Kun je een dikke slaapzak+pyjama+dekentje gebruiken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissyZuilen, 31 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoontje houdt niet van kou, dat ten eerste..
    En hij trapt bijna ALTIJD zijn laken+dekentje af, dus ligt daarom altijd in een slaapzak.
    Alleen nu met de warmte sliep hij in een t-shirt + zomer slaapzakje.
    Maar merk dat het nu flink afgekoeld is op zijn kamer en hij nu vaak wakker word vd kou in de nacht.
    Hij slaapt nu in een lange mouwen pyjama + broek en een zomer slaapzakje.

Kan ik hem ook in een pyjama met lange mouwen leggen en een winterslaapzak? Of is dat TE?
    En kan ik er dan eerst in t begin als hij net naar bed gaat ook een dekentje overheen leggen? (Hij kan die namelijk toch zelf aftrappen als dat bij elkaar te warm is).

Hoe leggen jullie de kleine nu op bed in welke slaapkleding? En hoe in de herfst/winter?

2. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    nu : dunne slaapzak, shirt met lange mouwen en broekje, lakentje en soms dekentje erbij

als je de kleine nu zoveel aan doet weet je niet wat je hem in de winter moet geven

3. pampers

pampers Niet meer actief

ons pruts gaat in een romper met lange mouwen onder een laken en een dekentje, maar slaapt nog in haar wiegje, dat is klein, dus houdt ze de warmte beter vast dan in een ledikant. Vannacht was het iets frisser, dus hebben we haar een broekje aangedaan. Een slaapzak en een laken en een dekentje zou ik zelf niet doen, lijkt me wat te veel. Probeer anders eerst alleen een wat dikkere slaapzak. Als je het niet vertrouwd probeer je het eerst eens bij een slaapje overdag, dan slaap je zelf niet en kun je het een beetje in de gaten houden.

succes!
    groetjes Pampers

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Nu niks meer maar vorig jaar:

Bij warm weer romper+zomerslaapzak
    Bij middel weer pyama jasje+zomerslaapzak
    Bij koud weer pyama jasje+ winterslaapzak
    Dat laatste eigenlijk nooit thuis, maar wel bij mijn ouders waar het 5 graden wordt op de logeerkamer bij stenge vorst. Dus voor gewoon in huis lijkt me een complete pyama, dikke slaapzak en deken nogal veel.

We deden er vaak nog 1 deken overheen tot zijn middel om hem in te kunnen stoppen, maar die was halverwege de nacht wel verdwenen. (dus bovenlijf pyama+slaapzak, onderlijf slaapzak+deken)
    Moet wel zeggen dat mijn zoontje vrij warm is, en daar eerder last van heeft dan van de kou.

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja mijn zoontje sliep zelfs met 30 graden prima.. Alleen houdt dus echt niet van kou.

Maar ik kan nu dus wel de zomerslaapzak alvast vervangen voor een winterslaapzak?
    En dan in de winter als het kouder word altijd nog een deken erover leggen alleen bij zijn beentjes?

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Deepfreeze, waarom nu niks meer dan?
    Slaapt je kindje nu onder een dekbed?

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Of kan ik nu met dit tussenweer ook nog proberen er alleen een dekentje overheen te leggen? Dus nu dan pyjama + zomerzak en dekentje? En dan voor ik ga slapen leg ik die deken dan nog even over zijn benen heen als hij die eraf heeft getrapt.
    Voor overdag is die deken vaak nog niet nodig..

Zodat ik die dikke slaapzak nog kan bewaren voor echt de herfst/winter periode als het nog kouder is met vorst buiten..

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje was ergens rond de 1,5 jaar ziekig, en had al zijn slaapzakken in 1 nacht onder gespuugd. We hebben geen droger, dus toen moest hij wel zonder. Sindsdien slaapt hij gewoon onder laken+deken (of 2) en in pyjamajas en broek en romper.
    De afgelopen maand, met dit hele warme weer slaapt hij onder een deken/laken en heeft hij alleen een t-shirt en onderbroek aan, geen romper meer.
    En dan nog slaapt hij soms boven de lakens zonder een kik te geven voor zijn koude pootjes.

9. Skye

Skye Niet meer actief

Kyra ligt hier met een romper met lange mouwen en daaroverheen een middel dikke slaapzak (meer dun, dan dik). Verder niks

10. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Anne slaapt in rompertje in slaapzak met lakentje erover heen. Soms houd ik haar tshirtje met lange mouwen aan en als het heel heet is alleen romper in slaapzak.
    Sowieso vinden we haar als we haar wakker maken altijd ergens halverwege of bovenin het ledikant dus daar houd ik wel rekening mee hoe koud of warm ik'r aankleed.
    Maar ik houd ook wel rekening mee met de winter straks, dan doe ik 'r in een slaapzak, laken en deken, en met broekje en truitje met lange mouwen aan.

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoontje slaapt in een rompertje zonder mouwen in een zomerslaapzak. Hij heeft het snel warm. Ik heb een 4-seizoenen slaapzak gekocht zodat hij daarin kan slapen als het kouder wordt. Ik denk met de hersft een pyjamaatje erbij. Geen lakens en geen dekens, trapt hij toch van zich af.

Ja als je zoontje het koud heeft, kan je er dan geen lakentje overheen leggen? Want als het echt koud wordt heb je niks meer.

12. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    Ik vind het ook altijd zo moelijk om te bepalen wat ze nou aan moeten. Sinds dat ik de little company heb is het een stuk makkelijker. Ze ligt nu s'nachts in de little company en dan in de zomerzak ( die zijn ook nog vrij dik) en daarbij een rompertje met lange mouwen aan. Dan heb je echt geen extra deken nodig en dat mag ook niet met de little company geloof ik. Als het wat kouder word gaat ze in de winterzak en rits ik de mouwtjes eraan. Vind het echt ideaal want een dekentje sloeg ze altijd van haar af!

13. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja die bedoelde ik. Echt een fijne slaapzak!

14. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai missy

Ik had noël altijd in een zomerzak maar dan wel onder een dekentje.
    Maar met jaimy durven wij geen lakentje en dekentje meer hij draait zich er totaal echt helemaal in,dus wij gebruiken daalijk als het kouder word een winterzak en als het echt kouder word de maauwtjes er ook aan.

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Maar hoe koud wordt het bij jullie in huis dan? In een gemiddeld rijtjes huis wordt het 's nachts toch niet zo koud dat mouwen zelf nodig zijn?
    Hier wordt het niet veel kouder dan 14-15 graden. En dat slaapt prima..

16. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai deepfreeze

Wij wonen op een hoek en jaimy zijn kamertje zit ook op die hoek,maar ik heb het wel over de winter als het vriest dat de maauwtjes eraan gaan ;)
    Dan is het hier erg koud,wij doen de verwarmingen boven niet aan,en afgelopen winter was het dan ook maar net 10 graden,maar toen lag hij gewoon onder zijn dekentje,maar dat durf ik nu niet meer omdat hij zich erin draait ;-(

17. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dean: romper, slaapzak en lakentje. Als het wat afkoelt romper met lange mouwen.

Dominique: romper, shirt lange mouw, deken

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje slaapt alleen in z'n luier in zijn slaapzak zonder mouwen. In de winter krijgt hij een pyjama aan en als het heel koud is nog een katoenen deken. Hij is niet bepaald een koukleum.

Ietsjes fris is in ieder geval beter dan te warm, want dat is ronduit gevaarlijk

19. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter is echt een koukleum als ik dit zo lees. Ze slaapt nu in een pyjama en middelwarme slaapzak met lange mouwen. Tegen een uur of 4 wordt ze dan vaak wakker en heeft ze het koud (dan geeft de thermomer rond de 20 graden aan), en dan doe ik nog een middelwarme slaapzak over de slaapzak die ze aanheeft. Dekens blijft ze niet onderliggen.
    Ik heb het bij het CB twee keer aangegeven dat ze het zo snel koud heeft, en daar hebben ze me gerustgesteld, maar als ik lees hoe andere kindjes slapen, daar sta ik echt van te kijken, en ga ik me weer zorgen maken. Ze heeft ook heel snel blauwe lippen, als ze uit bad komt bijvoorbeeld, tot zelfs blauwe wangen aan toe.

20. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Mijn zoontje slaapt nu in een hele dunne zomerslaapzak en pyjama jasje met korte mouwen.
    Als het wat kouder wordt een dikkere zomerslaapzak en pyjamajasje met of zonder lange mouwen.
    In de winter een pyjamajas met lange mouwen en een dikke slaapzak, wordt het echt koud op zijn kamer (10 graden) dan de mouwen aan de slaapzak.

Ik zou je kindje nu nog niet in een winterslaapzak leggen, eerder een dekentje erbij. Anders is er weinig over als het weer echt koud wordt.

Deel Deze Pagina