Zo raar dat mensen een baby laten huilen. Als ze wat ouder zijn en t is om aandacht prima maar je laat zon hummel niet compleet overstuur in bed liggen. Word er alleen maar erger van! Trouwens waar bemoeid je svader zich mee? Als jij je beeb uit bed haalt haal jij je beeb uit bed. En al gaat de hele wereld op zijn kop staan jij bent de moeder !
Nee nu kan je hem nog niet verwennen. Maar elke baby is anders de een slimmer dan de andere. Wat ik hiermee wil zeggen is. Ons meisje wist bij de 6 maanden precies dat als ze nu ging huilen ze lekker tussen papa en mama in kon komen liggen. Ik heb haar nooit laten huilen en altijd gepakt. Want ze werd overstuur als wij haar niet pakten. Is ook deels onze fout geweest want tot 10 maanden sliep ze bij ons op de kamer. Ik durfde haar niet op haar kamertje te laten slapen. Wij hebben dus 8 weken lang moeilijke avonden gehad (om het half uur wakker) en nu nog valt ze op mijn arm in slaap, en dan leg ik haar in haar bedje. En lees ze word maandag 1. Dus naar mijn mening ja je kan een kindje wel degelijk verwennen maar niet in het begin. Bij 4 maanden is dat hier begonnen. Al hebben wij wel een snelle slimme meid.
Ha joekie! Ik heb dezelfde discussie met mijn vriend... Hij vraagt ook anderen om raad (op zich wel heel lief en btrokken), waaronder zijn moeder,die kraamverpleegkundige is geweest tot eind jaren tachtig... Moeilijk om daar tegenin te gaan dus moet mij vaak verdedigen dat huilen niet nodig is. Hij denkt dat ik daarmee een of andere alternatieve en softe stroming gvolg... Ik laat haar dus niet huilen. Wel een beetje sputteren, want ik ben erachter dat dat vaak niet doorzet in echt huilen. Bij sputteren spreek ik tegen haar of aai ik even over haar hoofdje. Dat is vaak genoeg. Hierdoor slaapt ze meer dan heel in het begin toen ik haar bij ider geluid oppakte. Grappig ook dat veelouderen de baby zo zoet vinden. Tja, als je veel troost scheelt dat natuurlijk
Nee zo klein verwen je ze niet. sommige kindjes hebben het wel even nodig om te huilen voor het in slaap vallen. (10 minuten ofzo) Maar die kinderen moeten gewoon hun dag even van hun af zetten denk ik dan. Maar zo klein??? Nee hoor! 9 maanden in mama's veilige buik. 9 maanden mama's hartslag,mama's ademhaling,mama's stem en mama's geur. Zodra kindje er is mag ie daar geen behoefte meer aan hebben? Onzin natuurlijk. Lekker bij je nemen en doen wat voor jou goed voelt. Ga je alleen niet in de meeste gekke bochten wringen snachts. Dus wandelen,wiegen enz. gewoon lekker bij je nemen en voeden. Want het kan ook zijn dat de clustertijd nog niet helemaal op regel is. Dus zolang beeb wil gwoon aangelegd houden zou ik zeggen.
Nogmaals NEE zo'n kleintje kun je niet verwennen. Als je vriend meer meningen wil moet je hem dit forum maar eens laten lezen. Je weet het antwoord zelf heel goed, ik denk dat je normaal gesproken als moeder zijnde heel goed weet wat het beste is voor je kindje. Zolang je je niet in de war laat maken zijn die gevoelens zijn zo sterk en zo duidelijk, vertrouw daar op. Vraag je vriend dit ook te doen, mijn man deed en doet dat gelukkig en dat maakt alles zoveel fijner en makkelijker. Ik heb onze dochter altijd 'verwend' als het om liefde geven gaat en ze is niet verwend. Ze is blij, zelfverzekerd en is totaal niet moeilijk. Ik denk juist dat het erg helpt als een kindje zich veilig en geborgen voelt.
laat je schoonvader maar zeveren...Daar word ik niet goed van van die mensen die denken vanalles te weten maar er gewoon naast zitten! NEE je kan je baby echt niet verwennen hoor... Je moet denken dat het voor je baby ook niet makkelijk is he...Hij komt net uit de moederschoot en ze verwachten al direct dat je hem gewoon aan zen lot moet overlaten als hij huilt??? Komaan seg! Zeveren en laten zeveren en geniet maar van je kindje en je doet gewoon wat je hart je ingeeft...
Nou, ik denk niet echt verwennen, maar wel laten wennen. Ik geloof wel dat een kindje kan wennen aan steeds opgepakt, gedragen of gewiegd te worden. Huilen is de enige manier voor ze om aan te geven dat ze dat zouden willen. Maar wil natuurlijk niet zeggen dat je ze moet laten huilen de hele nacht.
Maar wat is er verkeerd aan wennen aan de geborgenheid van de armen en troost van de ouder als het kind om wat voor reden dan ook huilt? Dat is precies het idee van hechting. Dat het kind erop kan vertrouwen dat er gereageerd wordt op zijn/haar nood.
Niets hoor maar naarmate ze ouder worden is het wat anders en het is niet nodig. Je kunt kinderen ook heel goed troosten en veilig laten hechten zonder ze continu op te pakken en bij je te houden.
Nee! En er is een onderzoek geweest naar aan je lot over gelaten worden als baby vaak door te laten huilen een psychische problemen op latere leeftijd... Opa moet dus maar eens mee met de tijd!
geloofd je vriend zijn vader eerder,dan de kraamverzorgster die dit waarschijnlijk al jaaaaaaaaaaaaaaren doet,en er voor geleerd heeft??????
Nee natuurlijk kun je een kind van die leeftijd niet verwennen en natuurlijk laat je een kind van die leeftijd niet huilen. Een kind van die leeftijd kan geen klokkijken en weet niet dat het 3 uur in de nacht is. Een kind van die leeftijd wil gewoon borst en als het huilt ben je eigenlijk al te laat...
Eens met merendeel van de reacties hierboven. Een kindje van een week oud kan je niet verwennen. En natuurlijk weet een kindje op een gegeven moment (niet nu dus, maar over een aantal maanden) wel dat huilen (want wat kan hij/zij anders) dé manier is om jullie te laten komen als er eigenlijk niet zo veel aan de hand is.. maar ja, tegen die tijd kennen jullie je kindje ook beter en weet je echt wel of het een honger/poep/enge droom/etc huiltje of een ik-ben-zo-moe-dat-ik-even-moet-huilen-maar-als-jullie-bij-mijn-bedje-staan-lach-ik huiltje is. Dus voor nu.. lekker bij je nemen!