Nee, ik heb geen spiraal gehad, maar wel steekjes in mijn eierstokken omdat daar dan een cyste in zat die pas verdween als ik een bloeding had gehad. Hetgeen wat ik heb komt niet vaak voor, maar het bestaat wel. Daarom hamer ik er ook altijd op, hier op het forum, om ook het progesteron te laten bepalen wanneer meisjes in de mmm zitten. Veel gyns doen dat niet wanneer ze een eenmaal een dominante follikel hebben gezien en een lh hebben gemeten, maar het is juist zo belangrijk om ook te weten of die follikel dan ook springt.
Maar als je met temperaturen een eisprong vindt, weet je dan wel zeker dat je ei gesprongen is? En hoe werkt tempen? Bij mij is progesteron alleen gemeten op dag 3 van de cyclus.
Nee, mijn temp kaartjes gaven ook een eisprong aan omdat ik gewoon een lh piek had... daarbij ging alles in mijn lichaam gewoon in de LF stand...dus pijnlijke tepels, puistjes...het hele pms verhaal. Dag 3 van de cyclus is geen betrouwbare dag om progesteron te meten. 5-7 dagen. A de eisprong moet de waarde minstens 30 zijn. Sommige ziekenhuizen houden 20 aan.