Kun je het maken om dit in het geboortekaartje te zetten.

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door pluk, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik had exact hetzelfde, inclusief de ks, en vond dat heel erg jammer. Wij hebben het deze keer wel in het kaartje vermeld en dat heeft geholpen! hou er wel rekening mee dat de kaartjes vaak pas halverwege de kraamweek aankomen, dus dat niet iedereen kan komen als de hulp er nog is, maar wij merkten wel dat veel mensen begrepen dat we het leuk vonden om vanaf dag 1 visite te hebben!

2. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Is het ook geen optie om eens even te laten doorschemeren aan je familie dat jij het juist WEL fijn als mensen de eerste week langskomen. Geen verwijtende manier, maar gewoon een soort van terugblik op je vorige kraamtijd. Gewoon ff noemen op een verjaardag.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Ja dat doe ik ook wel maar helaas vinden sommige familie leden dat ik ver weg woon :rolleyes: , ze moeten dan wel een half uur met de auto over de snelweg :( .
    En als je 'ver' weg woont tja dan hebben mensen de verwachting dat ze

- langer kunnen blijven
    - er niet alleen koffie met wat er bij is maar ook hapjes
    - en ze het liefst ook nog kunnen blijven eten.

groetjes anita

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik vind ook zeker dat je dat kan zeggen op het kaartje

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heee pluk...

Volgens mij kan ie heeeeeeel goed!
    Gewoon je eigen wensen kenbaar maken! Heb je zelf het meest aan en kraamvisite vindt het vaak wel net zo prettig ook...

Enneuh.... Jij bent geen opvangcentrum toch?
    Een half uur vind ik niet ver weg hoor...
    En tuurlijk als je ver moet rijden is het prettig dat je op plaats van bestemming toch wat lekkers krijgt aangeboden... maar heeee.. dit is je kraamtijd!
    Daar kunnen ze rekening mee houden toch?

Er is vast wel een wegrestaurantje of een Mac langs dat heeeeeeeele verre stuk rijden ;)

6. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    vind ik wel, tis een nette zin en het lijkt me ook niet meer dan normaal!

gewoon doen! :D

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik zou t er niet inzetten..

Dan heb je misschien hele hordes in 1 keer en je kraamverzorgster word een veredelde serveerster.. Vind dat je dat naar je KV toe niet kunt maken..

Als je er opzet dat mensen even moeten bellen.. dan kun je t plannen wanneer t jou uitkomt.. en aangeven dat ze dan even met 2 of 3 man komen.. en anders t werk delegeren... Aangeven dat je wel t eerste bakkie leut wilt doen, maar dat men zich daarna mag redden. ( koffie in thermoskan op tafel, melk en suiker ernaast..)
    Er zal toch wel 1 zijn die zoveel empatisch vermopgen heeft dat ze jou t werk even uit handen nemen?

(Wat een zeikerds over een half uur in de auto zitten..
    mijn ouders hebben 4 kwartier werk hier te komen en schoonouders zijn afhankelijk van anderen om hen te brengen en die zitten anderhalf uur in een koekblik.

Als ze een half uur rijden te lang vinden.... dan blijven ze er toch.. tjonge jonge.. dat vind ik triest zeg..miepen over een half uurtje reistijd...)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wij hebben een kraamfeest georganiseerd voor onze familie (80 man groot). Ouders, broers en zussen en goede vrienden nodigden we gewoon zelf uit de eerste dagen. Ik heb dus gewoon aan ze gevraagd: wanneer kun je deze week langskomen? We wilden toch sowieso alles inplannen zodat we niet hele dag in de visite zouden zitten.

Dat kraamfeest was trouwens ideaal, ik had echt geen zin om al mijn ooms en tantes over de vloer te krijgen. Onze familie woont ook zeker 3 kwartier rijden hier vandaan dus we hebben het juist bij hun in de buurt gedaan. Ook omdat parkeren in Amsterdam hopeloos is.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik vind echt dat je dat op je geboortekaartje kan zetten hoor :)

10. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij hadden bij Emme op het kaartje staan : Bezoek graag in de kraamtijd.
    Wij doelden dus op de eerste zes weken dat je officieel kraamvrouw bent. Dit om te voorkomen dat we nog maanden met bezoek zouden zitten. Het heeft wel gewerkt. Na 2 maanden was echt iedereen wel geweest. Het fijne aan de bezoekjes kort na de bevalling (het begon bij ons na 2 weken echt te lopen) is dat mensen het nog echt als een kort bezoekje zien.

Hoe we het nu bij een tweede doen weten we nog niet. Het leventje van Emme gaat nu ook nog gewoon door, dus ik weet niet of ik nu zo snel en vaak bezoek wil.

Pim

11. fruitella

fruitella Actief lid

28 jan 2009
    119
    0
    0
    marketing en communicatie
    Dordrecht
    Ik vind het een heel sympathieke manier om je wensen kenbaar te maken. Kan me niet voorstellen dat mensen daar aanstoot aan zullen nemen.

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nou ik geef je groot gelijk dat je dat erop zet
    en waarom is dat raar ? vind ik niet hoor want ik zie dat wel bij meer mensen op het geboorte kaartje staan dus gewoon doen :D

13. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Hoi!

Ik snap wel wat je bedoelt, maar visite kun je toch ook plannen?
    Wij hebben nadat onze kraamverzorgster weg was om de dag visite gedaan en dat als het kon 1x per dag.
    Als je dit wilt doen als je nog hulp hebt word het dan niet te druk? En de hele dag hulp zul je misschien ook niet hebben neem ik aan?

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik ga sowieso een overzicht maken met familieleden en vrienden die ik verwacht over de vloer te krijgen. Die krijgen ook een kaartje. Zo heb ik voor mezelf al een beeld hoe druk we het gaan krijgen met visite.

Vage 'vrienden' en kennissen ga ik niet eens inplannen. Die zien onze kleine vroeg of laat wel een keertje.

Ik wil het vooral MEZELF en de KLEINE zo aangenaam mogelijk maken tijdens de kraamperiode. Ik ben al zo gesteld op mijn privacy en rust...en als de kleine er net is dan helemaal, vrees ik. Ik kan enorm chagrijnig worden van teveel en langdurige drukte in huis.

En zo een boodschap op een geboortekaartje is juist goed! Dan weet men ook waar ze aan toe zijn. Ik ben het zeer zeker ook van plan!!

15. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    ik zou het niet erg vinden om dat op een kaart te lezen.
    want als ik lees bezoek tussen en tussen dan laat ik de kraamvrouw toch nog liever met urst..kan mij voorstellen dat ze echt niet hethele huis vol wilt hebben met bezoek.

als het er specifiek opstaat dan kom ik wel :)

Deel Deze Pagina