bruinverlies tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door claudia2008, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nu 5 weken en 3 dagen zwanger en heb soms wat lichtbruine afscheiding...nu heb ik al eerder een miskraam gehad met ongeveer 6 weken maar die begon totaal anders..toen had ik al vanaf de innesteling donkerbruin/rood bloedverlies elke dag.

Wie heeft er ook last van bruinige afscheiding tijdens de zwangerschap maar gaat het toch goed?

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest en mag morgen bloedprikken om mijn hcg waarde te bepalen..krijg s avonds dan al de uislag..maandag moet ik dan weer bloedprikken om te kijken of het hcg gestegen is..

groetjes

2. Karien

Karien Actief lid

16 sep 2008
    136
    0
    0
    Pedagogisch begeleidster
    Hey hallo,

Ik heb met 6 weken last gehad van bruine afscheiding en afgelopen weekend weer. alles is nu weer over en nergens last meer van. Had er ook geen buikpijn bij was ook en goed teken zei de vk.

Zolang het niet helder rood werd hoefde ik me geen zorgen te maken. Ennuh als je het niet vertrouwd gewoon even de vk bellen!

Liefs,

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    heb rond de 4 weken en rond de 8 weken een periode van bruinverlies gehad. was ook best veel.. had geen buikpijn ofzo. Nu alweer 28 weken zwanger! bruinverlies komt best veel voor in het begin van de zwangerschap volgens mij!

4. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Karien en Juffie bedankt voor jullie reacties!

Ik heb ook geen buikpijn dus hoop dat het ook bij mij goed zit!

5. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik begon giste rmet precies hetzelfde. het is nu gstopt maar ben wel bang voor een MA heb ik al eerder gehad

6. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik het ook gehad (in de 9ste week).
    Wel een aantal dagen achter elkaar. De verloskundigen zijn misschien gek van mij geworden, want ik belde steeds weer of het niet kwaad kon.
    Nee zeiden ze, het is oud bloed.
    Op een gegeven moment stopte het. En is gelukkig niet terug gekomen.
    Ik heb een gezonde zoon gekregen.

Groeten
    Friezin

7. marr

marr Actief lid

19 mrt 2008
    184
    0
    0
    ook ik heb hier last van gehad in de 7e week van mijn zwangerschap, zelfs met wat bloed erbij, schrok me dood op dat moment, ik mocht gelukkig met 8 weken voor een echo dit ivm eerdere miskraam, alles bleek goed gelukkig!
    bij mij was het zo dat mn baarmoedermond wat gevoelig is..

8. veer86

veer86 Lid

5 okt 2008
    50
    0
    0
    Brabant
    Hi Claudia,
    Ik zit me precies t zelfde probleem.
    Nu vandaag precies 5 weken zwanger.
    Gister heel klein beetje bruine afscheiding in mn string zitten.
    Vanmorgen naar de WC en met afvegen weer bruine afscheiding.
    Maar t is niet dik ofzo, tis meer gewone afscheiding met een bruin kleurtje :(
    Ja ben niet echt duidelijk maar goed.
    Iedereen zegt dat t niets is maar had liever gehad dat t gewoon wegbleef.
    Tis toch een beetje eng.....

9. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik heb nog steeds bruinverlies, ik heb er geen vertrouwen in.
    heb dit al eerder gehad en toen was het een missed abortion.

10. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik heb dit gehad toen ik 6 weken ver was en ik was ook heel erg bang omdat ik ook al een MA gehad heb maar het bleek niks.
    Zolang het niet rood is en je geen pijn hebt is het ok.
    Bij mij duurde het 3 dagen.

11. veer86

veer86 Lid

5 okt 2008
    50
    0
    0
    Brabant
    Hoi Caudia,
    Ik heb de verloskundige net gebeld.
    Als t echt niet rood is en je heb geen last van heftige buikkrampen kan t geen kwaad.
    Hoop dat je een beetje gerustgesteld ben.
    Ik wel iniedergeval, stress ook slecht voor de baby.

Frankie say's Relax!!! ;)

12. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    allemaal superbedankt voor jullie reacties! :D

Veer86; ja ben wel een beetje gerustgesteld hoor..goed dat je de VK gebeld hebt!
    Ik heb net bloed laten prikken voor mijn HCG waarde..ik kan vanavond de huisarts bellen voor de uitslag..Ben erg benieuwd!

Bij mij is trouwens het bruinverlies (nou ja, de lichtbruine afscheiding) gestopt gisteravond..dus hoop dat het ook wegblijft..kan zijn dat het geel kwaad kan maar heb het liever niet...;)

Makey; probeer een beetje positief te blijven..weet zelf dat dat heeeel moeilijk is soms omdat er al eerder een miskraam geweest is...maar wat veer86 zegt; stress is ook niet goed...

Heb gelukkig geen buikpijn (ook niet gehad) dus dat is volgens mij een goed teken..

groetjes Claudia

13. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ja dat is helemaal waar :eek:
    Ik zal het proberen.

Ik heb wle steeds een zeur gevoel aan de onderkant :oops: net of ik ongesteld moet worden en soms pijn in mn liezen.
    Ik heb 23ste een afspraak me techo ik heb alleen erg de neiging om naar een pretecho bureau te gaan volgende week (kan niet eerder in het ziekenhuis terecht bomvol en omdat het geen helder bloed is )

wat zouden julie doen?
    ik houd dit geen twee weken vol

14. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Hoi Makey,

Kan het me heel goed voorstellen dat je niet 2 weken wilt/kunt wachten! Ik had hetzelfde en ben daarom naar mijn huisarts gegaan en mijn situatie uitgelegd (lichtbruine afscheiding en in juni een missed abortion). Hij stelde toen voor om bloed te laten prikken om te kijken hoe hoog mijn HCG is..en dan ga ik maandag weer bloedprikken om te kijken of het HCG gestegen is..dat zegt best veel namelijk..misschien kun je ook even langs de huisarts gaan? zou ik wel doen als ik jou was anders maak je je twee wken veel te druk.

succes en laat maar even weten wat je doet oke?

Groetjes Claudia

15. melissa78

melissa78 Nieuw lid

8 okt 2008
    4
    0
    0
    Hoi Hoi allemaal,

Wij zijn weer begonnen aan een tweede dit ook weer via icsi.
    Ik heb al een heerlijk zoontje van bijna 2.

De 24 sep hebben we een terugplaatsing gehad van 2 emryo's.
    Ik had al ongesteld moeten worden op de 3 okt.
    nu 8 okt nog niets.
    Wel een raar gevoel in onderbuik.
    En 5 okt een heel klein beetje bruinige afscheiding gehad.
    Ik word er helemaal gek van de onzekerheid!
    Morgen moet ik bloed laten prikken. eigenlijk overmorgen maar zolang kan ik niet meer wachten.
    Als ik nou ongs. ben geworden weet ik dat het niet gelukt is maar dit is gewoon niet leuk meer.
    Dit heb ik bij m'n eerste niet gehad.
    Ik lees ook dat je je niet te druk moet maken maar dat is makkelijk gezegd dan gedaan.

Wie kan mij een beetje gerust stellen?

P.s
    Ik zou dan nu 4 weken zwanger moeten zijn.

alvast bedankt
    Melissa

16. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik weet niet of het ermee te maken had maar de dag dat ik bruinverlies begon te krijgen had ik een heel erge ruzie met mijn broer gehad, ik was echt volledig over mijn toeren.
    Een uur erna begon het bruinverlies.
    Maar toch, het babytje zit nog steeds in mijn buik en groeit goed.
    Onthoud dat zolang het niet helderrood is en je geen echte krampen hebt het wss wel oud innestelingsbloed is.

17. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Ik had 3 dagen voor testdatum positief getest en 2 dagen voor testdatum bruinverlies. Ik dacht dus dat het toch niet goed zou zijn en de positieve test een valse test was ivm de pregnyl die ik had gespoten. OP de testdatum toch nog getest en streep was donkerder. Bruinverlies heeft 2 weken geduurd. Heb hiervoor 1 keer een zwangerschap onbekende lokatie gehad en 1 keer een MA. Vond het heel spannend, maar het is wel goed gegaan tot nu toe. Na die 2 week bruinverlies nog geen bruinverlies weer gehad.
    Melissa, heb je al getest dan?
    Makey een pretecho volgende week laten maken heeft denk ik weinig zin. Zie dat je 5 weken bent, dan kunnen ze nog weinig zien. Ik heb t/m de 9 weken echo inwendige echo's gehad, weet niet of ze dat bij een pretechobureau doen.

18. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb de uitslag van het bloedprikken..
    mijn hcg waarde is ongeveer 8250 bij een zwangerschap van 5 weken en 4 dagen...
    de dokler vond het een hoge waarde, dus oke...zelf vind ik het een beetje aan de lage kant als ik het vergelijk met de hcg tabellen op internet..maar goed, ik heb er natuurlijk ook niet echt verstand van.. :(

maandag weer bloedprikken en dan kijken of het hcg gestegen is...

Melissa; het klein beetje bruinverlies zou van de innesteling kunnen zijn toch? Je bent overtijd dus das alvast een goed teken! :)
    Heb je al een zwangerschapstest gedaan?

Groetjess

19. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    nou ik dacjt dat het gestopt was maar helaas is hetvamrogen weer begonnen.

Dat echobureau zegt vanaf 6weken een echo te kunnen maken dat je het hartje ziet kloppen.

20. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    Ik had een aantal dagen voor mijn NOD al last van bruinverlies en dacht dan de :evil: zouden komen. Maar gelukkig kwamen die niet! Bij 6 weken nogmaals en 2 weken daarna nog eens. Ze zeggen dat het bij veel vrouwen in de 6de week voorkomt, maar het maakt je toch wat onzeker he?
    Maar ik ben nu dik 28 weken dus tot nu toe gaat het goed.

@ Makey, wat spannend meis, maar je hebt verder geen buikpijn en het is ook niet helder rood? Want dan zou het natuurlijk een innesteling kunnen zijn, ga heel hard voor je duimen [-o< .......
    Kun je niet de ha bellen en vragen om bloed te prikken?
    Sterkte meis
    Dikke knuffel Liena

Deel Deze Pagina