wat te doen? weet iemand raad?

Discussion in 'De lounge' started by nathalie88, Feb 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nathalie88

nathalie88 Actief lid

Jan 30, 2009
    279
    0
    0
    delft
    Waar moet je heen als niemand je wilt helpen?
    Wat moet je doen als iedereen je heen en weer stuurd?

Thuis situatie.
    Ik ben nu 6 maanden zwanger, gelukkig van een gezond jongentje maar ik woon nog steeds thuis, het is hier te klein en vochtig voor mijn kleine babytje strakjes.
    Samen met mijn vriend zit ik op een zolder kamertje met allemaal schuine muren waardoor ik niet eens een bed kan plaatsen in mijn kamer.
    Zoals zo lang als ik mij kan herinneren lig ik op een matras op de grond omdat, als ik daar een bed zou plaatsen ik met mijn hoofd tegen het plafon zou liggen.
    Zoals vervelend is het ook nog eens veelste klein, mijn kleding past niet eens in mijn kast omdat ik alleen plek heb voor een kleine kledingkast en dat is omdat er maar één hooge punt is in m'n kamer en die niet al te breed is.
    Dat niet alleen, verder heb ik ook veelste weinig plek voor mijn eigen spullen en nu heb ik natuurlijk ook een groot gedeelte babyspullen erbij.
    Nu is het helemaal prop vol en dan heb ik nog een groot gedeelte babyspullen bij andere mensen liggen omdat ik gewoon simpelweg geen plek heb.
    Na gebrek van ruimte is er ook een probleem dat het hier tocht en vochtig is, omdat het een zolder ruimte is, eigelijk geen slaapkamer en dus niet echt woongeschikt is.
    Maar dat is niet het eenigste, de mensen hier zijn labiel en dus is het een heel onstabiel huis om in te wonen.

De mensen om mij heen in huis.
    Mijn moeder is zwaar gestressed om dit alle en neemt medicijnen hiervoor en gaat regelmatig op bezoek bij de huisarts om erover te praten, mijn broer blowed en drinkt elke dag alcohol plus ook nog eens dat hij zeer agressief en echoistisch is.
    Hij zegt ook telkens dat als ik hier met de baby blijft ga hij weg gaat.
    Vroeger had ik al vaak te kampen met mijn broers woeden aanvallen, ik moest altijd naar hem luisteren en doen wat hij wou anders werd hij boos en kwam hij met geweld zoals mij bij mijn keel grijpen. in het huis opsluiten, achterna zitten met een hamer of mes, drijgend naast mijn hoofd slaan.
    Dit is wel veranderd aangezien hij ouder is maar veel hiervan is er nog steeds, hij is nogal vol van zichzelf in de zin van dat hij altijd gelijk heeft, alles weet, en ga er maar niet proberen tegen in te praten want dan komt er ruzie.
    Ik laat hem dan ook vaak met rust en ga mijn eigen gang, vooral als hij gedronken heeft dan word hij luidruchtig en agressief.
    Ik denk dat hij er gewoon niet tegen kan, zijn pupillen worden groot en zijn gedrag erg raar ( net alsof hij drugs gebruikt ofzo wat ik wel zeker weet dat hij dat niet doet aangezien hij daar fel optegen is )
    Als dit zover is wat nogal vaak zo is en iets is hem niet naar zijn zin bijv. hij is iets kwijt of iemand spreekt hem tegen dan gaat hij schreeuwen en met dingen gooien.
    Nou hierbij even genoeg over mijn broer, dan is er nog mijn stiefpa.
    Hij gaat nu zo een jaar of 7 met mijn moeder, hij is stratenmaker en dus zeker niet op zijn mondje gevallen laten we maar gewoon zeggen dat ie erg assiociaal is.
    Hij is een ex alcholist maar recent weer terug gevallen voor de 2de keer.
    Hier zijn wij achter gekomen nadat hij ruzie had gekregen met mijn broer en ze met elkaar op de vuist gingen hier in huis.
    Ik zat boven in me kamer, het is nogal normaal dat er geschreeuwd word tegen elkaar hier in huis dus keek daar niet van op.
    Totdat ik ook dingen om hoorde vallen en geschreeuw plus dit maal mijn moeder die schreeuwde en huilde, hierdoor gingen ik en me vriend uiteraard naar beneden uit bezorgdheid.
    Daar troffen we dus mijn broer op mijn stiefvader die helemaal uit zijn doen was, het bleek dus dat mijn stiefvader mijn broer aanviel en mijn broer een paar maal nog riep tegen mijn moeder van : zie je nou wat ie doet.
    Toen mijn stiefvader dus aanviel reageerde mijn broer pas terug zadat hij niet degeene was die begon.
    Mijn moeder huilde als een gek en ik barste ook in een groote huilbui uit, mijn vriend hield zich bezig mijn stiefvader en broer uit elkaar te houden.
    Hierna heeft mijn moeder mijn stiefvader uit het huis gegooid voor die nacht en uiteindelijk uit hem gekregen dat hij weer aan de drank was geraakt omdat hij enkele weken zonder werk zat.
    Ik hoef u niet te vertellen dat ik mijn stiefvader helemaal niet mag, hij herhaalt constand zijn verhalen die altijd helemaal door elkaar gaan.
    Ik denk zijn hersenen door de alcohol zodanig zijn beschadigt dat hij dit heeft, met hem valt totaal geen zinnig gesprek te voeren.
    Het gaat telkens ineens over iets anders en als je zelf iets verteld gaat hij er altijd doorheen over zichzelf.
    Mijn vriend is eigenlijk altijd bij me als hij uit zijn werk is dan, hij heeft gewoon een vaste baan plus een extra baan van vrijdag en zaterdag nacht om ook een aantal van mijn rekeningen te kunnen betalen.

Werk en instanties.
    Ik zit sinds 30-08-2008 zonder werk van de één op andere dag terwijl ik vakantie had en mijn salaris niet had ontvangen kreeg ik te horen van mijn baas: jij werkt hier niet meer.
    Wat nogal vreemd is aangezien ik een maand op vakantie was en dat met hem al 2 maanden daarvoor had besproken, bleek dat mijn contract afliep en mijn baas dat maar al te handig vond aangezien hij zijn bedrijf stop moest zetten per 1 january ( wegens verkoop van het land waar hij zijn bedrijf en huis heeft in rijswijk, aan delft. )
    Toen heb ik mijn ww aangevraagd, waardoor ik papieren nodig had van mijn baas waarop ik langs was gegaan.
    Mijn baas vermelde alles te regelen en dan in mijn brievenbus te stoppen, dat duurde voor het uwv te lang want toen ik die papieren op de bus had gedaan had ik een brief gekregen dat het te lang duurde en de zaak niet meer in behandeling werd genomen.
    Hierdoor ging er nog meer tijd verloren omdat ik opnieuw mijn ww moest aanvragen en toen kreeg ik ineens een brief dat "volgens het uwv" ik meer dan 4 contracen heb gehad en dus eigenlijk nog in dienst ben.
    Ik moest contact opnemen met het juridisch loket wat ik heb gedaan en die verwees mij door naar een advocaat in mijn buurt.
    Na dit gesprek met mijn advocaat heeft hij direct een brief opgemaakt en gestuurd naar mijn baas met alles uitgelegd die daarop terug antwoorden dat dit helemaal niet het geval is, en dat er geen spraken is van 4 contracten en alles gewoon volgens het boekje is afgehandeld.
    Mijn advocaat adviseerde mij contact met het uwv hierover op te nemen dat er welligt een fout daar was gemaakt en dat ik gewoon recht heb op een ww.
    Ondertussen zit ik nu al 5 maanden zonder geld mijn rekeningen stapelen op, ik heb het uwv gebeld die melde mij dat het eenigste wat ik nu nog kon doen is dit uitleggen in een brief en vermelden dat mijn ww verzoek onrechtmatig is afgewezen en hun weer mijn dossier moeten openen.
    Zonder lopende ww kan ik ook geen zwangerschapsuitkering aanvragen, wat ik wel degelijk erg hard nodig heb, en aangezien dit alle zolang duurt kan ik daar denk ik ook wel naar fluiten.
    Dit zou ik aan moeten vragen uiterlijk 9 weken voor je uitgerekende bevallings datum, wat dus al bijna zover is aangezien ik uitgerekend ben op 1 mei.
    Met deze omstandigheben ben ik net als mijn moeder en laat ik bijna nooit wat merken dat er wat aan de hand is en krop ik alles op, als ik dan s'nachts in mijn bed lig moeilijk in slaap kom, krijg ik paniek aanvallen. huilbuien en kramp in m'n borst.
    Omdat ik me zo een zorgen maak en dan ben ik ook alleen behalven dan dat me vriend naast me in bed ligt maar die slaapt toch.
    Die krijgt daar ook niets van mee omdat hij veelste moe is omdat hij heel hard werkt om mij te ondersteunen.

Van hot naar her.
    Ik loop ook bij het cwi vanaf ik zonder werk zit zoals het hoort, die probeert mij ook met van alles te helpen.
    Mijn contact persoon bij het cwi heeft mij ook een papier gegeven om bijstand te krijgen omdat mijn situatie gewoon zo verschrikkelijk is en nu al zo lang zonder geld zit.
    Ook zei wil dolgraag meer betekenen en had nog eens nagevraagd bij een collega of zei vanuit het wci een brief ter ondersteunig mocht schrijven, wat helaas niet mag.
    Hoe graag ze het ook zou willen doen kan het niet en hoe graag ze ook meer zou willen kunnen betekenen is zei daar niet toe instaat.
    Wel kan ik met haar praten of opbellen als er iets is of ik iets wil weten maar daar blijft het eigenlijk ook bij.
    Ik ben zelf ook bezig met urgentie te krijgen, de woningbouw zegt dat ik een kleine kans maak op urgentie maar als instanties zoals maatschappelijk werk een brief kunnen schrijven om mijn verhaal te ondersteunen ik veel meer kans maak.
    Dit heb ik dus ook zeker geprobeert te berijken, ik heb maatzorg gebeld ( die ik al eerder had gebeld of ze dit konden doen ) en die vermelde mij nogmaals dat ze dit niet mogen doen.
    Ze vond het wel héél erg voor me en mijn verhaal stond haar nog erg goed bij, ze zei tegen mij : nadat ik dat gesprek met u heb gehad ben ik in overleg gegaan met mijn collega's omdat uw geval uitzonderlijk is en verschrikkelijk.
    Ik had aan mijn collega's gevraagd of we daadwerkelijk niets konden doen en of ik juist gehandeld had, dat is wat zei lettelijk tegen mij zei.
    Ze zei ook : probeer het bij maatschappelijk werk die hebben meer inspraak bij dit soort dingen ( dit was ik zoiezo al van plan. )
    Nadat ik had opgehangen met maatzorg heb ik direct maatschappelijk werk gebeld, die erg boos werd op de woningbouw en zij vermelde mij hetzelfde.
    Ze zei : de woningbouw weet dat wij niets mogen en kunnen doen en als hun beweren van wel mogen zij mij gerust bellen.
    Toen gaf zij haar naam door, mocht de woningbouw het van maatschappelijkwerk zelf willen horen kunnen ze met haar contact opnemen.
    Ook zei zij : ik heb het erg met je tedoen ik wou dat ik iets voor je kon betekenen maar helaas kan dat niet, wil de wooningbouw je geen urgentie geven moet je je maar uitschrijven thuis en bij een opvang inschrijven, dan heb jij zoiezo recht op een urgentie.
    Maargoed ik wil dat niet op zo een manier doen, dat kost weer tijd waarvan ik erg weinig heb.

Laatste hoop?
    Ik ga mijn huisarts bellen voor een doorverwijzing naar het ggz, zei weet hoe alles in elkaar steekt.
    In iedergeval vanaf mijn moeders kant, die zit daar regelmatig sinds mijn vader ons uit het niets op de één op andere dag heeft verlaten.
    Hij zei gewoon simpelweg tegen mijn moeder na 12,5 jaar getrouwd te zijn : ik hou niet meer van je en ik ga in engeland wonen.
    Mijn moeder en vader hadden een eigen zaak en toen hij vertrok had hij gewoon doodleuk alles meegenomen, terwijl mijn moeder recht had op de helft.
    Hij liet haar achter met mij en mijn broer ( ik was toen 10 jaar ) plus nog eens duizenden guldens schuld, waar we tot op heden nog last van hebben en mijn moeder nog steeds elk dubbeltje moet omdraaien.
    Dit is wel even genoeg over mijn vader want over dit onderwerp kan ik nog wel uren doorgaan.
    Nu ga ik zelf een even met de huisarts praten dat ik gewoon buiten raad ben, en niet meer weet wat ik moet doen, en dat ik graag bij het ggz wil praten over mijn situatie, misschien dat hun mij eenigzins kunnen helpen.
    Mijn hoop is dat hun wel een verslag van dit alle kunnen maken die ik kan meegeven aan de woningbouw ter ondersteuning en ook natuurlijk mij helpen met mijn problemen die ik hierdoor heb vanwegen stress en onmacht.
    Gewoon mijn hele situatie vanaf mijn 10de want wat ik hier schrijf is maar een fractie van wat er allemaal aan de hand is.
    Dit verhaal is alleen van de afgelopen half jaar kort samen gevat.
    Het eenigste wat ik nu wil is uit dit huis en lekker rustig een eigen huisje samen met mijn vriend en binnenkort mijn zoontje om een lekker rustig gezinnetje te vormen zonder problemen door andere mensen om mij heen.
    Niet voor mijzelf, maar voor mijn zoontje die ik niet in deze omstandigheden wil laten leven.
    Nog maar 10 weken tot mijn uitgerekende datum en dan moet ik hoogs waarchijnlijk met mijn baby in dit gekkenhuis!

Ik ben buiten raad, wat moet ik doen als iedereen je heen en weer stuurd?
    Als niemand je WILT helpen?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

jeetje zeg.. wat een problemen..

Ik zie als enige optie weer uwv bellen en blijven bellen.
    Uitschrijven bij woningbouw en inderdaad inschrijven bij opvang en kijken of er een organisatie is die jullie kunnen helpen, met alle rompslomp..

Ik weet zo niet hoe het heet maar er zijn meerder instaties die jonge mensen helpen die met een kleintje op komst in het nauw gedreven staan.

Ik heb verschillende namen hiervan voorbij zien komen op het tienermoeders topic..

Succes in ieder geval..

3. Trees

Trees Niet meer actief

Wat een vreselijk nare situatie. Ik werk zelf bij een soort ggz-achtige instelling en heb weleens een ondersteunende brief geschreven voor de woonurgentie. Client had vervolgens binnen 2 weken woonurgentie. Ik hoop dus echt dat het helpt. Mocht het niet anders kunnen zou ik zo snel mogelijk bij de opvang inschrijven. Dan ben je in ieder geval uit huis en dat geeft je misschien al meer rust dan deze ellende. En daarna natuurlijk zo snel mogel een huisje voor jou, je vriend en een kindje. Heel veel sterkte met alles en ik hoop dat er mensen zijn die je verder kunnen helpen.

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe

5. Siem

Siem Actief lid

Apr 7, 2007
    399
    0
    0
    Jeetje, dat zijn inderdaad een hoop problemen.

Ik denk dat je daar zo snel mogelijk weg moet, zo'n situatie is absoluut niet goed voor de baby. je bent 20 jaar dus waarschijnlijk kun je terecht bij een tienermoeder opvang. Ook hun kunnen je verder helpen.

sterkte.

6. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    pfff word er helemaal duizelig van als ik het zo lees. Wat zit jij in een nare situatie :(

Als je daar met de baby blijft gaat je broer weg? Opgeruimd staat netjes zou ik zeggen, weer een probleem minder, maar ja..makkelijk praten voor mij natuurlijk.

Hoe zit het met de ouders van je vriend? Kunnen jullie niet daar terecht?

Kan je verder geen advies geven, alleen wat er hiervoor al gemeld is: bellen en vooral blijven bellen. Zo nodig bij ze op de stoep staan zodat ze je niet af kunnen schepen, aan de telefoon ben je nl nummertje zoveel en gaat je aanvraag netjes onderaan de stapel. Trek je stoute schoenen aan en eis van ze dat ze iig met je in gesprek gaan.

Heeeeeel veel succes!

groetjes Jessy

7. kus26

kus26 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,541
    0
    36
    Almelo
    Ik weet niet of je maatschappelijk werk al gebeld hebt, maar die kunnen ook met veel dingen helpen.
    En idd, veel bellen zodat ze er gek van worden ;) Helaas weet ik verder ook niets om je te helpen...

Snap alleen onderstaande opmerking niet helemaal :rolleyes:

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Blijven emailen en bellen met het uwv zou ik doen. En anders voor de deur gaan liggen ;)

Ben je misschien rechtsbijstandverzekerd? Misschien kunnen hun wat voor je betekenen?

Voor de rest kan ik je niet helpen, helaas. Maar wil je wel veel succes wensen!

9. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

Dec 14, 2008
    1,227
    0
    0
    Nathalie, het verhaal wat je nu heb opgeschreven kopieren en laten lezen aan iedereen die het kan / wil lezen!

Zo te zien heb je alles al geprobeerd, misschien een idee om ook naar de gemeente te stappen...

10. nathalie88

nathalie88 Actief lid

Jan 30, 2009
    279
    0
    0
    delft
    Bedankt dames voor alle hulp zover!
    Vandaag ben ik mijn papieren wezen ophalen bij mijn advocaat voor mijn brief naar het uwv.
    Hij vermelde dat hij al een brief met dit alle erin uitgelegd heeft verstuurd en dat ik gewoon recht heb op een ww.
    Ook zei hij tegen mij dat als hun zouden weigeren of wat dan ook ik contact met hem moet opnemen en we vanuit deze positie weer verder gaan.
    Ik heb gister naar jip een email gestuurd met dit verhaal en dat schiet ook niets op, die sturen je ook gewoon weer terug naar instanties waar ik allang een paar maal ben geweest.
    Ook heb ik voor morgen ochtend een afspraak bij mijn huisarts om me door te verwijzen naar het ggz die ik gister ook al een email heb gestuurd met dit verhaal erin en een verzoek erbij of hun voor mij een brief willen schrijven en contact met mij willen opnemen om mij te helpen.
    Maandag moet ik naar vestia en mijn tweede urgentie gesprek voeren, ik ben erg zenuwachtig!
    Ik ben zo bang dat hun mij niet willen laten doorgaan naar het urgentie commissie.
    Waar ik wel naar uitkijk is dinsdag! dan heb ik mijn 30 weken echo ter controle van m'n placenta, kan ik eindelijk weer mijn kleintje zien :D !
    Zit ook te denken om nog een 4d echo snel te laten doen, maar ik heb geen geld :(
    de 20ste heb ik van mn zorgverzekeraar 57 euro meer krijg ik niet tot het wéér de 20ste is.
    Hopelijk heeft mijn vriend 50euro om bij te leggen, want ik wil het echt doen haha :p
    nogmaals bedankt voor de hulp, dat stel ik erg op prijs!

groetjes nathalie

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik zou die 57 euri dan lekker houden voor het inrichten e.d. heeft die kleine meer aan..

Al snap ik wel heel goed dat je jezelf af en toe even moet verwennen om je hoofd van alle zooi af te krijgen..

ga anders op je gemakje even een broodje eten ergens s middags, kan je rustig 3 uur blijven zitten met en boekje en 2 bakkie's thee. dat ontspant ook en kost minder als een 4 d echo..

12. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind je verhaal vreselijk.. maar dat laatste van die 4d-echo vind ik echt vreemd.. sorry :(

Je hebt geen geld en rekeningen te betalen maar je wilt nog wel een 4d-echo laten doen?

13. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

Dec 14, 2008
    1,227
    0
    0
    Volgens mij als alles goed word geregeld en hoop dat hetweer op pootjes terecht komt.
    Dan heb je kans dat je vanaf je erste werkloosheidsdag krijgt uitbetaald....
    Wil je geen hoop geven, maar toch.

Verder met huisvesting, je schreef dat je vriend 2 banen had, is het dan niet mogelijk om op zijn naam te huren?
    (ik vraag het me zomaar hardop af)

14. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

Dec 14, 2008
    1,227
    0
    0
    Vind het niet vreemd, dat zijn gevoelens die ze heeft.
    Natuurlijk weet ze heel goed (schrijft ze ook) dat dit niet kan.

Ik zou het ook graag willen, alleen mn mannetje wil het niet.... ;)

15. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

Sep 22, 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Vind het een hele rotsituatie waar je in zit,en heb met een paar instanties het zelfde meegemaakt!

Ik zelf zit bij een jonge moeder groep hier, en ze weten hier ook veel van dingen af.
    Zij zien ook hoe het er echt aan toegaat, en wat heeft geholpen bij andere jonge moeders.
    Weet niet of het er bij elke moedergroep hetzelfde aan toe gaat, dat zij je ook willen helpen om sommige zaken voor jezelf op een rij te zetten.

Zag dat je in delft woont en heb even voor je gezocht!
    http://www.delft.nl/content.jsp?objectid=40304

Veel sterkte, en wat hier ook al is gezegd, blijven bellen.
    Na de instanties die jou moeten helpen heen gaan, ga daar maar zitten janken laat maar zien hoe kl*ten je het allemaal vind!

16. nathalie88

nathalie88 Actief lid

Jan 30, 2009
    279
    0
    0
    delft
    Ik snap dat je het vreemd vind dat ik geen geld heb voor m'n rekeningen maar ik alsnog een 4d echo wil doen.
    Dit in onderandere omdat ik met die 57 euro geen 1 rekening kan betalen en zo een 4d echo je bij je kleintje maar 1 kans voor krijgt en gewoon zioiets moois vind.
    Mijn vriend heeft idd 2 baantjes maar die in 1 jan pas 18 geworden en verdient uitermate weinig hiermee dus, hij heeft te weinig inkomen om via een makelaar te huren, hier hebben wij uiteraard ook al naar gekeken voor die mogelijkheid.
    Ik zal eens op die site kijken bedankt, wat ik noemde het jip waar ik een mail naar heb gestuurd is ook zo een groep.
    Zelf ben ik nog niet aanwezig geweest daar maar heb ze wel een email gestuurd en kreeg er één terug met wat onrelevant is voor waar ik in verkeer en het dus eigelijk complete onzin vind.
    Het lijkt alsof hun een standaard email naar iedereen sturen.
    Verder probeer ik alles via het boekje te regelen zoals instanties me aanraden en doe ik me best, meer dan dat kan ik niet doen.

17. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

Sep 22, 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Soms moet je eens je eigen intuitie volgen, en niet alles via het boekje doen.
    Gewoon brutaler worden, laat maar horen wat je op je hart hebt!
    Een brutaal mens heeft de halve wereld.
    Weet dat het vaak gezegd word, en ik geloof er soms ook niet in terwijl het toch zo is : Alles komt goed ! :)

18. nathalie88

nathalie88 Actief lid

Jan 30, 2009
    279
    0
    0
    delft
    Ja idd ga ook zeker brutaler doen want alles volgens het boekje doen heeft me tot nu toe erg weinig opgeleverd.
    Ik zeg ze nu ook gewoon ik heb geen tijd meer om te wachten en zeg ook tegen instanties dat ik maar een beetje word heen en weer gestuurd dat niemand er moeite voor wilt doen want ze krijgen toch wel betaald waarom dan moeite doen voor iemand.
    Daarom heb ik ook deze brief geschreven die ik ook ga gebruiken bij instanties want daar staat gewoon alles in omschreven, wat ik heb geprobeerd en wat daar de uitkomste en reacties van zijn geweest.
    Dankje dat denk ik ook altijd bij mezelf, maar soms zijn er gewoon momenten van paniek.
    Fijn om hier ook te kunnen praten aangezien me vriend zoveel werkt de laatste tijd ik hem amper zie.
    Hij komt aan en is dan hooguit een half uurtje wakker en slaapt dan vervolgens.
    Wat maar even zo moet zegt hij zelf ook. maar is soms wel een beetje vervelend.
    Nu komt er ook nog eens bij dat zijn oma in het ziekenhuis ligt :S

Share This Page