Kun je gordijnen ingekort met strijkband daarna nog wassen? En in de droger doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Poppe, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Titel zegt het al grotendeels...

Ik heb 100 % katoenen gordijnen van Leen Bakker. Ik heb ze (na ook eerst 1x wassen + droger voor krimp) ingekort en dit vastgezet met strijkband. (Naaimachine heb ik niet / kan ik niet)

Ik zou ze nu wel weer eens willen wassen (bv op 40 graden) en in de droger doen... kan dat? Of gaat het strijkband dan los? Ik heb het idee dat het niet zo stevig vast zit.

2. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Ik zou gordijnen niet meer in de droger doen. Veel te bang dat ze verder krimpen ;)
    Staat niet op de verpakking of de strijkband in de wasmachine mag?

3. Onlyjustme

29 nov 2013
    55
    0
    0
    Oldenzaal
    Van het wassen zou dit niet los mogen gaan (gaat bij mij niet los in ieder geval), maar ik doe in ieder geval nooit gordijnen in de droger. Kan je beter nat ophangen hoef je namelijk niet te strijken :)

4. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Verpakking heb ik niet meer maar het is gewoon heel standaard stukje strijkband.

Ze zijn nog ietsje te lang dus wilde ze liefst in de droger omdat ik juist hoopte dat ze nog ietsje zouden krimpen.

En ik heb geen grote waslijn alleen rekje dus ze zullen kreukvrijer eindigen uit de droger dan wanneer ik ze ophang.

Het enige wat ik echt moet weten is of het strijkband los zal gaan want dan ziet het er niet meer uit.

5. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Bij mij ging de strijkband wel los. Ook afkomstig van Leen Bakker.
    (Sommige gingen al los voordat ik ze ging wassen.)

de gordijnen zou ik ook niet in de droger doen!! Kwaliteit gaat hard achteruit dan. Je hangt ze na het wassen ook niet op een wasrekje ;)
    Je wast ze en laat ze centrifugeren op max. 400 toeren. Dan hang je ze kletsnat op zodat de zwaarte van het vocht de gordijnen recht trekt.
    Ruikt je huis ook direct heerlijk :D

6. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Heee weer wat geleerd... nat ophangen op de roede gewoon... thanks.

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Wat is het probleem als het strijkband los gaat? Dan doe je er toch weer nieuwe op? Gordijnen moet je niet in de droger doen hoor, tenminste als je geen zin hebt in een hele avond strijken...

8. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Ik heb dunne doorzichtige gordijnen en daar bleef het redelijk zitten maar op sommige stukken is het wel los.

Deel Deze Pagina