kunnen jullie mij helpen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamabink, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabink

mamabink Nieuw lid

9 mrt 2008
    1
    0
    0
    Full time moeder zijn.
    Hallo

IK ben mamabink, mijn man is vorig jaar januari gesteriliseerd en ik ben in april na groen licht te hebben gekregen gestopt met de pil.
    ik was direct op tijd ongesteld en had een hele regelmatige cyclus. tot nu ik ben 2,5 week overtijd ik ben erg misselijk steeds en heb erg last van menstruatie pijn. ik heb gestest maar was negatief.
    Ik heb een stofwisseling ziekte pku en moet dus vroeg tijdig op dieet wil ik zwanger raken daarom wil ik graag weten waar ik aan toe ben ik heb 2 keer de dokter gebeld en die zegt die kans is zo klein geen zorgen maken als ik over 2 weken nog niet ongi ben mag ik weer testen maar ik hoef niet te testen want die is negatief ik wil liever een bloedonderzoek of een echo dan.
    ik heb verhalen gehoord dat iemand 8 maanden gesteriliseerd was en de vrouw toch zwanger was geraakt er is maar een kans van 1% maar hij is er toch of zie ik dat verkeerd ik weet even niet meer wat ik moet.
    IK zeg er wel bij we hadden besloten het bij 1 kindje te houden ivm gezondheidsredenen maar mocht het zo zijn zal ik er wel heel gelukkig mee zijn.

ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Groetjes van mamabink

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mamabink,

de kans dat je nu zwanger bent is inderdaad heel erg klein. Zeker de combinatie van sterilisatie van je man en jouw stofwisselingsziekte. Ik snap dat je even iet meer weet wat er met je lichaam aan de hand is, maar je kunt het beste inderdaad wachten met testen tot over een paar weken. Ben je dan nog niet ongesteld, kun je je huisarts weer even bellen. Wellicht kan ie voor jouw geruststeling dan toch nog een bloedonderzoek laten doen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina