a.s. vrijdag een echo bij 6.1 week. Wie heeft dit nog meer gehad en hoe was de echo??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door claire1978, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Ik wil graag weten of er nog meer mama's een echo hebben gehad met 6.1 weken zwanger.
    We hebben a.s. vrijdag een echo om de plaats van innesteling te kunnen bepalen. Heb door een hersteloperatie aan eileiders meer kans op een bbz. Heb daar (nog) geen tekenen van.
    Konden jullie rond die tijd al iets zien op de echo??? Ook het hartje???

Ben benieuwd, is de 1e keer met 6.1 weken, vandaar!

Ik lees het graag van jullie!

Groetjes Claire

2. jonibra

jonibra Niet meer actief

Het scheeld een paar dagen maar ik heb een echo laten maken met 6w4d wou graag weten of het hartje klopte en had hier gelezen dat je dat rond die tijd al kon zien.
    We hebben het hartje zien kloppen :)

Dit is de foto:

Bekijk bijlage 53824

In mn album staan nog meer foto's :)

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Vond het zelf geweldig om zo vroeg al even te gluren.

Liefs mij

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb gisteren een echo gehad en was volgens de echo 6wkn. Er was al wel een harje te zien ,maar die klopte helaas nog aan de trage kant.Hier is het dus heel hard duimen dat het goed blijft gaan.

4. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    hier ook een echo gehad met 6 weken en daar was iets heel kleins op te zien met kloppend hartje.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier met 6 weken en 1 dag, toen was er een soort van boontje te zien met een kloppend hartje.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Hier met 6.3 een duidelijk knipperlichtje te zien! Succes met de echo!

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #7 tupp, 24 feb 2010
    Laatst bewerkt: 24 feb 2010
    Ik heb een echo gehad met (volgens mijn berekening!) 6w+2d. Uit de meting kwam 5w+5d. Het kan allebei kloppen; onregelmatige cyclus en het is nog wat te vroeg om echt goed te kunnen meten.

De vk heeft het eerst uitwendig geprobeerd maar daar was nog niks te zien, dus hebben we inwendig verder gekeken. Ik zag niet veel meer dan wat vlekken. :D maar toen de vk me er op wees zag ik wel wat knipperen. Ik was erg blij dat het op de goede plek zat en dat het hartje al klopte!
    De hartactie was nog wat traag, maar dat kon wel kloppen gezien de tijd. Inmiddels ben ik 4,5 week verder en ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat het niet goed zit.

Ik zag een soort ring met een witte vlek ernaast. Er staat twee foto's in mijn album. Met pijl naar DE vlek. :D

Je ziet dus nog niet veel, maar ze kunnen inderdaad wel zien of het op de juiste plek zit en of het hartje al klopt. Weet jij heel zeker hoe lang je zwanger bent, trouwens? Want als je je vergist en het is een week korter, kan het zomaar zijn dat je nog geen hartje ziet. Dat hoeft dan niet gelijk te betekenen dat het mis is. Waarschijnlijk zullen ze dan na een week nog eens kijken.

8. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik heb bij de vorige zw-schap een echo gehad met 6+1 weken en toen zagen we een vrucht met kloppend hartje.
    Deze zw-schap weer een echo met 6+1 weken, maar toen alleen een vruchtzak te zien! Met 7 weken wel een vrucht met kloppend hartje ;)

9. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL

Hallo Tupp,

Bedankt voor je reactie!
    Ik weet tamelijk zeker wanneer de eisprong is geweest. Heb een ovulatietest gedaan in januari en die was 2 dagen positief. Zo kan ik ongeveer aanhouden wanneer de bevruchting geweest moet zijn.
    Ik hoop in de eerste plaats dat het op de goede plaats zit en dat het vruchtje de juiste afmeting heeft... en stiekem hoop ik ook n knipperlicht te mogen zien. Dan gaat het dak eraf;)
    Ik kijk zo ffies in je fotoalbum, ben benieuwd...

Groetjes Claire!

10. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL

hoi hoi ooitmamavan3!

Bedankt voor je duidelijke echo. Ik kan er best al wat uithalen...
    Moet een mooi moment geweest zijn!
    Oh, ik krijg er nu al kippenvel van.
    Duimen dat het in orde is, dan duren de dagen best lang he???

Groetjes Claire

11. jonibra

jonibra Niet meer actief

Hey Claire,

het was inderdaad een heel mooi moment.
    Was niet zoals bij jou een reden om het te doen zo vroeg maar weet nog heel goed hoe zenuwachtig ik was.
    Waarschijnlijk kruipen dus bij jou de minuten helemaal voorbij.
    Ik ga voor je duimen dat het heel snel vrijdag is en dat alles helemaal goed zit!
    Kom zeker snel weer even gluren hier.

Dikke knufff!!!

Liefs mij

12. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Ik heb voor deze zwangerschap ook een bbz gehad waarbij mijn eileider is bespaard. Was snel weer zwanger en had een inwendige echo met 6 weken. Er was een vruchtzak met dooierzakje te zien, maar nog geen vruchtje/kloppend hartje. Ze kon wel zien dat het eitje nu van de andere kant was gekomen dus niet via de beschadigde eileider.
    Met 9 weken kreeg ik pas weer een echo en toen een bewegend kindje :)
    Succes met je echo vrijdag!! Weet hoe spannend het is na een bbz..
    Dit was mijn echo met 6 weken..

13. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi FutureMama81,

Bedankt voor je mooie echo. Je zal heel erg blij geweest zijn dat de innesteling op de goede plek is geweest!!! Super!!!

Ik wacht vrijdag af en laat het zeker weten...

Groetjes Claire

14. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Dat is toch ook normaal dat ie dan nog traag klopt, is dan nog maar net begonnen. Mijn echo was ook bij precies 6 weken wegens bloedverlies en de vk vond het juist helemaal prima en een hartstikke goed teken.
    Hier ook een echo in mn album, met 6 weken en 8 weken en eht hartje klopt inmiddels als een treintje hoor.
    Hoop voor je dat het goed zit meid

15. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Tessa81,

Bedankt voor je reactie!
    Je hebt in ieder geval het hartje zien kloppen en denk dat dat zeker een heel goed teken is. Vertrouw er een beetje op, oke?

Geniet ervan!

Groetjes Claire

16. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    In mijn album kan je trouwens alle echo's tot nu toe zien.
    Die van 6 weken, 7 weken, 9 weken en volgens mij ook die van 12 weken ;)
    Op 6 weken dus alleen nog een vruchtzak en op 7 weken ineens een vrucht met kloppend hartje erbij ;)

17. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi AstridDi,

Bedankt voor je reactie. Ik heb gisteren idd al naar je echo´s gekeken. Had je antwoord in een andere topic gelezen over ´groei buiken´. In week 6 geen kloppend hartje, week 7 wel en kijk ´s hoe zwanger je bent! Op en top!

Daar ga ik ook maar vanuit!

Groetjes Claire

18. san21

san21 Lid

18 dec 2009
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook een echo gehad met precies 6 weken.
    en daar was ook een duidelijk hartje te zien.
    het leek op een knipperlichtje..
    succes vrijdag.:)

19. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Zeker weten. Kwam al huilend binnen bij de gyn. zo bang was ik dat het misschien weer verkeerd zat. Opluchting was dus groot toen het in de baarmoeder bleek te zitten (waar het nu na 41 weken nog steeds zit :x haha). Alleen toen weer de spanning omdat er nog geen hartje te zien was. Dat was minder. Dus ik hoop voor je dat het in de baarmoeder zit en dat je een kloppend hartje te zien krijgt. Maar het hoeft dus nog niet met 6 weken en dan kan het ook nog goed komen.
    Ik ga voor je duimen voor vrijdag!

20. Baby4Us

Baby4Us Lid

2 dec 2009
    67
    0
    0
    Ik ben afgelopen donderdag nog langs geweest voor mijn eerste echo. Volgens de gyn was ik toen 6 weken precies. Het hartje klopte, maar was maar net begonnen!
    Het was duidelijk te zien dat het geen bbz is, maar er is wel een kans op een cornuale zwangerschap, hierbij zit het vruchtje blijkbaar precies op het randje van de eileider en de baarmoeder, dit kan net als bbz ook gevaarlijk zijn.
    Morgen ga ik terug voor een tweede echo, en hopelijk blijkt alles goed te zijn!
    Maar ik denk dus wel dat het rond 6 wkn goed te zien is of het een bbz is of niet!

Deel Deze Pagina