Kun je een baby echt verwennen?????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly24, 13 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Mijn dochter is 9 weken.
    Ik ben er zelf van overtuigd dat je een baby van deze leeftijd niet kunt verwennen. Esmee is soms lekker eigenwijs en heeft een eigen willetje. De eerste weken sliep ze in de middag altijd heerlijk.
    Tegenwoordig vecht ze voor haar slaap.
    Ze zit veel liever bij papa en mama op schoot, wat ik overigend heel gezellig vind :). Maar ik vind ook weer niet dat je de hele dag met je baby op schoot moet zitten.
    Ik leg haar soms echt wel huilend weg. Maar na een halfuurtje pak ik haar wel weer even en in mijn armen valt ze dan meteen weer in slaap. Leg ik haar terug, ik madame meteen weer wakker.
    Soms wel vermoeiend. Ga ik wandelen met haar, is ze in slaap, kom ik thuis, ook meteen weer wakker.
    Pak je haar weer, slaapt ze weer verder ;)!
    Deze week probeer ik haar s'middags op bed te brengen. Maar daar is ze het ook nog niet zo mee eens. We gaan wel door, ook al huilt ze de hele middag. Ik wil wel dat ze hier een beetje aan gaat wennen.

Zo ook met eten.
    Als papa thuis komt uit zijn werk gaat hij even lekker met haar zitten. Maar tegen de tijd dat we gaan eten laat ze zich echt niet weg leggen. We hadden haar vaak in de wandelwagen naast de tafel en tijdens het eten wiegde ik de wagen.
    Nu hebben we haar in het wipstoeltje naast de tafel en geeft ze ons tijd te eten, maar daarna wil mevrouwtje wel weer aandacht.
    Dan gaat ze vaak in bad of douchen met een van ons. Dat is gewoon het vaste ritueel, en dat weet ze maar al te goed haha.

Alleen mijn moeder zei deze week tegen Esmee: "je papa en mama verwennen je veel te veel", "ze geven je veel te veel je zin".
    Ik zie het niet zo, maar je gaat wel jezelf afvragen "verwen ik mijn kind?

Hoe zien jullie dit?

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Als ik zo je verhaal leest vind ik niet dat je je kind verwend hoor. Zij wil gewoon lekker aandacht en dat geef jij. Lijkt mij heel normaal met zo een kleine baby. Ik denk dat je baby's niet zo snel kunt verwennen, maar je kunt ze wel een gewoonte aanleren denk ik.

Gewoon lekker doen wat je gevoel zegt hoor!

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Nee, voorlopig verwen je je kindje nog niet hoor! In deze fase hebben ze toch juist binding nodig? Knuffel maar lekker met haar hoor, en hou haar bij jullie als ze daar behoefte aan heeft.

Ilana had het ook heel erg in het begin. Gaandeweg bouw je af en probeer je ze wat meer zelf bezig te laten houden. Ik merkte duidelijk wanneer ze door begon te hebben dat ik op een bepaald huiltje reageerde. In mijn opinie is DAT pas het moment waarop je ze kan verwennen, als je op elk aandachtsgeluidje reageert en haar de zin geeft.

4. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Onze kraamhulp zei dat je ze tot 5 maanden niet kan verwennen..??

5. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Precies, je kunt ze wel een gewoonte aanleren.
    Zo zie ik dat ook inderdaad.
    Ze wil gewoon veel aandacht, lijkt mij alleen maar positief.
    Ben gerust, ging wel een beetje twijfelen hoor nadat mijn moeder dit zei. oma's weten het altijd beter!!! 8) frusterend soms!!
    Ze liet me gewoon twijfelen :(.

6. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Mijn jongste wilde ook altijd bij ons zijn. Ik heb hem dan ook de 1ste maanden in de kinderwagenbak bij ons in de woonkamer laten slapen. en stapsgewijs is hij in zijn eigen bedje gaan slapen.
    Hij wilde ons gewoon horen...

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Je kan zo'n klein kindje niet verwennen hoor! Het is inmiddels ook bewezen dat huilen vaak meer kwaad kan dan goed doet... ik denk dat je kleintje heel blij is met een mama zoals jij ;)

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Het eerste half jaar ongeveer kun je ze echt neit verwennen.
    Laat die mensen maar kletsen hoor, doe lekker wat je wilt

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik denk het niet!

de eerste maanden wou mijn zoontje ook eigenlijk alleen maar in mijn armen slapen... hier gaf ik vaak aan toe, maar nu slaapt hij gewoon heerlijk in zijn eigen bedje... overdag en 's nachts.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    haha die van ons heeft het spelletje "als ik gil, komt mama" ontdekt.. en dan zo'n guitige blik op d'r koppie.. mijn vriend is ook bang dat ik haar verwen, maar die is er overdag toch niet haha... laat mij maar lekker knuffelen!

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Lastig hé dat andere je soms onzeker kunnen maken. Gewoon lekker doen hoe jij denkt dat goed is. Mama instinct wint van de oma's :)

12. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier kan oma op de kop springen, mama weet het altijd beter en doet lekker wat zij wil :D

13. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    En zo is het!:D

14. sunrise

sunrise Actief lid

19 feb 2009
    109
    0
    16
    Ik denk dat je een baby in bepaalde opzichten wel degelijk kunt verwennen. Ons mannetje viel alleen maar op mijn arm in slaap, en zodra ik hem in bed wilde leggen was het huilen, krijsen zelfs. Ik dacht ook dat je een baby niet kon verwennen en vond het zielig, dus hup weer uit bed. Zo sliep hij dus de eerste weken niet in bed, alleen op de arm. Tot hij 6weken was, en hij stil was op de arm en weer krijste in bed. Ik pakte hem op, stil, legde hem terug, krijsen etc. Toen viel bij mij het kwartje: hij heeft dondersgoed in de gaten wat er gebeurt, als hij gaat huilen (krijsen) wordt hij uit bed gehaald en mag hij lekker bij mama liggen!!! Vanaf dat moment heb ik hem laten liggen in bed, was eerst wel veel protesteren maar met resultaat want na een paar dagen snapt ie dat ie moet slapen in bed en kan nu zelf in slaap vallen. In die zin denk ik dus dat je een baby wel kan verwennen!!!
    (is anders dan aandacht geven op de momenten dat ze wakker zijn, daar kunnen ze niet genoeg van krijgen vind ik!!! maar af en toe moeten ze ook "leren" zichzelf te vermaken, zodat je idd zelf even rustig kan eten etc)

15. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

dit is in mijn ogen "gewennen" en niet "verwennen" .

ik had precies hetzelfde met mijn dochtertje toen ze 5 weken was, reken maar dat ze het doorhad, slim he? :D

16. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Tot aan zes maand kun je een baby niet verwennen. Lekker bij je hebben en rust geven is dan belangrijk, als je baby dat aangeeft. Dus lekker je gevoel volgen en andere mensen lekker laten zeuren. Ze weten het toch altijd beter:p

17. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Verwennen en gewennen zijn toch echt 2 verschillende dingen.
    Verwennen kan mijns inziens ook niet, gewennen wel.
    Nina had echt rust en regelmaat nodig anders huilde ze de hele dag;)
    Nu is ze weer een vrolijke baby, ondaks dat het best heel moeilijk was om haar slapen te 'leren' overdag.
    Ze is nu 'gewend' om in bed in slaap te vallen:) en buiten die tijden 'verwent' mama haar heel veel:D

18. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Het is meer gewennen dan verwennen, maar dat neemt niet weg dat onze dochter donders goed in de gaten had dat er iemand kwam wanneer ze geluid maakte. En dat geluid maken ging over in krijsen. Ik kon op een gegeven moment nog niet meer naar de keuken lopen. We hebben haar 1 avond laten huilen en volgens mij heeft ze boodschap begrepen het probleem is opgelost, wij kunnen weer gaan en staan waar we willen en ze kan zich prima zelf vermaken. Neemt niet weg dat ze ook nog veel geknuffeld wordt dat hebben ze eenmaal nodig en wij vinden het ook heerlijk

19. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Ik vind van niet.

De eerste maanden is Jenna ook in mijn armen in slaap gevallen, ik legde haar daarna lekker naast me op de bank, heerlijk :D

Nu , 10maanden, slaapt ze altijd heerlijk in haar bedje.

En trouwens, jij voedt je kindje op zoals jij wilt. Lekker doen waar jij je goed bij voelt heb ik ook gedaan en Jenna is echt een superlief en makkelijk kindje :D

20. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey. ze heeft gewoon wat affectie nodig. geniet er nog maar van nu ze nog bij jou wil liggen. wacht nog een maand of 6 en dan willen ze niet meer :) die van mij allesinds niet! ik zou het super vinden mocht hij nog eens in mijn armen in slaap vallen :)

tot een maand of 4 - 5 kan je ze volgens mij niet verwennen. ik zou wel proberen haar snachts op haar eigen kamertje te leggen.

het is natuurlijk wel vervelend als ze alleen maar slaapt in jou armen, zo heb jij geen tijd voor jezelf...

Deel Deze Pagina