Hoi Meiden, Ik heb zelf nu 2 miskramen achter de rug. Na de 1e miskraam de maand erna direct weer zwanger. Beide zwangerschappen zijn met 5 weken mis gegaan. Loop nu onder controle bij de gynacoloog. Zij adviseerde toch een maand te wachten, omdat je baarmoederslijmvlies zich dan beter kan herstellen en het dus bij een volgende zwangerschap wellicht meer kans heeft om ingenesteld te blijven. Zelf heb ik hier een wat dubbel gevoel over. Wat jullie ook zeggen, als je lichaam het niet aan zou kunnen wordt je ook niet zwanger. Aan de andere kant wil ik deze lichamelijke en geestelijke pijn niet nog een keer meemaken. Ik vind het nu namelijk nog erg zwaar en moet er nog best van herstellen. na mijn miskraam inwendige echo en diverse inwendigen onderzoeken gehad. Van de week moest ik terugkomen en kreeg ik weer een inwendige echo om te kijken hoe het er nu uitzag. Wat kunnen gynecologen toch bot zijn soms hoe ze met je omgaan. Zelf toch maar wat dingen gevraagd en ik vroeg of ze al weer eitjes kon zien, maar ze zei van niet. Bale want nu ben ik er niet zo zeker van dat ik dat deze maand ga krijgen. Zij zei dat het nog erg vroeg was, maar het was al de 12e dag na mijn miskraam, dan moeten ze toch wel al wat kunnen zien? Hoe ervaren jullie mannen het? Ik heb het gevoel dat de mijne het wel moeilijk vind, maar hij zegt ook ik voel het niet in mijn lijf waardoor hij zich er wat makkelijker over heen kan zetten. Ik hoop toch echt dat het bij 2x blijft en het de 3e keer goed gaat. Veel sterkte allemaal! xxx
Hoi Megan, Wat naar voor je dat je al 2 miskramen hebt gehad. Ik denk ook dat het echt met gevoel te maken heeft. En inderdaad gynacologen zijn niet zo aardig als verloskundige. TOen ik in nl woonde had ik een schat van een verloskundige en hier in belgie kreeg ik mij toch een botte gynacoloog. Ze was zo gevoelloos en leefde niet mee met je.
Vanaf wanneer mag je dan weer klussen, na bijv. een curretage? Moet je wachten tot de bloeding gestopt is?
Het advies verschilt per ziekenhuis, maar over het algemeen is het 2 weken geen seks, bad, en zwemmen. Mocht je na de twee weken nog oud bloed verliezen is het geen probleem meer. Helder bloed betekent dat de wond nog niet genezen is en dat er kans op infectie blijft. Na een curretage is je eisprong vaak ook veel later (bij mij tot nu toe pas na 4-5 weken), dus je hoeft je eisprong niet te missen daardoor.
Hoi! Ik ben direct na mijn eerste miskraam ook gelijk weer zwanger geworden. Helaas is dit met tien weken ook weer mis gegaan. Ik heb van het ziekenhuis na curretage alleen meegekregen dat we mochten klussen als het bloeden gestopt was. Baden en zwemmen heb ik zowiezo niet gedaan . Mijn eerste miskraam was precies vergelijkbaar met jou, Marsab. Ook bij mij klopte het hartje wel maar was het kindje bij 7 weken veel te klein en daarna is het hartje gestopt met kloppen. Groetjes!
Wij gaan nu toch ook proberen terug zwanger te geraken in de eerste ronde na onze miskraam, ik heb geen curettage gehad, en mocht weer klussen als het bloeden gestopt was, en ook zolang geen bad of zwemmen.
Hallo allemaal, Ik heb op 12 juli een miskraam gehad. Ik was ongeveer 6 weken.... Vorige week heb ik een tweede onderzoek gehad in het ziekenhuis om te kijken of alles weer "schoon" was. De arts vertelde mij dat het voor het tellen makkelijker is om een cyclus te wachten, maar dat het niet erg is als ik nu weer ga "oefenen".... Ik heb een paar rot weken achter de rug, maar wil dolgraag een kleintje dus zijn we weer druk aan het oefenen zonder de cyclus af te wachten. Ik hoop dat ik binnenkort hier op het forum kan zetten dat ik weer zwanger ben!
Ik moest ook een maand wachten omdat mijn baarmoeder niet helemaal leeg was. Maar na die maand gelijk weer zwanger. En nu ben is het bijna zover xxx
Ik heb 24 juni een miskraam gehad met 5wk en nu meteen weer een positieve test op 24 juli, dus het kan wel degelijk. Ik hoop dat het nu goed blijft gaan!
Ik heb een miskraam gehad op 27 april en toen een één menstruatie afgewacht op advies van gyn en verloskundige. Direct weer zwanger, maar na 9 weken bleek het alweer gestopt te zijn met groeien bij 5,5w. Afgelopen woensdag een curretage gehad en weer advies gekregen om een menstruatie af te wachten. En dat gaan we ook even doen, mijn lichaam heeft echt even rust nodig na de ingreep. gr.
ik heb op 17 januari een miskraam gehad bij 6 weken en 20 februari had ik alweer een positieve test in mijn handen!!en zie nu!