Ik heb donderdag een afspraak bij de gyn. en vraag me af of zij kan zien of ik eeen eisprong heb gehad en tot hoelang ze dat kan zien. 2 april was me eerste dag van me menstruatie en (aangezien ik onregelmatige ongi heb) controleer het nu via het cervix slijm. En de 16,17, en 18de kont ik er echt draden van trekken. Dat zou dus betekenen dat je eisprong er aankomt. Had wel al wat steken, maar niet heel erg. We hebben ook om de dag geklust. Na die dagen werdt het cervicslijm echt plakkerig en klonterig en dat is het nog steeds. Gisteravond had ik echt hele erge pijn en steken rechts op de plek van me eierstok zeg maar. We hebben ook weer geklust. Wat denken jullie is dat goed zo of niet. En tot hoelang geleden kan de gyn zien dat ik een eisprong heb gehad..? Ze kan toch nog niet zien of het eitje is bevrucht ja of nee..?
hier kon mijn gyn dat zien..er bleef vocht achter waar het eitje had gezeten...en aan mijn bmslijmvlies kon hij ook goed zien waar ik in mijn cyclus zat...ook de eierstokken waren duidelijk. Dus in principe zou dat moeten, anders gewoon een bloedtestje laten doen over paar dagen om progesteron te laten meten dan weet je het zeker! bevructing kunnen ze niet zien nee...wel innesteling soms (verdikking in bmslijmvlies) maar dan hoeft het nog niet goed te gaan.....
Ja bij mij ook, bms dun is geen eisprong En dag na m'n eisprong een rommelig rest follikel! En vocht in de buik!
Nee een eisprong is niet met een echo aan te tonen. De groei van follikels kun je wel bijhouden door middel van echo's. Een eisprong kan alleen worden bevestigd door een aantal dagen erna een bloedonderzoek te doen. Je kan een follikel zien die groot genoeg is om ' te springen' en als je dan een paar dagen later kijkt dat hij weg is, maar toch geen eisprong hebben gehad.
Met een echo kunnen ze idd zien of je ei al is gesprongen. Dmv het opmeten van je baarmoederslijmvlies. Helaas kunnen ze met dit termijn niet zien of ie bevrucht is. Sterkte!
Ze kunnen dat alleen achteraf zien d.m.v. een bloedonderzoek of je inderdaad een eisprong hebt gehad. Tenminste, zo heb ik het begrepen en dat hebben ze al 2x bij mij gedaan! Succes en groetjes