34wk en stuitkindje. Ervaringen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loraintje, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    hey dames,

Ik ben vandaag 34+1 en mijn jongen ligt sinds 2 weken in stuit terwijl hij al die tijd ervoor in de hoofdligging heeft gelegen.
    Ook is hij al flink ingedaald merk ik aan mijn buik die nog maar erg laag hangt.

Ik weet dat er vaak geen oorzaak word gevonden voor de reden van de stuitligging, maar wel heb ik her en der gelezen dat het kan voorkomen bij vrouwen bij wie de placenta erg laag ligt. Dit is bij mij het geval, die lag eerst volledig voor de uitgang maar is gelukkig wel voldoende opgeschoven zodat ik natuurlijk kan bevallen bleek bij de 32wk echo. Ik vond dit zo een opluchting want ik zie enorm op tegen een keizersnee. Het is ons eerste kindje en het lijkt me waanzinnig om een natuurlijke bevalling mee te maken.

Zijn er hier dames met ervaringen van een stuitligging waarbij jullie kindje toch nog is gedraaid? Ik merk dat ik erg onrustig word van e onzekerheid.
    Woensdag weer een liggings echo maar ik heb het idee dat meneertje wel lekker ligt op deze manier.. ook omdat hij al best is ingedaald.

Liefs

2. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn zoontje was ook al best ingedaald en lag in stuit. Hij is met 35.nog wat uit zichzelf toch ineens gedraaid!
    Het heeft me wel flink zeer gedaan, ik dacht eerst dat de bevalling begonnen was :roflmao: bij de vk bleek echter dat hij gedraaid was!

Loraintje vindt dit leuk.
  3. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    Fijn zeg! Nou ik teken er voor! De pijn neem ik maar even voor lief! Hahah :roflmao:

sweetL vindt dit leuk.
  4. Smee

Smee Lid

23 apr 2012
    73
    5
    8
    Ons kindje lag ook in stuit, vanaf 27 weken ongeveer. Had er zelf ook weinig vertrouwen in dat ze zelf zou draaien en dat zorgde bij mij ook voor heel veel onrust.
    Ik moest met 35+5 hiervoor op consult bij de gyn en toen bleek ze ook al volledig ingedaald, dus ik kon meteen door naar de verloskamers voor een uitwendige versie (draaipoging). Dit deed me meer pijn dan ik had verwacht maar het is gelukkig wel gelukt! Ik ben nu 39+3 en ze ligt nog steeds goed dus wij wachten tot de bevalling zich aandient

5. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Mijn dochter lag in stuit en die was ook met 35 weken zelf gedraaid, haha niks van gemerkt.

6. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    Hopelijk draaid onze kleine ook nog uit zichzelf :rolleyes:

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ja mijn dochter. Maar zij is ook optijd nog gedraaid.
    Een vriendin van mij had wel een stuitbevalling. Dat ging ook goed! Ze moest alleen wel 45 minuten persweeën weg puffen omdat de gynaecoloog er nog niet was :rolleyes: (haar bevalling ging sneller dan verwacht en de beste man moest nog vanuit thuis komen)

8. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    De eerste is altijd in stuit blijven liggen maar lag de hele zwangerschap in stuit. De tweede lag al vroeg in hoofdligging, is rond 35weken in stuit gedraaid en ook weer terug, auw!
    Als hij 2 weken geleden nog gedraaid is zou hij wellicht nog terug kunnen draaien. Heb je aan een draaipoging gedacht? (Lijkt mij zelf helemaal niets,maar voor jou wellicht een optie?) Aangezien je het liefst natuurlijk wil bevallen...
    Ik vond het idee van een stuitbevalling erg eng en heb toen gekozen voor een keizersnede

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Mijn zoon lag vanaf 20 weken in stuit, met 35 weken is hij gedraaid.

Jongste dochter lag vanaf 20 weken ook in stuit. Met 35w lag ze goed, met 37+3 draaide ze tijdens een echo dwars en paar minuten later weer goed. 2 dagen later toen mijn vliezen braken lag ze echter weer in stuit en krap een dag later lag ze dwars. Toen werd het een keizersnede omdat draaien niet meer lukte.

10. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    Heb jij dus bij de eerste een ks gehad en bij je tweede een natuurlijke bevalling?

Ik heb er wel al een aantal dingen over gelezen en gehoord.. ik wil het misschien wel proberen een versie te laten doen. Een stuit bevalling wordt het zoieso niet! Ik vind dat zo een nare gedachten. Als hij echt niet meer draaid dan kiezen wij ook voor een ks.
    Maar fijn te lezen dat een aardig deel van de baby’tjes toch nog uit zichzelf draaid rond de 35e week!

11. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Mijn zoon lag bij de 20 weken echo in stuit, en is daarna niet meer gedraaid. Met 35 weken een versie poging laten doen, maar die kleine was met geen 10 paard te draaien.

Een stuitbevalling durfde ik niet aan en heb toen een geplande keizersnede.

12. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    Ja, ik ben er ook een beetje huiverig voor dat ons ventje niet meer wil draaien straks. Hij is ook behoorlijk aan de maat. Ligt een week voor op de groei en is al flink ingedaald. Maar we geven de hoop nog niet op.

13. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ja klopt! Beide erg bijzonder om mee te maken.
    Ik zou een draaipoging laten doen maar ging op het laatste moment niet door ivm te weinig vruchtwater... Was erg opgelucht eigenlijk op dat moment en heb toen voor een keizersnede gekozen. De gyn wilde toen dat ik een stuitbevalling ging proberen maar ik zag al een horrorbevalling voor me dus ben ik niet in mee gegaan

14. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    Mag ik hier even stoom afblazen?!

Gister echt rot nieuws gehad bij de liggings echo. Onze kleine ligt in een onvolkomen stuit ligging waarbij hij met zn voetjes tegen zn hoofdje aan ligt, en de vk zei dat hij vrijwel onmogelijk uit zichzelf goed kan gaan liggen dus hij heeft zoieso hulp nodig erbij. Ook loopt hij een week en een dag voor op de groei en heb ik verminderd vruchtwater waardoor het draaien erg lastig word, maargoed. Ze willen wel een poging wagen dinsdag.

Oh wat baal ik hier van. Ik heb al die maanden zo uitgekeken naar de dag dat ik ga bevallen. En toch bepaalde verwachtingen hiervan gekregen. Begrijp me niet verkeerd, ik zal niet minder happy zijn als mn ventje door middel van een ks geboren wordt maar ik had zo graag “the whole package” van een zwangerschap/bevalling gehad en dan nu horen dat het misschien een geplande ks wordt vind ik echt even slikken. Maargoed, we wachten dinsdag even af.

Deel Deze Pagina