Hoi hoi, ik heb een vraagje. Ik ben zwanger van mijn eerste beebje en heb vandaag alvast een pak kruidvat extra care flesvoeding gekocht. Echter daar staat op dat je bij de voeding kokend water moet doen en het dan moet laten afkoelen tot 37 graden.. Stomme vraag misschien, maar hoe weet je nu wanneer het 37 graden is? Maar ik heb ook een flessenwarmer, en daar kan ik dus nu niks mee helaas als het op die manier moet. Hoe doen jullie dit, of is het bij elk merk weer anders? Alvast bedankt!
Ik heb voor deze voeding gekozen na overleg met het kraambureau. Omdat ik sommige allergieen heb. En volgens hun maakte het niet uit welk merk ik zou nemen, het is allemaal even goed. Maar deze was een stuk goedkoper. Maar ik heb maar een pak gekocht, eerst maar kijken of ons beebje het lust.
oh ok ja maakt mij niet uit hoor je kan water vooraf koken en laten afkoelen en bewaren 24uur in koelkast, zodra je een fles gaat maken dan een hoeveelheid met flessenwarmer opwarmen en voeding toevoegen en schudden. ik doe zelf water in flesje zonder speen in magnetron 30 sec. en dan voeding erbij hoop dat je er wat aan hebt
Ik gebruik ook Kruidvat Extra Care al vanaf het begin. Voor zover ik weet hoef je dat niet met kokend water te maken, maar misschien is dat veranderd sinds kort? Ik kook altijd water in de waterkoker, dat laat ik afkoelen. (Ik laat het in de waterkoker staan). Als ik een flesje moet maken, giet ik het afgekoelde water uit de waterkoker in het flesje en vervolgens warm ik het op in de magnetron totdat het handwarm is. Daarna de schepjes erbij en schudden.
oh antwoord op je vraag 37 graden is je eigenlichaamtemperatuur dus als je een warme fles vast hebt en het voelt warmer dan is het warmer dan 37 graden. ik geef het zelf wel iets warmer vinden ze vaak ook lekkerder
Bedankt weer voor jullie reacties! Ik kom er wel uit hoor Maar ik dacht dus dat je eerst het poeder met water moest mengen en dan in een flessenwarmer moet doen.. Achja, komt goed!
ik gebruik gewoon warm water uit de kraan. Het kraanwater in NL is volstrekt veilig en zolang je nieuwe, schone leidingen hebt kan dat dus prima. Lekker snel klaar.
ja dat dacht ik ook maar toch sinds ik het eerst uit kook heeft mijn kleintje minder krampjes misschien omdat dan de "hardheid" van het water eraf is iets ivm kalk ofzo?
Ik had die voeding ook en warmde altijd wat mineraal water op in de magnetron en deed vervolgend de melk poeder daarbij