kun je minder lang zwanger zijn....ondanks pregnyl gespoten te hebben!!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door luukske, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

moet toch even mij ei kwijt....

22 februari heb ik de pregnyl gezet, dus heb mijn eisprong 1-2 dagen later gehad....
    op 8 maart had ik een positieve bloedtest, dit was nu 14 dagen na de pregnyl....HCG was 24.....
    9 maart een lichte KV test, 15 maart HCG 1599, en de 17e een digi test met "+3"indicator...

vorige week woensdag, ik zou dus 6w2d zijn, een echo gehad....hierbij was dus een zwangerschap van 5w3d te zien....dus 6 dagen verschil.....

komende dinsdag moet ik weer komen voor een echo, zou dan 7 weken moeten zijn volgens mijn eigen berekening....en anders 6w2d volgens de echo.....

kan er niet over uit dat dit kan, wie heeft hier ervaringen mee???

zou het aan de innesteling kunnen liggen? maar hoe kan het dan dat ik 14 dagen na de pregnyl wel posi teste....dit was dus eigenlijk ook nog voor NOD.....
    enne op 10DPO had ik een krijtwitte test, dit om te kijken of de pregnyl eruit was....

ik merk dat ik mezelf af en toe gewoon gek maak....kan 2 kanten op....maar ben er nu heel anders onder dan de MK die ik in januari heb gehad.....

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lieverd toen voor de mk wilde ik ook gaag een echo en dat meisje raadde het af.
    Inderdaad door deze situatie wat jij bedoelt.
    Ze zei ik maak je vast meer ongerust dan gerust!
    Dus ik hoop dat het gewoon zo is:)
    xxxxxx

3. Maria74

Maria74 Niet meer actief

De innesteling kan idd later zijn, het vruchtje kan af en toe een groeistopje krijgen, allemaal doodnormale zaken waardoor je denkt dat je verder bent dan dat je bent. Ik lees dat wel vaker hier op het forum. Hopelijk zie je volgende week het hartje kloppen en kan je gerust ademhalen!

Sterkte met wachten en hou hoop! Er zit een klein foetusje in je en die gaat nu gewoon lekker groeien!

4. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @elif, dank je wel meissie voor je opbeurende woorden....
    maar ik kom er gewoon niet over uit, dat met de pregnyl er nog zoveel speling inzit.....als ik de echo zou moeten geloven zou ik dus ook al met 3w2d een posi test hebben gehad.....lijkt me toch stug!

ach zoals ik al eerder zei....ik wacht het dinsdag even af....

5. Seth

Seth Niet meer actief

kan ook zijn dat de meting niet klopt hoor.....

tis in het begin zo klein.... en elke "uitschieter met de muis" kan zo al een paar dagen schelen...!!
    (vandaar ook dat de termijnecho pas rond 12 weken is, omdat het dan het beste te meten is....)

Bij mijn eerste echo (was dan wel een pretecho) kwamen ze ook met verschillende metingen op een andere datum, terwijl ik door temperaturen toch mn preciese ei wist....
    met de termijnecho kwamen ze op dezelfde datum als ik berekend had....

is dus ook nog een optie... :)
    succes dinsdag

6. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @seth, idd dat klopt wel....de ass.gyn die eerst de echo maakte kon alleen de ring vinden, maar verder niks....
    toen de echoscopiste erbij gehaald....en die duwde die staaf iets verder naar binnen, en meteen was het vruchtzakje te zien....dus per persoon is het al verschillend....

ik ben benieuwd naar dinsdag, en dan zien we of dit kleine hummeltje wil blijven of ook een sterretje* gaat worden....

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier had ik een posi test met 3w3d, dus een dagje eerder zou ook nog wel kunnen denk ik ;)

M'n duimen draaien dat deze gewoon de 40 weekjes in je buik blijft zitten, en dan een mooi jochie of meisje wordt!

8. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @saz, ik hoop het ook....maar blijf het raar vinden....morgen weten we meer....
    zwangerschapstesten zijn en blijven knallen.....

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai Luukske,

Ik had ook een "veel te kleine" echo met 6wk1d en een arts-assistent die er erg paniekerig over deed. Wist ook mijn termijn vrij zeker door het tempen. Heb hier toen ook vanalles over gepost en gevraagd. De afmeting staat in mijn onderschrift trouwens, weet je die nog? Kun je die zelf aflezen op de echofoto?

Maarrrrr: met 8wk1d lag ik precies op de oorspronkelijke termijn. En dat is echt niet uitzonderlijk.

Het is gewoon erg moeilijk meten EN nog heel wisselend in afmetingen rond de 6 weken. Natuurlijk kan er altijd iets niet goed gaan in je buik, maar zo'n meting op zich is geen reden voor paniek.

Je moet helaas gewoon even afwachten hoe het zich ontwikkelt en dat kan best gewoon goed zijn!

Succes en liefs,
    Babel

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier geen ervaring met pregnyl,
    maar dmv tempen dacht ik zeker te weten wanneer mijn eisprong was, dus testte ik op wat ik dacht 15 dpo.
    Maar achteraf dmv echo's vast gesteld dat mijn eisprong toch 6 dagen later, waardoor ik dus eigenlijk op 9 dpo al posi testte.

Dikke knuf.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Luukske: Ik heb geen ervaring met pregnyl, maar had wel een sortgelijke ervaring als jij. Bij mijn eerste echo dacht ik 6w3d te zijn, maar bleek uit de meting 5w5d. Vijf dagen naar achteren dus.
    Toen ik voor de 12 weken echo kwam, werd ik eerst bijna een week(!) vooruit gezet vergeleken met mijn eigen berekening. Uiteindelijk werd ik 'maar' 3 dagen verder gezet.

Maar toch: tussen de meting met (ong.) 6 weken en (ong.) 12 weken zat bij mij uiteindelijk meer dan een week verschil. Kortom: niet te druk om maken, het is nu nog niet betrouwbaar.

@Babel44: Leuk om jou weer even tegen te komen! Weer bij een soorgelijk topic, maar nu mag jij degene zijn die een ander gerust stelt. ;) Fijn om te lezen dat het goed gaat!

12. Seth

Seth Niet meer actief

luuske
    succes morgen.... hoelaat mag je??? ennuhhh wel wat laten weten he!!??

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @Luukske:

ik denk dat je je niet moet blindstaren op de pregnyl!
    die regelt enkel de eisprong, ergens na 36 uur.

MAAR de innesteling kan tussen de 5 en 10! dagen na de bevruchting optreden!
    er is dus altijd een standaarddeviatie van zeker 5 dagen mogelijk!!

voorbeeld: ik had op 8 dagen na de TP, dus 10 dagen na ei (en 12 dagen na pregnyl) GEEN HCG in bloedtest.
    echter, week later zat ik op 95 (en 87 progesteron)
    kortom: het was een late innesteling.

dat je bloed verliest en een vrij lage progesteron hebt (meen ik ergens anders te hebben gelezen?) vind ik eerder wat alarmerend..

ik wens je alle sterkte morgen en hoop echt dat het allemaal goed komt.

liefs, het is allemaal zo onzekermakend.. :(

14. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Luukske,

Ik heb vroeger wel pregnyl gebruikt, maar ben uiteindelijk spontaan zwanger geworden. Weet precies wanneer mijn eisprong geweest is, maar op de echo was het kindje precies een week kleiner. 2 weken later nog maar 6 dagen en vanmorgen was het verschil weer volledig ingelopen en klopt het precies met mijn berekeningen. Zo zie je maar een late innesteling, kan prima en het kan ook zijn inderdaad dat je beebje even iets trager groeit. Maak je niet teveel zorgen, zal allemaal vast meevallen. Hopelijk zie je morgen een mooi hartje kloppen.

15. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

hier is het verhaal van de zwangerschap van Luukske voorbij....ben net naar toilet geweest, en het bloed loopt zo tussen mijn benen uit.....
    ik ga om 11 uur wel nog even naar de fert arts, om te kijken hoe verder!

16. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Luukske, meid wat verdrietig voor je :( Ik las in de post van Klingel dat je waarschijnlijk al wat meer "symptomen" had dan alleen de echo, ellendig voor je dat het nu toch verkeerd is.

Succes bij de arts,

Sterkte en knuffels
    Babel

17. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @babel en klingel, ik heb vorige week een veegje bruin gehad, meer niet....mijn progesteron was 1 week na de pregnyl wel maar 28,3 erg laag dus.....

ik ben vanochtend rond 8 uur wel begonnen met vloeien, dus einde oefening, en er weer een sterretje* bij!:(:(:(

18. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Sterkte Luukske,
    dikke knuf

19. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    MEIDEN, HIER IS EEN WONDERTJE GEBEURD, OF LIEVER GEZEGD....ER ZIT EEN WONDERTJE IN MIJN BUIK, MET KLOPPEND HARTJE EN PRECIES 7 WEKEN!!

ik ben net terug van de echo, en was bijna in tranen....arts was helemaal verdrietig, want ze gunde het ons zo!!
    ze wilde toch even kijken....en ze zei dat ze een intacte zwangerschap zag....was precies 7 weken, en een duidelijk/sterk hartje....slijm etc zag er perfect uit....
    mijn bloeding van vanochtend(is nu ook al bijna voorbij, raar maar waar!) was wrs het andere vruchtje, want ze zag nog een ring die niet meer compleet was....dus wederom eigenlijk een 2ling.....meiden het lijkt alsof ik een deja-vu heb, want dit is bij Luka precies hetzelfde geweest, niet normaal....ben heel erg blij, maar ook wel weer bang en onzeker, omdat Luka een prematuurtje was, en wrs toch een "tik"heeft meegekregen van de MK van zijn 2ling brusje!

ik moet dadelijk mijn baas bellen, die ziet mij het liefste liever vandaag dan morgen aan het werk, maar ik kan het emotioneel gewoon niet....nu komt alles eruit.....

20. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    wow meid, lees ff je verhaal.. kan me wel voorstellen dat t een beetje dubbel voelt ..

Hoop dat je toch nog kan genieten, anders wanneer je bij de vk bent ff bespreken dat je bang bent voor weer een vroege bevalling?

Wel heeel erg gefeliciteerd met je wondertje lieverd!

Deel Deze Pagina