kun je een kindje van 4 weken verwennen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door winnietje, 31 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    @Kiwi: voordat ik naar de volgende pagina ging van dit onderwerp, had ik al bedacht dat ik wilde gaan vragen wat het verschil is tussen verwennen en gewennen! Hehe...maar dat heb jij dus al gedaan! Ik ben het dus met je eens dat je kindjes zeker gewennen aan bepaalde dingen, ook al zijn ze jonger dan 6 maanden!

Even terug naar het topic: ik denk echter ook dat kindjes veel fasen doorgaan zeker als ze zo jong zijn en dat je ineens kunt merken dat ze wel goed in het bedje willen slapen. Gewoon van het ene op het andere moment. En dat ieder kindje gewoon anders is! Ons dochtertje van nu 1j en 7 mnd heeft nooit echt problemen met slapen gehad. Bij ons mannetje merkte ik echter dat hij zich veel veiliger voelde in de kinderwagenbak. En nu slaap hij wel weer gewoon (wel ingebakerd) in zijn ledikantje.

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik ben ook van mening dat je een kindje van 4 weken niet kan verwennen

ik vind ze nog zo jong om dan al te laten huilen
    het gaat zoiezo al tegen mij gevoel in om mijn dochter te laten huilen
    maar toen ze 4 weken was heb ik at zeker niet gedaan

ze hebben nog zoveel behoefe aan warmte en geborgenheid na die lange tijd in jou warme veilige buik

mijn dochter heeft ook in de kinderwagen bak bij ons op de slaapkamer geslapen en is later zonder problemen in der eigen bed gaan slapen

3. djen

djen Lid

11 okt 2007
    89
    0
    0
    Hi, Ik geloof niet in verwennen van baby's.

4. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Mijn mannetje weigerde tot dat hij 9 weken was om 's avonds in zijn eigen bedje te slapen. Hij wilde alleen maar op mijn borst slapen. Op een gegeven moment was ik echt radeloos, want ik kon heel de avond geen kant op. Maar elke keer probeerde ik hem wel in zijn bedje te leggen en het ging steeds beter. Ik heb hem nooit lang laten huilen. Daar kan ik absoluut niet tegen. Sommigen zullen vast zeggen dat ik hem heb verwend om hem er snel uit te halen. Maar zodra hij 9 weken was, wilde hij wel graag in zijn eigen bedje slapen en absoluut niet meer bij mij haha. Eerst ging hij om 21:00 uur naar bed (dan was ik al heel blij, want vond het echt een luxe dat ik dan mijn handen vrij had ;)) en dat werd steeds vroeger. Vanaf dat hij 4,5 maand is gaat hij om 18:15 al naar bed en hij slaapt meteen.

Ook met jouw zoontje komt het uiteindelijk goed. Destijds zei ook hier iedereen tegen mij 'hij is nog zo jong, troost hem lekker, het komt vanzelf goed' en dat klopt ook! Maar in mijn geval heeft het wel geholpen dat ik wel elke avond probeerde om hem in bed te leggen. En ik heb heel wat uren naast z'n bed gezeten. Maar stapje voor stapje is hij echt een geweldige slaper geworden.

Heel veel succes!

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hier laten we Merel nog steeds niet alleen huilen en ze is al 1,5 jaar geweest. En ze is niet verwend en het is geen gewenning geworden!

Een baby van 4 weken alleen in zijn bedje laten huilen vind ik persoonlijk niet kunnen. Tenminste bij Merel kon dat niet, want ze ging helemaal over de rooie. Merel huilt als er iets aan de hand is, nu soms helemaal overstuur wakker worden door een nare droom ofzo en dan halen we haar echt uit bed om te troosten. Ze is dan echt helemaal overstuur en ik vind het gewoon niet kunnen om haar dan te laten liggen. Ze raaqkt dan buiten zinnen van angst/woede/verdriet. Hier werkt onze aanpak prima.

Maar..... er zijn natuurlijk ook kindjes die er "misbruik" van maken als ze altijd opgepakt worden (niet met 4 weken, want dan huilen ze alleen omdat er ECHT iets aan de hand is, ze kunnen dan de link huilen/oppakken niet leggen). Het is een kwestie van goed kijken naar je kindje. Met 4 weken hebben baby's mama honger, zijn ze "bang" voor de stilte van hun kamertje, hebben ze behoefte aan warmte en troost. Mijn mening is dat ze echt niet verwend kunnen worden op die leeftijd.

Het hangt dus van je kindje af of ze er gebruik van gaan maken met verloop van tijd.... De een doet dat wel en de ander niet. Ik zou zeggen...gewoon troosten als het goed voor je voelt en zo niet....dan laten huilen. Maar met 4 weken al alleen laten huilen vind ik dus niet kunnen......

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik sluit me volledig bij Merel aan!

7. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    in de eerste maanden is het juist goed om je kind niet te lang te laten huilen.

Je creert veiligheid voor het kind dat je hem hoort en hem troost.
    Daardoor zal het kind op latere leeftijd minder huilen.

Dus lekker pakken en bij je houden..

Is het heel erg..puckabay of inbakeren wil vaak wel helpen!

Succes, Gr Paula

8. Alita

Alita Niet meer actief

ligt het niet ook een beetje aan het karakter van je kleintje, alhoewel 4 weken nog wel erg jong is.. ik kon haar niet eens laten huilen toen ze zo klein was...

Deel Deze Pagina