Kun je namen 'claimen'? (korte enquete)

Discussie in 'Babynamen' gestart door SushiLover123, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Hij is ingevuld. Leuk idee & top gedaan! Goeie vragen.

Ben benieuwd wat eruit komt. En ja een naam claimen.....ik heb wel met mijn zus. Ik vond de naam Sem voor een jongen mooi en dat zei ik. Daarna zei mijn zus maar dat vind ik ook een mooie naam, dat word al de naam voor mijn zoon als ik die krijg. Toen had ik zoiets van oké....wie het eerst komt wie het eerst maalt. Met andere worden wie er nu het eerst zwanger raakt en een zoon krijgt heeft "geluk".

Maar inmiddels vind ik die naam niet meer mooi dus dat scheelt weer haha!

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat bedoel ik ook :)

Morgenavond ga ik een nieuwe poging doen om de uitslagen bekend te maken. Heb inmiddels een Excel gemaakt, waarmee ik de uitslagen ineens in een pie-chart krijg.

3. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik heb 't ook ingevuld.
    Ik vind ook niet dat je een naam kunt claimen, maar ik vind wel dat je rekening met elkaar kunt houden. Dus als iemand al jaren roept ik vind dat een prachtige naam, er niet met die naam vandoor gaan. Dan vind ik ook dat je echt alles moet doen om een andere betere naam te vinden. En anders het met de persoon in kwestie bespreken.

Wij hadden eerst een jongensnaam op 1 staan die best wel veel gegeven word. (Noah). En was ook doodsbang dat iemand die naam zou geven in mijn omgeving. Nu heb ik wel een achterneefje met die naam, maar had zoiets van als wij die naam mooi vinden dan kiezen we die naam gewoon! Nu hebben we inmiddels een veel leukere en mooiere naam, die minder voorkomt voor een jongen op 1 staan. ;)
    Nu eerst maar eens zwanger worden hihi.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    De antwoorden na 101 invullers:

Voorzichtige conclusie:
    Men vindt het erger, als zij de naam zelf nog niet hebben kunnen gebruiken.
    Misschien speelt het mee, dat je bij stelling 2 'het eerste was'?

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Vraag 3 en 4:

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    En dit allemaal nav een hondje? Nou ik zal em ook eens invullen :)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
  8. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ingevuld ;)

9. Alita

Alita Niet meer actief

Hier had ik trouwens een voorkeur voor de jongensnaam Milan....nooit verder iets over gezegd en mijn broer heeft zijn laatste zoon als tweede naam Milan gegeven....jammer maar ach...als we nog ooit eens een zoontje krijgen moet ik maar opzoke naar een andere naam. Dan had ik dus misschien wel eens iets moeten aangeven he...

10. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Ik heb m ook ingevuld.

Ik vind absoluut niet dat je een naam kunt claimen. vind het ook een beetje raar als mensen van tevoren al gaan zeggen welke namen ze in gedachten hebben zodat die namen van hun zijn. (soms zelfs al voor de zwangerschap). Ik hoop ook dat vrienden/familie niet de naam kiezen die ik in gedachten heb, maar ik heb toch geen alleenrecht op die naam? Dan moet ik maar weer op zoek naar een andere leuke naam. Er zijn zoveel namen dat er vast nog wel een naam te vinden is die "past".

Ik heb wel ooit een naam aan vriendinnen verteld die ik ontzettend leuk vond, maar die mijn man toch niks vond. Later heeft hij zich bedacht en is de naam toch wel weer op ons lijstje gekomen. Toen dacht ik wel: oei, dat was niet zo handig van mij. (uiteindelijk gaat dat m trouwens niet worden, dus niks aan de hand:p)

11. Bri

Bri Niet meer actief

Jij gaat echt helemaal los op dit onderzoek, LadyXochi! Moet wel een beetje lachen om je aanpak; pie charts, kruisverbanden. (moet voor jou toch mogelijk zijn om te zien wat de correlaties zjin tussen de verschillende vragen. ik zeg: lekker door-analyseren!)

Ik realiseer me trouwens dat ik mijn zoon wel degelijk een naam heb gegeven die ik al sinds de middelbare school erg leuk vind (toen ik nog geen idee had of ik uberhaupt ooit kinderen zou willen). Het toeval wilde dat het de tweede naam van mijn vriend is, en onze zoon heeft die nu ook als tweede naam.

12. Ingevuld :)

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind niet dat je een naam kunt claimen.

Maar toch zou ik het niet leuk vinden als een goede vriendin of familielid waar je veel contact mee hebt, dezelfde naam zou 'nemen'. Het lijkt me ook niet handig als er bijvoorbeeld twee kleinkinderen zijn met de naam X. Want welke X bedoel je dan?

Zelf zou ik dus ook geen naam gebruiken die in de naaste familie of vriendenkring al voorkomt.

14. Bri

Bri Niet meer actief

Nichtje is vorig jaar april moeder geworden. Ze maakte haar naam bekend en schoonzusje, ook in die periode uitgerekend verschoot meteen. Dezelfde naam als zij had voor haar dochter.... Die heeft gekozen voor een andere naam. Ze was eigenlijk eerder uitgerekend, maar een paar dagen later bevallen, dus 'wie het eerst komt, die het eerst maalt...'.

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hihi leuke enquete!

16. Within

Within Niet meer actief

Ingevuld.

Echt claimen kan je een naam niet, zou wat wezen als iedereen alvast een naam claimt, dan blijf je zoeken naar een mooie naam en zal je je eigen smaak daarvoor aan de kant moeten zetten als je een grote familie/vrienden kring hebt.

Ik vind wel dat je rekening kan houden met elkaar. Als je weet dan een zus/vriendin die naam erg mooi vind, vind ik het een beetje jammer als je zelf die naam voor je kindje kiest onder het mom van "wie het eerst komt.."

17. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    ingevuld! namen kun je naar mijn mening niet claimen! Gewoon voor jezelf houden als je zeker wilt weten dat je omgeving niet met jouw naam aan de haal gaat, wij hebben ook al namen verzonnen, terwijl we nog eerst aan het 'oefenen' zijn ;) Ik vertel mensen niet over wat voor ons 'de' naam zou zijn.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In dit geval had ik het eigenlijk netter gevonden ze allebei een andere naam hadden gekozen.

19. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

niet ingevuld, want vind het antwoord afhankelijk van de relatie tot die andere persoon en dan zou ik verschillende opties aan kunnen vinken ;)

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb 'm ingevuld maar wat ik nou zo bijzonder vind.. alle namen van alle kinderen in mijn omgeving waren voor mij een volslagen verrassing. Wij delen geen namen met elkaar dus dit probleem doet zich eigenlijk niet voor.

Deel Deze Pagina