Trouwringen

Discussie in 'De lounge' gestart door stef, 24 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Mijn vriend heeft me pas ten huwelijk gevraagd en in eerste instantie dacht ik er nooit zo over na. Maar nu beginnen de kriebels toch wel erg te komen dat je ook van alles wilt regelen!

Hier in Nederland zijn ringen enzo echt hartstikke duur en alles is zo mooi. Ik hoorde dat ringen in Belgie een stuk goedkoper zijn dus het leek me een goed idee om daar eens te gaan kijken.

Kan iemand me aan een goede locatie helpen om dan te kijken... want ik zou het niet weten!

Alvast bedankt meiden voor het meedenken!

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Een tip: Laat je ringen met de hand maken bij een goede goudsmid. Dat is vele malen goedkoper en je hebt je eigen invloed. Hebben wij ook gedaan en het resultaat is prachtig. Die van ons zit een plekje vlak bij amsterdam. Als ik nog op de naam kom dan zal ik de website hier wel neerzetten!

Liefs,
    Wup

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Gevonden:
    http://www.juwelencentrum.nl/jwc/

Wij hebben ze uit het filiaar in mijdrecht.
    Onze ringen hadden we al ergens gezien en hij heeft ze voor ons gemaakt met een kleine aanpassing. We waren bijna 300 euro goedkoper uit dan bij de reguliere juwelier.

4. Female

Female Niet meer actief

Wij hebben eenvoudige maar mooie gouden trouwringen. Gewoon bij een juwelier gekocht, €300.-
    Valt toch erg mee he ;)
    (Was trouwens de grootste kost vd hele bruiloft, totaalplaatje was €1500.- :D )

5. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hehe dat is zeker niet duur!

Alles wat wij nu bereken komen we ongeveer op de 6000 euro! :confused: Dat wordt nog even flink sparen een ander half jaar!
    Terwijl ik een jurk krijg van me ouders. Dus hoe jij het heb gedaan geen idee :)

6. in die goudbuurt in antwerpen kan je misschien wel iets vinden stef?

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Hoi stef: hier precies hetzelfde. Wij kopen goedkope ringen en gaan later als we wat meer geld hebben ringen laten maken.

Komen hier ook al op zo'n 6000 euro en ik krijg ook de jurk van mijn ouders.

8. Wij hebben ook onze ringen laten maken bij een goudsmid. Waren ook 300 euro kwijt.

9. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    antwerpen! ben ik ook geweest onze ringen waren te koop voor 550 euro en wij hebben nog behoorlijk kunnen afdingen en hebben ze voor 250 euro gekocht incl. het vermaken.
    wij hebben gouden ringen met mat goud, gewoon goud, wit goud en diamandje.
    gefeliciteerd!

10. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi,

Wij hebbe nonze ringen ook bij de juwelier gekocht! Mijn man zijn ring was (niet schrikken) 30 euries, die van mij iets duurder 350! Mijn man kan voor zijn werk geen ringen dragen. En zijn goeden ring laten we vermaken voor een ring voor mij!

11. Aura

Aura Niet meer actief

Gefeliciteerd!

Wij hebben ringen van Martinshof....niet echt goedkoop maar wel een kwaliteitje. Mocht jullie budget het enigzins toelaten zou ik willen adviseren om echt voor goede kwaliteit te kiezen en de prijs op een 2e of 3e plek te verschuiven......Je hebt ze immers je hele leven om:D

Ik zie dat je in zeist woont.....
    mischien is Groot Kievitsdal in Baarn iets? Echt geweldig daar zijn wij getrouwd.

Verder is in Zeist volgens mij een kasteel... daar heb ik ook geweldige verhalen over gehoord....

Ik blijf met je meedenken

Groetjes

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hey wat grappig ik kom uit baarn! volgens mij is het groots kievietsdal vrij duur.
    wij gaan 16 mei trouwen en hebben een vogelzaaltje gehuurd, moeten alleen zelf de catering regelen.

13. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hebben ook onze ringen hier laten maken! helemaal van de andere kant van NL speciaal erheen gereden, maar we zijn echt heel tevreden. ze zijn super mooi geworden en helemaal naar ons eigen ontwerp!
    we hebben een combinatie van geelgoud en witgoud, de ring van m'n man ongeveel dubbel zo breed als die van mij (ik kleine handen, hij hele grove hihi), en ons laten inspireren door de ringen die ze daar hadden en toen ter plekke een eigen ontwerp samengesteld. ik geloof dat we totaal 550 euro kwijt waren!

14. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hoi,

Bedankt voor je ideen!
    Wij gaan naar het stadhuis in utrecht omdat me ouders daar ook wonen en ik daar natuurlijk logeer de nacht voor het trouwen en het ook me geboorte stad is :)
    Opzich hebben we niet zo heel groot budget en moeten er ook echt flink voor sparen! Dus doen we het stadhuis niet zo uitgebreid.

Wel willen een een super mooie auto en ringen en mooie feestlocatie voor iedereen.

Jij ook gefeliciteerd mandy! 16 mei is al wat sneller!
    Jammer genoeg redden wij het dan nog niet qua geld en ben ik natuurlijk nog zwanger.

15. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Wij hebben onze trouwringen ook gekocht in Mijdrecht bij Juwelencentrum. 't Was een eindje rijden maar we hebben het ervoor over gehad. Toen we de ringen op konden halen bleek dat ze niet goed waren (platte binnenkant ipv een bolle), kosteloos nieuwe gemaakt en die waren wel goed. Wij zijn er heel tevreden over.

16. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij dachten echt dat het te mooi was om waar te zijn (ringen bij dat juwelencentrum), betaalbare ringen en toch je eigen ontwerp, zonder de enorme kosten die normaalgesproken verbonden zijn aan een eigen ontwerp.
    maar het bleek niet te mooi om waar te zijn, t was gewoon mooi en waar :)

17. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hoi,

Owh dat is ook niet duur 400 euro voor ringen!
    Moet daar ook maar eens gaan kijken. Ach we hebben nog ander half jaar dus hebben alle tijd :)
    Maar is altijd wel fijn om even goed rond te kijken natuurlijk!

Ja ik draag zeker de broeken al! Kan me eigen niet meer aan :)
    Draag de spijkerboeken nu veel die andere kunnen nog niet met het weer :)

Groetjes stef

18. Is leuk zaakje ook...
    Wij kwamen ze toen tegen op de bruidsbeurs...
    En ik en Rob liepen eigenlijk gelijk weer terug toen we onze ringen zagen..
    haha echt super..
    toen we daar kwamen.. na paar weken.. kon die man precies vertellen voor welke ringen we kwamen!
    Nou dat vond ik nog eens klasse!

19. Leuk dat je de broeken draagt! Echt super!

Deel Deze Pagina