Leuke naam of niet???

Discussie in 'Babynamen' gestart door wendypas, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendypas

wendypas Actief lid

5 mei 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn al een tijdje druk bezig met DE naam te kiezen. Tot nu toe komen we er maar niet uit! Ik heb de naam Fynn, die ik super stoer vind. Nu heeft mijn vriend al maanden de naam Bear in zijn hoofd. Als je hem een beetje nederlands uitspreekt, is het een echte limburgse naam (Bér). Maar in het engels is de betekenis natuurlijk hartstikke stoer. Toch weet ik maar niet wat ik van de naam moet vinden. Ik vindt het zo'n ouderwets klinkende naam. Wat vinden jullie????

2. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou persoonlijk eerde voor Fynn gaan

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik vind Fynn erg leuk, en Bear helemaal niks. Doet me denken aan een stripfiguur (Yogi Bear) of een grote hond. Sorry...

4. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik vind Bear wel leuk! Stoer!

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Fynn vind ik (en mijn man ook) erg leuk.
    Bear is voor mij juist met de Engelse betekenis niet stoer maar een beetje vreemd, (waarom noem je een kind naar een dier?)

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik zou ook kiezen voor Fynn...
    vind Bear ook een beetje gek...

7. wendypas

wendypas Actief lid

5 mei 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een verschillende reactie's al!
    En tja, je kind naar een dier noemen. Tegenwoordig heten kinderen ook maan of sterre, vlinder of bloem. Dus een naam naar een dier vind ik dan nog niet eens zo vreemd. Zeker niet omdat het ook een limburgse naam is.

8. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik zou ook voor Fynn gaan!

9. Babyke34

Babyke34 Bekend lid

27 apr 2012
    535
    72
    28
    stad in Nederland :)
    Ik vind Fynn mooi,
    Bear moet ik denken aan Yogi bear :p Dadelijk word hij gepest op school :(

10. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Bear vind ik echt niet mooi, sorry. Is dat echt een limburgse naam? Ook op die manier geschreven? Heb er nog nooit van gehoord. Fynn is ook niet mijn smaak, maar voor mijn gevoel wel een "normalere" naam.
    Maar ik heb laatst ook reacties gevraagd op een naam en heel verschillende reacties gekregen. Uiteindelijk denk ik dat we er toch voor gaan! Volg je eigen gevoel, dat is het belangrijkste!

11. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Finn vind ik super stoer en mooi!!!
    Bear niet mijn ding sorrie:)

12. zuurstok

zuurstok Lid

13 mei 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fynn vind ik dat je al zo vaak hoort, dan wel in verschillende vormen geschreven..

Ik ken een jongen en die heet Beer.. vind dat een stoere naam.. zou hem zelf nooit geven, maar het past helemaal bij hem :)

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Fynn!

Bear = beer en vind ikzelf vreemd :)
    Denk ook echt een pestgevoelige naam

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Een Bear is en blijft in mijn ogen een beer dus nee dat zou ik niet doen.
    Of je moet een andere twist geven aan de naam wat schrijven betreft dus wat je al opgeschreven heb Ber.(en dt dingetje er op maar weet niet hoe dat moet)

Fynn is niet mijn ding maar totaal tegenover gesteld van wat je man mooi vind.
    Misschien toch het namen boekje er nog eens bij houden.

15. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    Bear vind ik echt geen mooie naam, sorry! en Fynn heb ik zelf ook altijd een mooie naam gevonden voor een jongetje, alleen een nadeel vind ik dat heeel veel kindjes de afgelopen paar jaar die naam hebben gekregen, dus straks heet de helft van de basisschool zo! en dat is dan voor mij weer de reden om er niet voor te kiezen... je moet doen wat jullie een mooie naam vinden! succes!

16. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja stom eigenlijk want Wolf vind ik dan weer wel super mooi :)

Ik heb ben ook in gegaan tegen wat mensen zeiden hoor, ik had 2 namen en de meeste vonden de andere naam mooier en ben toch voor de andere gegaan omdat die orgineler was...ben er heel blij om maar die namen waren niet zo speciaal als Bear :D

17. Amethist

Amethist Niet meer actief

Bear vind ik echt geen naam. Net zoals de door jezelf genoemde Vlinder, Storm etc. zijn dat in mijn ogen dingen en dieren en echt geen pan als naam...

Ik zou dus echt voor Fynn gaan.

18. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Fynn vindt ik wel een leuke naam, best populair, maar als jij je daar niet druk om maakt zou ik het gewoon doen.
    Bear vindt ik niets. Afgelopen winter zat er een jongetje in de skiklas van mijn zoontje die ook zo heette. De kinderen vonden het maar een rare naam en hij werd er echt mee geplaagd. (kinderen zijn zo hard onder elkaar...)

19. P81

P81 Lid

26 mei 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je de limburgse variant zou willen moet het volgens mij als 'baer' geschreven worden, dus de e en de a omgewisseld, of zelfs bair. Bear heb ik nog nooit van gehoord.

20. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Fynn vind ik heel leuk! Bij Bear vraag ik me af of dat nogsteeds leuk is als hij volwassen is.. maar ik vind het niet een lelijke naam! Succes! :)

Deel Deze Pagina