Kun je een miskraam aan voelen komen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mariaatje, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariaatje

Mariaatje Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.219
    0
    0
    Airforce
    Noord Brabant
    Hoi dames,

Het spijt me bij voorbaat als ik meiden pijn doe met dit bericht, dat is niet de bedoeling... Maar ik zit echt in de rats...

Mijn eerste zwangerschap verliep volgens het boekje, 's morgens wat misselijk, opgezette onderbuik, pijnlijke grotere borsten...
    Ik vond dat ergens wel prettig, omdat je nog niks voelt bewegen je tenminste zeker weet dat je zwanger bent...

Ik zou nu 5 weken en 3 dagen in verwachting zijn, eerste dagen na de test, misselijk, pijnlijke borsten, krampjes, langzaam begon ik te geloven dat ik echt zwanger was...
    Maar nu sinds 2 dagen, geen signalen meer...
    1e test Kv2V5 13 juli: Positief.
    2e test Kv2V5 15 juli: positief maar veel lichter.
    3e test 19 juli: Predictor, positief.

Geen krampen, misselijkheid of pijnlijke borsten meer... Geen opgezette buik, en ik maak me zo'n zorgen!!! Ik denk echt dat het niet goed zit, omdat het zo anders is als de vorige keer...
    Ik krijg 13 augustus mijn eerste echo pas, hoef bij de vk natuurlijk niet aan te kloppen dat het niet goed voelt...:)

Pfft, wie kan me helpen? Wie heeft hetzelfde ervaren als ik of wie kreeg er inderdaad een miskraam?
    Arghh!!! Alvast bedankt.

Grtz

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    IK zou voor de zekerheid nog een test doen van KV want dat je aangeeft dat je test wat lichter was roept bij mij toch vraagtekens op.
    Dan zou hij nu of nog veel lichter moeten zijn of negatief.
    Kan je niet vragen of je volgende week al een echo krijgt?

3. Dott

Dott Lid

12 jul 2012
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lichter kan misschien ook zijn: minder geconcentreerde urine.
    Ik heb pas een topic geopend met "welke kant gaat dit op".
    Bij onderwerp: miskraam.
    Misschien heb je hier wat aan want het lijkt precies op jouw verhaal.
    Bij mij lijkt het de goede kant op te gaan, ik hoop het ook voor jou.
    Toen ik mijn zorgen uitte, mocht ik gelijk een inwendige echo laten maken en dan weet je waar je aan toe bent...
    Succes!

4. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Kun je niet bij de huisarts bloed laten prikken voor je HCG waardes?

Ikzelf heb twee zwangerschappen zonder kwaaltjes doorgemaakt, die helaas allebei bij 8 weken zijn geëindigd, dus mijn verhaal is niet heel hoopgevend :(
    Maar ik heb ook verhalen gelezen van meiden die een prima zwangerschap hadden zonder kwaaltjes. Mijn gyn en VK hechtten er trouwens ook nooit zoveel waarde aan omdat het volgens hen kan dat niet iedereen veel last van kwaaltjes heeft.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Op basis van wat je beschrijft, kun je helemaal niks weten. Soms zijn er geen of wisselende klachten en gaat het goed, soms zijn er heftige klachten en zit het toch fout.... daar is (helaas) geen peil op te trekken.
    Testen die een keertje lichter zijn, kan gewoon: als je urine even wat minder geconcentreerd was, zijn ze al snel even lichter. Als ze stelselmatig lichter worden, terwijl je urine wel ongeveer dezelfde concentratie zou moeten hebben, wordt het een ander verhaal, maar dan nog zou je via een bloedtest moeten kijken of je HCG idd daalt, omdat dat de enige betrouwbare manier is om je HCG goed te meten. En de meeste huisartsen gaan daar niet aan meewerken, die eerste weken zijn nu eenmaal spannend en wordt je geacht gewoon maar af te wachten...

Hier bij mijn tweede zwangerschap vrijwel geen klachten (helemaal niet gehad, dus ook niet eerste dagen na testen) en dat was een leeg vruchtzakje.
    Derde zwangerschap erg misselijk en dat was ook mis.
    Deze zwangerschap wisselende klachten en nu zit het goed.
    En bij mijn dochter begon de misselijkheid pas bij 8 weken en zat het ook goed.

Kortom: zoeken naar signalen dat het mis is, op basis van je zwangerschapsklachten, is totaal zinloos. Zelfs bloedverlies is maar in de helft van de gevallen een miskraam.... (maar dan mag je iig wel meestal even om een echo komen).
    Ik denk dus dat er weinig anders opzit dan afwachten en in de tussentijd helpt afleiding zoeken nog het beste, is mijn ervaring. Zorgen dat je er zo weinig mogelijk aan kunt denken.

6. SabineMerel

SabineMerel Actief lid

6 mei 2012
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan alleen zeggen hoe het bij ons is gegaan. Ik had eerst ook kleine zwangerschapskwaaltjes zoals gevoelige borsten etc. Daarna waren ze weg en later bleek het ook idd foute boel te zijn.

Maar het hoeft natuurliijk geen voorbode te zijn, maar het zou er wel één kunnen zijn.

Ik zou contact opnemen met de VK en vragen of je eerder mag, het hartje kunnen ze nl misschien al zien kloppen.

Succes!

7. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

Alle drie mijn zwangerschappen verliepen qua klachten hetzelfde: praktisch nergens last van. Twee keer ging het goed, een keer niet. Je kunt helaas (of gelukkig...) geen dingen afleiden uit wel/geen/wisselende klachten. Die onzekerheid die eerste weken is killing en het is logisch dat je in kwaaltjes bevestiging zoekt - ik denk dat iedereen dat wel in meer of mindere mate doet. Maar afwachten is echt het enige dat je kunt doen... ;)

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hmm of je er echt wat van kunt zeggen weet ik niet. Bij ons is de eerste zwangerschap ook geeindigd in een mk en ik voelde gewoon dat het niet goed zat. Had eerst wel lichte kwaaltjes, test gaf positief aan. Maar op een dag had ik een down gevoel, kwaaltjes waren weg etc. En idd bleek het een mk te zijn. Maar nogmaals: het zegt lang niet alles hoor!! Zou de vk bellen en de zorgen uiten, misschien mag je wel eerder voor een echo.

9. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    bij mijn zwangerschap na de positieve test idd misselijk kon niets zien of ik ging al over me nek en pijnlijke gevoelige borsten
    naja bij 7 weken is het helaas mis gegaan symptomen werden idd minder

10. me83

me83 Niet meer actief

bij mijn zwangerschap altijd last van kwaaltjes gehad.. het kindje was overleden rond de 14 weken en ik ben bevallen toen ik het kindje 17 weken bij me had gedragen.. nooit ook maar iets gemerkt en de kwaaltjes bleven en zelfs me buik groeide nog!

11. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    bij mijn eerste zwangerschap voelde ik helemaal niks..geen pijn in mijn borsten..misselijk heid ook niet..wel een beetje opgezwollen gevoel..2e zwangerschap pijnlijke borsten, niet misselijk en geen opgeblazen gevoel..beide geeindigd in een MK. je kan het dus nooit met ckerheid zeggen..succes..

12. tulip

tulip Niet meer actief

lichamelijk voelde ik helemaal niks aankomen. Had volop kwaaltjes..maar verstandelijk wist ik het eigenlijk al vlak na de posi test, heb nooit het gevoel gehad dat het goed zou gaan.

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Ik had bij mijn miskraam extreem heftige kwaaltjes (was er echt ziek van, spugen, zeer pijnlijke borsten, hoofdpijn, etc) maar de testjes zijn nooit gaan knallen, ik had er geen goed gevoel bij en testjes werden op een gegeven moment lichter. Bij echo geen vruchtzak en paar dagen later begon bruin bloedverlies en 2 dagen daarna de echte miskraam (weeeen). Ik heb de ochtend van de miskraam nog spugend doorgebracht :(.

Nu heb ik al ruim voor NOD positief getest, met donkerdere streepjes dan miskraam ooit is geweest, en ik voel vrijwel niets, alleen ongi-krampjes, steken bij schaambeen en lage rugpijn. Zo ongeveer de enige kwaaltjes die ik bij mijn miskraam dan weer niet had. Het lijkt meer op mijn goede zwangerschappen, waardoor ik er meer vertrouwen in heb.

Maar mijn ervaring is dat iedere zwangerschap echt anders is.

14. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Op klachten kan je niks baseren ...ik heb geen klachten gehad de eerste drie maanden, niks nada nopes,
    Nu alleen maagzuur en slecht slapen maar dat heb ik pas sinds kort..en ben toch echt al 19 weken zwanger..

Op basis van je klachten kan je niks baseren, je kan wel je gevoel uiten bij de vk en huisarts en misschien dat ze kunnen geruststellen of zelfs wat eerder een echo geven..

15. Mariaatje

Mariaatje Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.219
    0
    0
    Airforce
    Noord Brabant
    Hoi dames,

Bedankt voor jullie lieve, bemoedigende en eerlijke reacties.

Nog steeds geen kwalen...
    Vk gebeld, ongerustheid uitgesproken, op een echo is nu waarschijnlijk nog niks te zien dus daar beginnen ze niet aan.
    Als er echt een bloeding op zou treden mag ik eerder komen.
    Nog 2 weken uitzingen vrees ik...
    Ik laat wel ff wat weten!

Grtz

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nu een echo zou idd alleen maar meer verwarring kunnen brengen en dan zou je straks spijt hebben dat je die echo had laten doen...
    Over 2 weken weet je iig zeker dat er dan een hartje zou moeten zijn, en als dat er is, weet je ook zeker dat het goed zit. Of als het er dan niet is, dat het fout zit.
    Sterkte met wachten, en houd jezelf voor dat komende en gaande kwaaltjes dus echt niets zeggen meestal!

17. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Het wel of niet hebben van kwaaltjes zeg idd helemaal niks. Het verdwijnen van kwaaltjes kan wel wat zeggen... Maar hoeft ook niet. Ik had beide beide miskramen wel op een dag bij het opstaan een heel dof gevoel en de gedachte dat het mis was. Beide keren kreeg ik een paar dagen erna de miskraam. Bij de zwangerschap die goed ging had ik dat niet. Maar daar had ik de eerste weken heel veel buikkrampen en toch is het goed gegaan. Ik ben toen alleen misselijk geweest tussen de 8 en 11 weken. En dan nog niet eens boven de pot hoeven hangen.
    Bij de 1e miskraam had ik pijnlijke borsten die opeens geen pijn meer deden en een paar dagen van tevoren kreeg ik buikkrampen en licht bloedverlies.
    Bij de 2e miskraam had ik geloof ik niet echt noemenswaardige klachten en kwam de miskraam volkomen onverwacht. Veel sterkte met het uitzitten van de weken! Vreselijk he? Ik heb nu wel een positief gevoel en daar hou ik me maar aan vast maar af en toe wordt ik echt heel onzeker en wou ik maar dat het al tijd was voor de echo.

18. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    O ja, ik zou geen testen meer doen als ik jou was. Daar wordt je helemaal gek van. En een positieve test zegt niet dat je geen miskraam kunt krijgen. Ik had op de dag van de miskraam nog een positieve test en bij de 2e keer zelfs tot 6 weken na de miskraam nog steeds genoeg hcg voor een positieve test dus daar heb je geen zekerheid aan. Ik weet hoe moeilijk het is omdat je ergens houvast aan wilt hebben.... Inmiddels is het nog een week tot je echo...Hopelijk gaat het allemaal goed.

Deel Deze Pagina