Mijn zoontje van acht maanden heeft last van de wintertijd. Hij heeft in de zomertijd zijn slaapritme ontwikkeld en werd 's ochtends altijd rond half acht wakker. Nu in de wintertijd wordt hij om half zeven en soms om kwart over zes al wakker, gaaaap! Het gevolg van dat vroege wakker zijn, is dat hij 's avonds ook vroeg moe wordt, rond zijn avondeten al. Het avondeten is daardoor een drama. We kunnen hem dan niet langer meer wakker houden en brengen hem na het avondeten naar bed. Ik maak hem dan wakker voor zijn laatste fles om acht uur en dan gaat hij meteen weer slapen. Tot kwart over zes/half zeven 's ochtends dus. Wie heeft dit ook met zijn baby en heeft iemand tips om je kind aan de wintertijd te laten wennen? Het vroege wakker worden en het gedoe met het avondeten is niet zo leuk... Zijn voedingstijden zijn naar de wintertijd aangepast, dus daar kan het niet aan liggen. Wie weet het??
Elke dag een kwartiertje later naar bed proberen te doen dat deden wij 3 dagen van tevoren en dat heeft gewerkt. Misschien dat het hem nog wat meer tijd kost?
Ik lees even mee, mijn zoontje zit ook nog in de zomertijd. Maar komt ook op die tijden voor z'n voeding.
Mijne komt standaard om rond 6 uur, (bah) vindt half 8 wel luxe hihi. De eerste ochtend na de klok om 4.50, gister om 5 uur en vanmorgen 5.55 , hier met etenstijd vaak drama omdat hij moe is, sorry geen tips
Hier ook. Ben al vanaf zondag om 6 uur wakker. Gelukkig kunnen we haat wel een bed houden tot half 8. De rest van haar slaapjes is ook een drama. Met eten gaat het gelukkig goed.
Hier precies hetzelfde. Ook altijd rond 7.30 of zelfs 8u wakker en nu sinds de wintertijd tussen 6 en half 7. Tussen 17 en 19u is ze kapot en moet ik alle moeite doen om haar te entertainen, haar avondeten te geven enz. Heb geprobeerd haar om 17u naar bed te doen voor een extra slaapje maar dat wil ze ook niet.
Ons mannetje heeft er smorgens last van. Normaal kwam hij om half6 /6 uur en nu begint ie om half 5 al te draaien en kom ik er niet onderuit om hem om 5 uur al een fles te geven, gelukkig slaapt ie daarna wel weer dus krijg ik zelf ook nog wat rust. Overdag heeft ie er niet zoveel last van, hij krijgt de rest van de flessen gewoon op dezelfde tijden, waardoor ie s'avonds ook op dezelfde tijd in bed ligt. Ik neem aan dat het vanzelf wel weer overgaat, ik blijf maar gewoon volhouden om constant hetzelfde te doen. Als hij wel vervelend is s'avonds dan probeer ik het toch wel een beetje te rekken, ik probeer hem altijd rond 19.00uur op bed te leggen. Ik zou gewoon zijn oude ritme maar dan op de nieuwe tijden proberen vol te houden. Ik ben ook een dag voor de wintertijd begon ook al begonnen met opschuiven van het ritme, elke dag een kwartier opschuiven.
Bedankt voor alle reacties. Ik was de zaterdag voor de wintertijd begonnen met zijn ritme te verschuiven, en dat werkte zondag heel goed. Maar dat was dus maar voor één dagje. Gisteravond heb ik het weten te rekken en hem op de normale tijd naar bed gedaan. Vanochtend werd hij om zeven uur wakker, dus dat lijkt te helpen. Bedankt voor de tips! Enne, wij zijn zeker verwend met een baby die om half acht wakker wordt! Helemaal als ik lees dat sommigen van jullie al om zes uur in de benen moeten...
mijn meisje is sinds de wintertijd om half 6 wakker gaap ik breng haar wel gewoon oude tijd (half 8-8uur s'avonds) naar bed en nog later naar bed brengen heeft geen zin hier ze word dan ook gewoon half 6 wakker dus echt tips heb ik ook nier helaas
Hier precies hetzelfde... Had maar graag gewild dat de klok een uur vooruit was gegaan, elke dag een uur langer slapen was leuker geweest...
Hier ook nog steeds een uur eerder wakker en s'avonds veel sneller moe. Ik probeer gewoon de nieuwe tijden aan te houden. Ze wennen er vanzelf aan, het is lastig om de biologische klok te doorbreken.
Vervelend om te horen zeg. Bij mij was het juist andersom. De nacht dat de wintertijd in ging heeft hij voor het eerst de hele nacht doorgeslapen tot 7 uur, voorheen tot 4 uur. Sindsdien is dit zo gebleven.
Nu, twee weken later, is mijn zoontje redelijk gewend aan de wintertijd. Hij slaapt nu weer door tot ongeveer 07.15 uur. Heeft dus echt even tijd nodig, maar uiteindelijk heeft hij zich toch aangepast. Hopelijk wennen alle baby's die er last van hebben er snel aan! Wat apart zeg, Dexie, dat het bij jouw zoontje andersom gewerkt heeft. Maar wel heel fijn!!