Ik heb een Aerosleep waardoor het ook nogal koud word waar hij slaapt zeg maar. Die leid de warmte weg door het matras. Maar heb hem vannacht in een pyjama gelegd en alleen zomerzak, deken trapte hij gelijk weg en ging hij op liggen slapen dus geen succes haha. Ik hou het gewoon voorlopig zo, misschien zelfs nog wel zonder broekje aan en kijk wel in de loop vd tijd naar de temperatuur op zijn kamertje. Hij was vanmorgen om 6 uur wakker, maar zag dat er nu 1 tand bijna door is. Dus dat kan t ook allemaal verklaren ipv dat hij t koud had.
Milan sliep eerst in romper en zomerslaapzak. Nu het at kouder is hier een dunne pyama bij aan. Evt. kun je wellicht een wat dikkere pyama aandoen? Straks kan hij dan in een wat dikkere slaapzak en uiteindelijk als het echt koud is in een winterslaapzak met mouwtjes. Heb dus zelf ook best wat slaapzakken, maar het weer wisselt zo in Nederland. Het 1 is dan weer te warm en het andere te koud. Het blijft lastig hé?
@Stamboom, wat voor slaapzak is dikker dan een zomerzak maar dunner dan een winterzak dan? Ik ken echt alleen diegene zonder vulling (zomer) en met vulling (winter). En wat is een dikkere pyjama dan? Heb alleen maar van katoen omdat dat ademt..
Met dit weer in een romper korte mouw, pyjama shirt lange mouw (geen broekje) en zomerslaapzak. Met 30 gr buiten alleen in luier en slaapzak winter: romper, pyjama en slaapzak
Esmee heeft nu ook een winterslaapzak aan, romperen pyama. In een zomerslaapzak voelt ze koud aan. Als het echt koud wordt krijgt ze een winterslaapzak en een winterpyama, romper met lange mouwen aan. Evt gaat de verwarming voordat ze gaat slapen nog even aan. Vind het altijd wel lastig.
Timo ligt nu in n romper en een zomerslaapzak verder niks. In de winter heeft ie n romper + pyama + een lakentje maar dat lakentje is na een paar minuten al helemaal naar onderen getrapt haha vandaar dat ik het in de zomer maar helemaal niet gebruik
Sterre ligt nu in een dunne slaapzak met een shirtje met lange mouwen, een romper en zonder broek. Geen dekentjes, lakentjes ofzo, het is nog 22 graden op haar kamer 'snachts.
Ik zat de laatste dagen ook zo te twijfelen, omdat t zo afgekoeld was. Met t warme weer sliep ze in een mouwloze zomerslaapzak en romper met korte of zonder mouwen. Als t heel heet was in haar luier in de zomerslaapzak. Nu t iets is afgekoeld (nog steeds 21-24 C op haar kamertje) ligt ze in een zomerslaapzak met mouwen en romper zonder mouwen of romper met mouwen en slaapzak zonder mouwen. Eén laag lange mouwen dus . Ik had haar één keer een dikkere slaapzak aangedaan, maar dat vond ik toch echt nog te warm! Lakentjes heeft geen zin bij t inslapen. Ik zou t eventueel 's nachts wel eroverheen kunnen leggen. Overdag trouwens bijna altijd gewoon in haar kleertjes. Vera heeft een hekel aan omkleden
Op het moment heb je alleen de dikkere winterslaapzakken, maar in de winter kun je bv. bij de prenatal slaapzakken kopen die gevoerd zijn met een soort fleece. Ze voelen net even wat dikker aan. Wat beterft de pyama's. Die dunne koop ik altijd bij de Hema en bv. bij de prenatal kun je die lekkere dikke pyama's kopen of bv. 1 van flanel.
Je hebt (iig bij de V&D, nu in de aanbieding ) dunnere en wat dikkere zomerslaapzakken. Ik heb een hele dunne zomerslaapzak zonder mouwen. En een iets dikkere (niet gevoerd, maar gewoon wat dikkere stof) met afritsbare mouwen...