Kun je mbv inwendige echo zien of er een eisprong plaats heeft gevonden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamavanMarouan, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanMarouan

MamavanMarouan Bekend lid

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb donderdag een afspraak bij de gyn. en vraag me af of zij kan zien of ik eeen eisprong heb gehad en tot hoelang ze dat kan zien. 2 april was me eerste dag van me menstruatie en (aangezien ik onregelmatige ongi heb) controleer het nu via het cervix slijm. En de 16,17, en 18de kont ik er echt draden van trekken. Dat zou dus betekenen dat je eisprong er aankomt. Had wel al wat steken, maar niet heel erg. We hebben ook om de dag geklust. Na die dagen werdt het cervicslijm echt plakkerig en klonterig en dat is het nog steeds. Gisteravond had ik echt hele erge pijn en steken rechts op de plek van me eierstok zeg maar. We hebben ook weer geklust. Wat denken jullie is dat goed zo of niet. En tot hoelang geleden kan de gyn zien dat ik een eisprong heb gehad..? Ze kan toch nog niet zien of het eitje is bevrucht ja of nee..?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hier kon mijn gyn dat zien..er bleef vocht achter waar het eitje had gezeten...en aan mijn bmslijmvlies kon hij ook goed zien waar ik in mijn cyclus zat...ook de eierstokken waren duidelijk. Dus in principe zou dat moeten, anders gewoon een bloedtestje laten doen over paar dagen om progesteron te laten meten dan weet je het zeker!

bevructing kunnen ze niet zien nee...wel innesteling soms (verdikking in bmslijmvlies) maar dan hoeft het nog niet goed te gaan.....

4. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    Ja bij mij ook, bms dun is geen eisprong
    En dag na m'n eisprong een rommelig rest follikel! En vocht in de buik!

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Nee een eisprong is niet met een echo aan te tonen.
    De groei van follikels kun je wel bijhouden door middel van echo's.
    Een eisprong kan alleen worden bevestigd door een aantal dagen erna een bloedonderzoek te doen.
    Je kan een follikel zien die groot genoeg is om ' te springen' en als je dan een paar dagen later kijkt dat hij weg is, maar toch geen eisprong hebben gehad.

6. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Met een echo kunnen ze idd zien of je ei al is gesprongen.
    Dmv het opmeten van je baarmoederslijmvlies.
    Helaas kunnen ze met dit termijn niet zien of ie bevrucht is. ;)
    Sterkte!

7. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Jazeker. En hoe vaker je gaat, des te beter je zelf gaat ziet hoe het allemaal zit!

8. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ze kunnen dat alleen achteraf zien d.m.v. een bloedonderzoek of je inderdaad een eisprong hebt gehad. Tenminste, zo heb ik het begrepen en dat hebben ze al 2x bij mij gedaan!

Succes en groetjes

Deel Deze Pagina