Baby 6 maanden, hoeveel uur wachten voor de volgende voeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tjoebie, 15 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Hallo allemaal.

Ik voed mijn dochtertje van 6 maanden nog steeds op verzoek, ze slaapt al door.. maar ze komt vaak nog steeds na 2,5 uur overdag voor een voeding, terwijl ze al een fruit en groentehapje krijgt, dit doet ze al sinds de geboorte.

Is het normaal om nog steeds zo veel te drinken, wordt het soms een beetje zat:$

Of is het gewoon omdat ze niet genoeg in 1 keer uit de borst kan halen?

Liefs

2. 23022009

23022009 Lid

13 jul 2008
    33
    0
    0
    Hoi hoi,

Dat lijkt me inderdaad wel vaak. Mijn zoon is 5.5 maand en krijgt 4 voedingen per dag:
    06h (BV) - 11h (BV nu ik vakantie heb, wordt dadelijk als ik weer moet werkenflesvoeding) - 16H (flesvoeding met rijstebloem) - 21h / 22h (BV). Er zit dus steeds een uur of 5 tussen de voedingen.

Of je dan misschien niet genoeg melk aanmaakt? Kolf je wel eens, zo ja, wat kun je er dan uithalen?

Succes in ieder geval.

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik had ook nog zoveel voedmomenten toen Kyra die leeftijd had. Ik heb er gewoon aan toegegeven. Gelukkig drinkt ze nu iets minder en voed ik 4 keer overdags en 2 keer 's nachts.

4. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden en drinkt ook zo veel. Overdag om de 2 a 2,5 uur en soms slaapt hij 's nachts 8 uur aan 1 stuk maar soms drinkt hij ook dan nog 1 of 2 keer. Ik vind het ook best wel heavy af en toe hoor, vooral als ik ergens naar toe ga.
    De lactatiekundige hier op het forum zei dat het echt per kind verschilt en dat de leeftijd niets zegt over hoeveel voedingen een baby nodig heeft.

5. Zil

Zil Lid

9 dec 2008
    30
    0
    0
    Hoi,
    M'n zoontje is ook 6 maanden en drinkt ook nog elke 2,5/3uur en die krijgt ook BV en fruit en groentehapjes. En ik heb melk in overvloed. Het is een aktief mannetje. Dus ik hou het er maar op dat ie daarom zoveel drinkt, hij verbruikt het ook snel.
    Gr Zil

6. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ik vind het veel, maar denk dat het per kind erg wisselend is.

Ons meisje drinkt nu meestal 4x per dag.
    Maar soms ook wel 6x, tis nogal wisselend. Met warmer weer drinkt ze ook echt vaker.

Als je kindje goed groeit lijkt het me prima.
    Kan me voorstellen dat het veel moeite kost.

Suc6 ermee

7. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Zijn dus toch meer moeders die een hongerig kindje hebben:p
    Probeer weleens echt te wachten tot 3 uur maar dan is het echt huilen... hoop dat het vanzelf minder wordt.

Maar nog even een vraagje,
    Hoeveel voedingen drinken ze dan nog met 10 maanden meestal, want was van plan om te stoppen dan met de bv, omdat ze dan toch al koemelk kunnen en niet zoveel meer drinken..

Ben benieuwd

8. appeltje

appeltje Niet meer actief

#8 appeltje, 16 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2009
    Ze is waarschijnlijk gewend -doordat jij op verzoek voedt - om vaker kleinere beetjes te drinken. Lastig om dat patroon nu weer te gaan doorbreken. Misschien toch een beetje naar een schema toe gaan werken? Zeker nu met de bijvoeding zou de tijd tussen de voedingen wel naar de 3 a 4 uur kunnen als ze ook haar fruit, groente en straks haar rijstewafeltje oid krijgt. Het fruit en groentehapje zou je eventueel wat kunnen binden met rijstebloem.

Mijn zoontje dronk met 10 maanden nog vrij vaak, omdat ik pas met 11 maanden begonnen ben met structureel ander vocht aanbieden. Dus dat is een beetje anders als wanneer je ook al diksap / thee / water erbij geeft. Ik voedde toen nog 7.00 / 8.30 / 10.00 / 13.00 / 16.00 / 19.00 en incidenteel nog een nachtvoeding. Vanaf 12 maanden weigerde hij de borst een tijdje (bijna 4 weken) en gaf ik gekolfde melk. Toen ben ik vrij snel naar 3 keer kolven gegaan en toen hij weer bij mij dronk heb ik dat bij die drie keer gehouden (7.00 / 12.00 / 19.00 uur) en rond 10.00 uur en 15.00 uur een sapje in de tuit.

Koemelk adviseren ze met een jaar, dus zou daar nog niet met 10 maanden aan beginnen.

9. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Hi appeltje.

Ja ik denk inderdaad dat ze dus kleinere beetjes iedere keer neemt...

Weet jij vanaf wanneer ze diksap ed mogen?
    En krijgen ze dan geen melktekort?

Groetjes

10. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik geloof vanaf 6 maanden, maar dat heb ik niet gedaan. Vond de overgang naar volledig melk en dan binnen een maand groente, fruit, liga, rijstewafel, diksap, brood te groot. Ik heb een stuk rustiger aan gedaan.

Je kindje heeft met 6 maanden tot 1 jaar nog behoefte aan een halve liter per dag naast alle andere voeding. Vanaf een jaar minimaal 300 ml. Maar dit geldt niet voor bv.... mijn zoontje dronk met 6 maanden echt wel meer dan een halve liter en dat mag ook gewoon. Die maxima zijn volgens mij gebaseerd op fv.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier ook zo'n hapsnapdrinkertje. Toen ik weer ging werken moest hij wel wat meer in een schema zitten, omdat ik niet genoeg kon kolven om hem 4x per dag de fles te laten geven. Sindsdien zitten we eigenlijk best aardig in een schema van om de drie uur. En als hij soms wat sneller komt, doe ik daar ook niet echt moeilijk over, hoor.
    Ik voed nu dus meestal om de drie uur, soms 2,5 en als het warm is krijgt hij zeker wel om de 2,5 uur. Ik drink dan zelf tenslotte ook veel vaker, dus waarom zou hij minder krijgen dan ik?
    Misschien kun je proberen om je baby wat langer door te laten drinken tijdens een voeding. Soms stoppen ze ook zodra de eerste honger is gestild, maar dan zit ze misschien nog niet echt vol en komt ze daardoor weer eerder voor de volgende voeding. Dus als ze stopt even een boertje laten doen en eten laten zakken en dan nog een keer aanleggen?

Deel Deze Pagina