Kun je bumperklevers aangeven bij de politie?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissBianca, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    ja, het is nu de 3e week achter elkaar. Iedere week op donderdag, dan heb ik ook een andere route als de rest van de dagen. Vandaag zat ie een stukje later achter me dan normaal. Ik rij zelf ook graag door, maar helaas zat er werkverkeer voor me die niet al te snel reed en was het mistig waardoor inhalen niet zo slim was. Anders was ie me al lang voorbij geweest. Maar zo toevallig is het tniet, als hij rond dezelfde tijd weg rijdt als ik? Ik kom ook iedere week de vader van een kindje van het kdv tegen.

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    De politie heeft hier zelfs aangeraden om kentekens te noteren van mensen die hier het woonerf binnenscheuren en het dan te melden.
    Sommige autos gaan hier zelfs zo hard over de drempels dat je de vering hoort kraken en de bumper nog net niet de grond raakt... En dat zijn dan ouders die hun kinderen veilig op school willen brengen ;)

Hetzelfde is aangeraden op de school van mijn kinderen. Daar is een kiss&ride parkeerplek maar bewoners parkeren daar steeds, waardoor ouders die hun kind naar school brengen niet meer kunnen parkeren in de buurt van de school en dus op de weg gaan staan, waardoor het hele effect van de K&R weg is. Nu moest de school dus steeds de kentekens noteren van de mensen die op die plekken geparkeerd staan.

Ik zou trouwens bij een bumperklever niet zomaar mijn remlicht aantikken, tuurlijk moet je niet kleven maar hij kan wel zo schrikken dat ie uitwijkt of boven op de rem gaat staan waardoor andere weggebruikers in gevaar komen.

3. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    En ja hoor, hij zat vandaag weer achter me. Heb meteen de politie gebeld en ze gaan die man aanpakken. Helaas gingen ze niet de moeite doen om hem op heterdaad te betrappen.

4. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds kort een briefje op mijn achteruit geplakt met .
    "Bumperkleven kost geld, probeer maar eens"
    :D XD

5. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Of gewoon doorrijden of niet onnodig links rijden. Zeg niet dat dit bij iedereen geval is maar ik druk er geregeld een aantal weg van de linkerbaan. Of van die mensen die 60 rijden waar je 80 mag. Dan ga ik lekker seinen met mijn lichten

6. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ik vind hard rijden in woonerven etc ook mega asociaal.

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik zou echt oppassen met de rem licht aantikken (tip die iemand hier gaf)
    Is een keer een programma op geweest van een jong stel en die hadden ook een bumperklever achter zich. Die man trapte licht op de rem en de bumperklever week uit en knalde tegen een boom. Op slag dood.

Ze gaven een verklaring aan de politie en omdat hij aangaf de rem aangetikt te hebben kreeg hij de aanklacht dood door schuld...en mocht de bak in...

Dus zou dat niet zomaar doen!

Succes!

8. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Nee dat heb ik ook niet gedaan. Heb wel mijn groot licht aan gezet toen ie me in had gehaald. Wat doet die mafkees, gaat ie langzaam voor me rijden en op de rem stampen. Niet eens tikken, de idioot.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    neuh, ik bel niet. Ik ga eigenlijk dan meer "terugpesten" (strak 120 rijden, tergend langzaam naar rechts e.d.)

En ik bel heel soms de werkgever, als het nummer op de auto staat en het is echt te erg wat dat figuur uitspookt. Werkt uit-ste-kend kan ik je vertellen :D

10. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    en hpoe weet je dat dat zo uitstekend werkt? Belt de werkgever je dan terug dat de werknemer 'straf' heeft gekregen??

11. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Bij het bedrijf waar mijn man werkt, nemen ze dit soort meldingen altijd heel serieus. Hij heeft dus wel een keer een waarschuwing gehad. Zelf heeft hij ook een keer een bedrijf opgebeld omdat hij bedreigd werd. Die man is dus ontslagen.

12. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Vind wel apart dat dat snel serieus genomen wordt, want kan ook dat iemand op belt om te zieken...als je bv al problemen met diegene hebt

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, daar doen ze wat mee. Bij ons althans. Ze nemen contact op met de desbetreffende persoon, vertellen wat er geconstateerd is en koppelen zijn of haar reactie terug. Meer dan dat kunnen ze niet doen, maar het kan wel helpen. Misschien dat die persoon er van terugschrikt, of dat hij helemaal niet bewust was van het gedrag.

Bij ons in de regio zijn ze bezig met een actie Haal de wegpiraat van de straat. Volgens mij is dat alleen in regio midden en west brabant. Dan kun je via de website ALLE ongewenste gedragingen in het verkeer melden. Ik heb al een paar keer een melding gedaan.

Iemand scheurde VOL door rood (was niet nét rood, maar echt al minuten lang!), met een heel hoge snelheid. Ik schrok me het leplazarus! Ook een vrachtwagen die gevaarlijk slingerde (met wielen over de streep op de andere rijbaan). Na passeren zag ik dat hij aan het bellen was. Levensgevaarlijk! Maar ik heb ook wel eens 0900-TUIG gebeld, omdat ik zag dat er iets onderaan de auto los hing. Die plaat die er onder hangt, zeg maar. Ik heb gezegd tegen de agente aan de lijn, van IK kan hem niet signaleren dat er iets mis is met zijn wagen en hij heeft het zelf waarschijnlijk niet door (schoof nog niet over het wegdek). En de politie heeft (als het goed is) de auto opgevangen en de bestuurder erop geattendeerd. Dat was mijn bedoeling althans. :)

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dit dus ... niet echt goeie reclame als je medewerkers zich misdragen op de weg! Ik ben die 2 keren dat ik heb gebeld altijd zeer serieus genomen. Een keer ben ik zelfs teruggebeld dat de medewerker erop was aangesproken en 1000 maal excuses, van de tweede heb niets meer gehoord.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het enige wat ik hieruit leer is: Niet tegen de politie zeggen!

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dan kun je aangifte doen van dreigen. Dit is een fysieke actie wat jou in gevaar brengt.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ze zullen vast wel kijken hoe die persoon er op reageert.

18. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werd vanmorgen heel aso afgesneden! Moest vol op de rem! Ik pissig natuurlijk. Maar toen zag ik dat het een audi was. Daar gelden de verkeersregels niet voor. Was ik even vergeten. Dom van mij natuurlijk.

19. glimworm

glimworm Niet meer actief

Het leven is soms zo makkelijk! :D

Deel Deze Pagina