hallo ik heb even een vraagje over mijn zoontje. Hij krijgt nog volledige borstvoeding ongeveer 7-8 keer per dag. Als ik mijn borst kolf en hem de fles geef, drinkt hij tussen de 100 en 150 cc per keer. Meestal maak ik hem 's avonds tussen 22.00 en 23.00 uur wakker voor de laatste voeding (heeft dan rond 19.00 vorige voeding gehad). Hij drinkt dan goed (hele borst leeg) en valt daarna weer goed in slaap. Meestal komt hij rond 3 uur half 4 weer voor een voeding en lijkt dan ook echt wel dorst te hebben want hij drinkt weer een hele borst leeg. Dan 2 uren later komt hij weer. komt dus op het volgende schema neer: 19.00-20.00 voeding daarna op bed 22.00-23.00 voeding 3.00-3.30 uur voeding 5.00-5.30 voeding daarna wakker Op zich vond ik bovenstaande situatie geen probleem ik moet alleen volgende week echter weer werken. De situatie gaat er dan zo uit zien: 19.00-20.00 voeding ik ga er na maar op bed 22.00-23.00 voeding 3.00-3.30 uur 5.00-5.30 uur en wakker ik sta daarna op want ik moet om 6.30 uur naar mijn werk. ik denk echter dat ik dit vol ga houden, zo weinig slaap en vaak wakker. Ik ben gemiddeld met een voeding 30 tot 45 minuten bezig namelijk. ik zou natuurlijk heel graag die nachtvoeding van 3.00 uur er af willen hebben. Dit is nu 1 keer gebeurd. Heel graag zou ik tips willen krijgen hoe ik dit aan moet pakken. Heb zelfs wel overwogen om het voor de nacht een fles kunstvoeding te geven. heel graag zou ik je advies willen hebben groetjes Suzanne
Hoi hoi, Drinkt hij iedere voeding maar 1 borst of 2? Als hij maar 1 borst drinkt, is het aan te raden om 2 borsten per keer aan te bieden. Je zou dan tussendoor kunnen verschonen, zodat hij weer wakker wordt voor de tweede borst. De eerste borst laten drinken tot het niet meer effectief is, en dan de tweede borst zolang hij wil. Als hij 's nachts alweer na 2 uur komt, is er waarschijnlijk te weinig productie. Je zou ook kunnen proberen om overdag een keer extra te kolven om te stimuleren. Je doet dit dan een uur na de voeding. Het lijkt echt een beetje op regeldagen. Vaak aanleggen is dan iets waar je aan toe moet geven. Groetjes Adrienne