woord is "degene die iets gedaan heeft", maar in de praktijk wordt het woord alleen voor slechte daden gebruikt.
    In een rechtsstaat is het voorbehouden aan rechters om de conclusie te trekken of iemand werkelijk de dader is. Door iemand aan te merken als dader voordat een rechter zich daarover heeft uitgesproken kan men een onschuldige beschuldigen. Hierdoor kan men zelf strafbaar worden aan smaad of laster.
    Vooral journalisten, die beroepshalve veel over misdrijven en verdachten schrijven moeten goed oppassen of ze een verdachte niet als dader betitelen, als de schuld van de verdachte niet vaststaat.
    Het woord 'dader' kan veilig worden gebruikt wanneer iemand is veroordeeld voor het desbetreffende misdrijf, of wanneer de persoon een bekentenis heeft afgelegd.

Een verdachte is iemand ten aanzien van wie het redelijk vermoeden bestaat dat hij een bepaald strafbaar feit gepleegd heeft. Het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens formuleert een aantal rechten, zoals het zwijgrecht, het recht op een eerlijk proces, binnen een redelijke termijn, enz.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    hahahaha, ben je iig wel begaan met die bestuurder :p

ik rij elke werkdag om 06:50 weg, en ben op 08:15 op mn werk en ik kom echt nooit dezelfde auto's tegen :D tegenkomen vind ik ook anders dan dat dezelfde auto elke keer zit te bumperkleven bij dezelfde auto (die van haar) dan vraag ik me af waar het aan ligt, want dan moet ie ook elke keer exact achter haar rijden.

15. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Best wel ja! :p

Of, je vertrekt dan 5 minuten later van huis of zelfs 1 minuut, en dan rij jij achter die persoon :D

Edit; had nog zo gezegd niet meer dit topic te bevuilen en er niet meer te komen.. maar dit was zo'n geniale oplossing, die moest ik delen :):D

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Of je rijdt gewoon nog trager dan je al reed, dan haalt die gast je zelf wel in.

17. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Persoonlijk zou ik het te gek voor woorden vinden dat iemand harder/zachter moet rijden of later/eerder aan moet rijden zodat iemand niet kan bumperkleven.
    Diegene hoort gewoon op te houden met bumperkleven.

18. Kwekijzer

Ja en weet je wat dan lullig is. Als die persoon hetzelfde dacht "laat ik eerder/later weg gaan zodat ik die éne niet tegen kom die nooit voor mij opzij gaat":D

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja maar als diegene dat niet doet, kan je ook zelf het heft in handen nemen als je je er zo aan ergert. En er gewoon zelf iets aan doen. Als mensen zich ergeren aan iemand, moet altijd de ander het oplossen. Terwijl als je zelf de situatie verandert, je een stuk minder ergenis hebt.

20. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Mee eens.

TS gaf al aan dat ze gebeld had maar er werd niks aan gedaan.

Dan kun je alleen zelf nog de situatie veranderen en hopen dat je de volgende keer wel op tijd kan bellen en dan niet achter het stuur zit.

Deel Deze Pagina