Lastig onderwerp dit. Wij hadden al heel lang een meisjesnaam in gedachte, vriendin van ons bevalt 3 maanden voor mij en ja hoor haar dochter krijgt die naam! Zij wist dat die naam bij ons op het lijstje stond.. Uiteindelijk hebben we een veel leukere naam gevonden
Ik zou het wel erg vinden als iemand anders ook dezelfde naam uitzocht....en het zeker niet leuk vinden. Maar een naam claimen vindt ik onzin......leuk is het niet natuurlijk ...
Maar dat is ook altijd rot... op je lijstje is nog zo 'open' . Ik vind dat je een naam niet mag claimen. Wel vind ik, dat je er als andere, rekening mee moet houden. Echter : De één roept misschien al járen, dat zijn/haar kind, ooit die en die naam krijgt. Maar dat geeft haar niet meer recht op die naam dan een ander, die misschien die zelfde naam ook al járen in gedachten heeft- maar hier niet mee te koop loopt.
Ik miste wel een keuze namelijk ja, ik zou de naam wel gebruiken maar ook op zoek gaan naar een alternatief. Een vriendin van mij had een favoriete jongensnaam, wij wilde onze zoon zo noemen maar hebben toch een leukere naam gevonden Ik vind ook niet dat je een naam kan claimen.
Ik heb hem ook ingevuld. Wij hebben al jaren een jongensnaam in gedachten en deze nog nooit gedeeld behalve met 1 persoon. Ben ook altijd 'bang' dat iemand in onze vriendengroep de naam kiest. Gelukkig nog niet voorgekomen. Maar een oud klasgenootje heeft 'toevallig' dus dezelfde naam gekozen. Vond ik niet leuk. Maar ja, had de naam niet gedeeld en claimen kan dus toch niet. Iedereen doet wat hij/zij zelf wilt. Maar je kunt wel respect hebben voor elkaar. En die zelfde naam staat nog steeds bovenaan ons lijstje. Ik ben benieuwd naar de resultaten.
Wat nou als een vriendin een jongensnaam heeft 'geclaimd' (of in elk geval heeft aangegeven die naam te willen voor haar eerste zoontje) en jij houdt daar rekening mee en neemt die naam niet, terwijl je hem eigenlijk wel zou willen... Wat nou als die vriendin nooit kinderen krijgt of alleen maar dichters krijgt? Of wat als een DERDE vriendin er dan met die naam 'vandoor gaat'?
er zijn uitzonderingen vind ik. ik riep vanaf 4jaar leeftijd al dat ik een blond jongetje wilde met blauwe ogen met de naam Dxxxxx. Dit heb ik dus 8a9 jaar geroepen tot ik idd een blond knulleke kreeg met blauwe ogen en die draagt nu de naam Dxxxxx. Mijn droom was dus als t ware uitgekomen maar zou het dan weer niet vreselijk vinden als iemand in mijn omgeving dezelfde naam kiest voor hun toekomstige zoontje. Zou het alleen maar een eer vinden
Nee Maar ook ik heb m ingevuld, interessant om eens over na te denken want ik heb zelf nooit zo'n situatie aan de hand gehad in m'n omgeving.
Ook ingevuld! Wij vonden een naam mooi totdat schoonzus beviel en dl die naam kreeg. Zij wisten niet dat wij dat een mooie naam vonden.. Een naam claimen vind ik niet kunnen.
Dan nog gebruikte ik hem niet en zou wel even balen als die derde ermee vandoor gaat... Als ze geen kinderen kan krijgen doe ik het uit respect al helemaal niet!
Ik heb niet alles gelezen hierzo, maar ik wil wel even reageren. (Heb het ook ingevuld). Ik vind niet dat je namen kan 'claimen', maar ik zei vroeger tegen mijn broers ook wel van: Niet die naam he, zo ga ik mijn zoon noemen! (Ging over Milan BTW ) Ik zou het supererg gevonden hebben moesten zij hun zoon Milan genoemd hebben. Maar ik vind dus niet dat je mag eisen dat ze die naam niet zouden gebruiken. Als zij dat een mooie naam vinden, jammer dan is het zo. Ik zou de naam dan niet meer gebruiken, vind neefjes en nichtjes met dezelfde naam iets te ver, maar als een vriendin dezelfde naam koos én dat was onze definitieve naam dan zou ik die wel geven als hun dat niet erg vinden. Hmm iets langer dan verwacht, en hoop dat mn post nog duidelijk is XD. In ieder geval: claimen kan niet, maar je kan wel hopen dat anderen er rekening mee houden (en dat vind ik dan wel zo netjes, tenzij eht echt dééééééé naam is.) Zo was Nora mijn favoriete meisjesnaam, ik heb de 'pech' dat mijn petekindje Enora heet. Enora had misschien Mila geheten, dan zou ik dus Milan ook niet meer hebben kunnen gebruiken, tja, pech dan. Dus claimen:nee.
Ingevuld. Sommige vragen vond ik moeilijk om me iets bij voor te stellen; mijn vriendinnen en familieleden zijn niet zo van het al jaren rondbazuinen dat ze ooit hun kind de naam X zullen gaan geven. En zelf had ik nog geen 'de naam' in mijn hoofd voordat ik zwanger was (nou ja, toen ik 8 was wel, maar die naam vond ik al gauw daarna heel vreselijk ). Verder maakt het nogal uit wat voor familielid. Als mijn nicht, die ik gemiddeld eens per 5 jaar zie, een kind heeft met naam X, dan kan ik die ook best aan mijn kind geven. Ik ben bij de beantwoording uitgegaan van vriendinnen en familieleden waar ik vaak contact mee heb, en waarbij ik dat contact ook écht op prijs stel. Ben wel benieuwd naar de uitkomsten, grappig dat je die enquete hebt gemaakt.