Ik ken de situatie niet, maar ik weet wel dat veel mensen zónder kinderwagen helemaal het inzicht niet hebben qua kinderwagenvriendelijke situaties. Ik kan me goed voorstellen dat de bestuurder het gewoon niet gezien heeft. Misschien was hij met zijn gedachten wel ergens anders. Praat het niet goed, want hij stond gewoon fout, maar het kan dus best zijn, dat het niet willens en wetens was. Net zoals iemand hier vertelde over parkeren bij een manege. Die wist ook niet dat ze fout zat.
ik vind dat die man nogal op een bijdehante sarcastische manier aanspreekt. Dat valt veel eerder verkeerd als dat je gewoon had geformuleerd welk probleem ontstaat als de auto niet in het vak geparkeerd staat. Natuurlijk kan iemand verkeerd reageren als ze aanspreekt, maar de manier waarop je dat doet kan veel verschil maken
Ik spreek mensen er ook op aan hoor en soms ook niet altijd even netjes. In mijn geval gaat het dan om een rolstoel/scoot maar hoe vaak de plekken waar je wel de stoep op kunt niet geblokkeerd worden door mensen met hun auto. Die vervolgens rustig komen aanlopen uit een winkel terwijl ik daar met mijn rolstoeltje (of scoot) sta te klungelen om dan toch maar de stoep op te komen omdat ik naar dezelfde winkel heen wil. En ja soms zijn mijn frustraties dan zo hoog dat ik niet altijd meer even netjes blijf en dan opmerkingen plaats van Goh is toch wel een heel eind lopen zo'n winkel, de volgende keer parkeren wij de auto ook zo want dat is zo lekker handig voor de medemensen. Ook auto's die half of helemaal op de stoep staan (zodat niemand met wandelwagen, rollator, rolstoel etc ) er langs kan, of fietsen die even op de stoep staan omdat men snel ergens heen moet horen tot mijn irritatiebron (en ja dat met fietsen die even snel worden neergezet snap ik dan wel beter dan met een auto)
wow, dat klinkt exact als iets wat mij en mijn man had kunnen gebeuren!! haha, ik reageer ook altijd, en hij vind ook dat ik m'n mond moet houden haha.... maar idd, parkeer ff normaal... net als mensen die er langs willen als je bij de kassa staat, die hebben dan niks gekocht en moeten achter je langs wurmen, ipv. te vragen: mag ik er ff langs, beuken ze gewoon langs je heen........... dan zeg ik ook altijd " ja hoor, je mag er wel ff langs" mag ik ook niet doen van mijn man hahaha
huh ik dacht dat jij je account op ging zeggen?? Als je je aan me irriteert reageer dan gewoon niet op mij leef je rustiger van hoor
Ik heb er iets van gezegd in een andere situatie. Iemand had zo geparkeerd naast ons dat het echt onmogelijk was om in te stappen van mijn kant. Zo dicht op ons. Mevrouw is er wel uitgekomen en ik haar vriendelijk gevraagd als ze iets anders kon parkeren. Toen weigerde zei ze dat mijn man maar anders had moeten parkeren. Hij stond best netjes en zij kwam als tweede asociaal. Bleef ze ook nog kijken hoe ik mijzelf in de auto wurmde omdat ze bang was dat ik haar auto beschadigde. Ik heb haar daarna een asociaal wijf genoemd. Ook weer niet netjes van mij, maarja, loop dan door. Van mijn man had ik in het begin al wat sterker mijzelf mogen verdedigen want ik was te netjes.. en dan had dat tweede niet gehoeve haha. (Hij was net het karretje weg aan het brengen)
Je partner heeft gelijk. C'est le ton qui fait la musique...in dit soort gevallen is het gewoon verstandiger om niet meteen brutaal van leer te trekken, maar gewoon rustig te blijven en te vragen of iemand het de volgende keer niet meer doet.
Hier precies zo mijn vriend zegt altijd hou je grote mond gewoon maar nee dat kan ik niet. En ik had echt hetzelfde kunnen zeggen als TS tegen die man. Ben net zo! Lekker onbehouwen met uitspraken
Ik zeg tegenwoordig ook niks meer. En ik roep al jaren dat mensen al snel boos worden als je maar iets zegt en wat eerlijk is.
Oké ik had er ook iets van gezegd maar wel op een andere manier... Ik heb eens een keer gehad dat ik mijn auto niet meer in kwam aan mijn kant. Mijn dochter lag in het zk, ik hoogzwanger ... Kom bij mijn auto en zie net dat een man uitstapt uit zijn auto die naast die van mij geparkeerd stond. En hij had zijn auto zo geparkeerd dat ik gewoon niet meer in mijn auto kwam! Ik merkte gelijk op dat ik mijn auto niet meer in kwam.... Nou die vent begint me te flippen! Ik stond gewoon perplext en wist niet meer wat ik moest zeggen, hij liep ook gewoon weg.... Ben maar in de ander kant erin geklommen en op de een of andere manier erin gekropen. Hij kon blij zijn dat ik vol zorgen was om mijn kind en gewoonweg de energie niet had om er tegenin te gaan. Mijn man was zo boos naderhand en zei zelf ... Tegen een vrouw durft hij wel want als ik erbij was geweest had hij een probleem gehad.
Hihihih Ik vind het trouwens ook echt aan de situatie liggen. Mensen die op een gehandicapten parkeerplaats zonder kaart staan die hebben echt een bewuste keuze gemaakt. Soms vinden ze dat ze het "recht" hebben om daar te staan. Een vriendin van mij -met GPK dus!- die werd een keer uitgejouwd door een bejaard stel -zonder GPK- omdat het bejaarde stel vond dat zij meer recht hadden op de gehandicapten parkeerplaats. Die vriendin van mij was namelijk "jong" en zat toch in een rolstoel dus die kon best wat verder weg parkeren. En zij waren bejaard en hadden al zo veel gedaan voor de samenleving. dussss... Die bejaarden hebben haar echt uitgescholden. Echt belachelijk. Een andere reden is "even pinnen", "maar een klein boodschapje" etc. Of gewoon asogedrag. Nou die mensen kunnen van mij echt een vuile blik krijgen of een opmerking. Wel nadat ik zéker weet dat ze geen GPK hebben en niet toevallig hun been hebben gebroken (ook al parkeer je dannogsteeds illegaal). Want als mensen daar illegaal staan dan hebben ze in mijn ogen die keuze bewust gemaakt. Hun gemak staat boven de wet. Zij zijn belangrijker vinden ze. Ik hoop dan altijd dat dit de laatste keer is dat ze het doen, doordat ze schrikken van mijn evil eye. Maar das een illusie vrees ik. Het zijn toch vaak dezelfde (soort) mensen die dit doen. Mensen die voor/op stoepjes gaan staan doen dat in mijn ogen toch onbewuster. Niet iedereen bedenkt direct of de stoep nog wel toegankelijk is voor scoot/wandelwagen/rolstoel etc. Zo stond een keer de volledige stoep vol met fietsen. Op ongeveer 50 meter van een revalidatiecentrum nog wel! Ik zag niemand, en in zo'n geval zou ik sowieso niet snel boos worden. Niet alleen omdat ik er minder kwaad in zie dan in het illegaal parkeren op een GP (het is echt een pet peeve van mij), maar ook omdat je in dit soort situaties vaak meer bereikt met aardig blijven. Ik begon vanuit mijn rolstoel eenfiets te verplaatsen toen er een student aan kwam. Die kwam direct aangesneld toen ik om hulp vroeg en begon gelijk te foeteren op zijn huisgenoten hihi. Als ik gelijk was gaan lopen gillen en tieren dan had hij me waarschijnlijk niet eens willen helpen. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn!
ik geef jullie allebei wel gelijk. Ik vind dat je best iets moet kunnen zeggen, maar zoals jij het zei was wel wat aan de bijdehante kant en had wat subtieler gekund
Op zo'n aanvallende manier er iets over zeggen is inderdaad niet zo handig. Daarmee is de kans op begrip en medewerking van de ander zeer klein. Hoe zou jij dat vinden als iemand dat op die manier tegen jou zegt? Beter is om te vragen of hij zijn auto in het vervolg niet daar wil parkeren, omdat voetgangers gebruik maken van die doorgang. Dat voetgangers noodgedwongen over de gevaarlijke autoweg moeten wandelen als de doorgang geblokkeerd wordt. Met beleefdheid kom je verder.
Ik denk dat het de toon is die de muziek maakt. Ik zou er mss ook iets vsn gezegd hebben, maar dan wel op een iets tactischere toon.
Ik had laatst dat ik in de rolstoel naar het winkelcentrum wou, staat er een bus van de groenvoorziening echt midden op de stoep en over een afrij gedeelte heen. dan denk ik echt jongens vooral jullie , die waarvan ik weet veel rolstoelers in het bedrijf hebben, horen daar toch echt wel een beetje over na te denken. Kan zonder problemen over de parkeerplaats gelukkig die dezelfde hoogte als de stoep had en ik had een afspraak anders had ik ze wel even gevraagd of ze beter op willen letten voortaan.