Kinderbijslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Blaak, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo!

Ik had een vraag, ik ben officieel 10 april uitgerekend van mijn tweede kindje.

Nu zit ik te denken, als het voor 1 april geboren wordt, krijg je daar voor het nieuwe kindje al kinderbijslag. Als het na 1 april geboren wordt, dan krijg je pas de eerste kinderbijslag in 1 juli ongeveer geloof ik.
    Maar als je je baby aangeeft bij de gemeente, dan krijg je later automatisch papieren om in te vullen van het cvb voor de kinderbijslag. Hoelang duurt dat?

Zeg maar als ik voor 1 april bevallen ben, en de papieren pas na 1 april binnen krijg, ontvang je dan nog wel de kinderbijslag van die termijn of krijg je dat dan ook pas in juli voor het eerst? Iemand ervaringen hierin?

Groetjes, Mandy

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Onze zoon is in eind oktober geboren, half november kregen we de papieren toegestuurd, en in januari kreeg ik de eerste uitbetaling.

3. wannie

wannie Niet meer actief

Kinderbijslag krijg je achteraf
    Word je kindje voor 1 april geboren krijg je de eerste keer in juli
    Zou je kindje na 1 april worden geboren krijg je de eerste keer pas oktober

groetjes

Wannie

4. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja net wat wannie zegt,
    ik ben in october bevallen en krijg in april pas de kinderbijslag.

5. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Je hebt recht per het kwartaal direct na de dag dat je kind is geboren.

de kwartalen zijn oktober januari april en juli

word je kind in april geboren heb je recht per juli en word je kind voor april geboren heb je recht per april

6. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    klopt niet.

als je bv. in maart bevalt zit je op de helft van een kwartaal en krijg je dus per juli.
    bevalt ze in april krijgt ze pas in october.

7. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik heb in januari niks gehad hoor

8. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik ben in maart bevallen en kreeg pas per juli de eerste kinderbijslag, volgens mij moet je gewoon rekenen op het nieuwe kwartaal van de kinderbijslag dat je het krijgt.

9. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hmm ik kreeg bij mijn dochtertje volgens mij in Juli al de eerste kinderbijslag, en ze was geboren op 5 april. Dus hoe zit dat nou? Nog meer mensen met ervaringen misschien want ik snap der niks meer van hihihi

10. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Geloof me nou maar, het is sinds 3 weken mijn werk om mensen dit dagelijks uit te leggen.

word je op of na één april geboren heb je recht per Juli

Word je vóór 1 april geboren heb je recht vanaf april

11. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Mijn dochter is op 24 maart geboren en ik kreeg pas per juli de eerste kinderbijslag dat zou betekenen dat ik dus nog een kwartaal tegoed heb van de kinderbijslag ?

12. Blaak

Blaak Niet meer actief

Bedankt Sjaaak Ik dacht dat ik dat ook voor mn dochter kreeg die 5 april geboren werd. Kreeg toen in Juli eerste kinderbijslag. Krijgen die andere dan nog die kinderbijslag terug waar ze dan recht op hadden, want ik las dat sommige dat niet kregen ? Vreemd :(

Groetjes!

13. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Kinderbijslag word uitbetaald aan het einde van het kwartaal.....stel een kindje word geboren op of na 1 april....heb je recht vanaf het kwartaal erna....je zou denken 1 juli.....maar dat is de betaling van de maanden ervoor....dus krijg je het ca 1 oktober voor het eerst. Beval je vóór 1 april, dan krijg je dus 1 juli de 1e betaling.

14. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0

Je hebt wel recht vanaf juli, maar dan moet je er wel bij zeggen dat je achteraf pas betaald krijgt van dat kwartaal, dus toch pas 1 oktober.

Geen twijfel mogelijk!

Ik krijg binnekort mijn 5e en weet echt waar ik het over heb.

15. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    OO dus dan heb ik het wel goed gehad van ze ;) zou anders een leuk meevallertje zijn geweest :)

16. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    klopt helemaal cellie.

recht het kwartaal nadat je kindje is geboren, maar het wordt achteraf uitbetaald, dus aan het einde van dat kwartaal

17. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ooow ok ik had het ook nog nagekeken even, inderdaad oktober kreeg ik het voor het eerst toen bij mijn dochtertje. Ik begin het te begrijpen! :)

Ik heb zon gevoel dat ik voor 1 april ga bevallen, dus dan zou ik de eerste kinderbijslag rond 5 Juli krijgen.

18. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    dan doe jij je werk blijkbaar niet goed. ;)

19. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    je krijgt de kinderbijslag altijd pas aan het eind van het kwartaal. Voor het eerst het kwartaal welke je kind helemaal mee gemaakt heeft. Dus beval jij voor 1 april dan krijg jij de eerste bijslag op 1 juli. Beval je na 1 april dan krijg je pas 1 okt. (klinkt oneerlijk, maar je hebt er allemaal even lang recht op, dus jij hebt later een kwartaal langer bijslag tov iemand die voor 1 april bevalt)

Met de geboorteaangifte worden ook automatisch enkele bedrijven op de hoogte gesteld. dat kun je straks bij de aangifte op een formulier ook zien. Bijv het cb ivm de hielprik en de gehoorscreening. verder bijv watschap enzo ivm de aanslag omdat er meer mensen zijn komen te wonen op het adres, dus kan de hoogte van de aanslag daardoor veranderen. Maar ook de SVB. Dan krijg jij daarna automatisch de papieren thuis.

20. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    voortaan erbij zeggen dat je pas aan het eind van het kwartaal je geld krijgt :)

Deel Deze Pagina