Hoi, Knutselen jullie wel eens met jullie dreumesen/peuters(< 3jr) of misschien wel met jullie baby's, ik bedoel dan vingerverven, kleuren met waskrijtjes ed. Welk materiaal gebruiken jullie dan? Wat alles wat ik kan vinden is voor 3 jaar en ouder.
Zeker doen we dat! Ik heb laatst wat dikkere kleurpotloden gekocht. Geweldig vind ze het! Ook gaan we wel vingerverfen hoor, met materiaal voor 3 jaar en ouder. Je zit er toch bij? Dan kan je er ook voor zorgen dat je kindje de verf niet in de mond stopt. Ga lekker smeren zou ik zeggen!!
hier een kdv mama, dus mijn dochter was al de pineut toen ze een paar maanden oud was. Wat ik allemaal doe: - (vinger)verven met gewoon plakkaatverf - lijmen, met glutofix of ander behangplaksel. Ik heb op internet plakfiguurtjes besteld en laat haar ook zelf papiertjes scheuren - tekenen (kleuren) heb van die dikke potloodjes van de hema - wasco krijtjes (klein duimpjes) - waterverven - kleien (playdoh, want die is niet giftig)
Er staat op bijna alles 3 jaar en ouder, dit doet de fabrikant om zich in te dekken als er iets gebeurt. Volgens mij staat het alleen op echt baby speelgoed niet, maar verder ongeveer op alles. Hiermee ben ik ook begonnen rond de 10 mnd. Dochter vond tekenen meteen erg leuk om te doen. Kleinen doe ik meestal met zout brooddeeg, is niet lekker maar kan geen kwaad als ze het in de mond stoppen. Verfen hartstikke leuk, lekker een kliedershort aan en gaan met de verf! Krant op tafel en op de grond en dan is het ook weer snel opgeruimd.
hier ook gewoon vingerverf en plakaat verf, potloden en stiften, alleen alles gaat gewoon de mond in helaas. nu moet ik zeggen dat mijn dochter er ook niet zo fanatiek in is, ze vind het even leuk, maar ze is veel liever bezig met poppen en knuffels en boekjes. broodeed vond ik als kind juist erg lekker dat zoute hahahaha
Laatst gevingerverfd. Was errug leuk en achteraf ook errug smerig hahaha, echt alles zat onder, maar ze vond het wel heel leuk
Hier laatst dikke Nijntje potloden gekocht en zijn nog druk aan het oefenen samen want hij heeft nog niet helemaal door. Vingerverven en kleien wil ik gaan proberen van het najaar als het wat minder weer is buiten. Nu vermaken we ons veelal buiten en in de tuin.
Hier ook al een hele tijd, Milan is dol op knutselen. Wat we doen: - kleien (= favoriet) - tekenen: met kleurpotloden of krijtjes - plakken: stukjes stof of gekleurd papier, met behanglijm - verven: met een kwast of met z'n vingers
Hier ook regelmatig....Finn heeft al behoorlikj wat mensen blij gemaakt met een mooie tekening of schilderij! Hij vind het ook helemala geweldig om echt met een kwast te schilderen...Af en toe slingert hij dat ding tegen zn hoofd en zit ie onder...maar hij snapt het helemaal!
Hier inderdaad ook al ruim een jaar aan het kleuren (met natuurgekleurde waskrijtjes, zijn ook vierkant dus prettig voor dreumeshandjes) en kleien (maar M deed al snel niets meer in dr mond). Verder ook waterverf en sinds kort plakkaatverf. Plakken doen we ook en laatst voor het eerst geknipt. Helaas ook in dr vinger toen ik even 2 seconde naar T zat te kijken in de box . Maar goed. Voor het meeste geldt dat je er inderdaad zelf naast zit dus die 3+ zou ik me niet zoveel van aan trekken. Bij de hema heb je veel leuk spul, al zijn de potloden niet zo goed (bruynzeel wel). Ik kan me wel herinneren dat ik vroeger van die gekleurde figuurplakplaatjes had: rondjes, vierkantjes, driehoekjes. Iemand enig idee waar je die kunt krijgen? Maar hier knutselen we dus regelmatig: slinger voor dr verjaardag, sinterklaas+piet, kerstboom, paaseieren en nu hangt er een vlinder met bloem (ik heb onvoorziene talenten ... ahum)
Tip voor als je dreumes/peuter wil knippen: je hebt van die veilige scharen, waar ze zichzelf niet mee kunnen knippen. Haren kunnen wel geknipt worden . Maar ik laat Eva dus gerust met zo'n schaar knippen, ze kan niet in haar vinger knippen (wel als ze het bewust heel hard zou doen). Geen idee waar ik die vandaan heb gehaald, ik denk Ikea, een aantal jaar terug.