Kun je namen 'claimen'? (korte enquete)

Discussie in 'Babynamen' gestart door SushiLover123, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliesje

Eliesje Lid

22 apr 2012
    83
    2
    8
    Vrouw
    Zangeres en loctician
    Harderwijk
    Ik denk niet dat ik ervan gecharmeerd ben als een vriendin 1 van de namen van m'n kids aan d'r kind geeft. Iets wat erop lijkt prima, maar exact hetzelfde? Nee.

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ook ik heb hem ingevuld!

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ingevuld.

Ik heb wel een ander iets. Wij hebben vrij ongewone familienamen voor onze kinderen waarvan ik er 1 gewoonweg nooit ergens anders heb gevonden of gehoord. Ik zou het wel vervelend vinden als iemand die naam ook zou gebruiken omdat ze hem zo mooi vond. Het is echt een naam van mijn familie en niet van een ander hoewel ik dus vind dat namen eigenlijk niet te claimen zijn....

4. Elvana

Elvana Niet meer actief

Ook ingevuld. Interessante discussie. Ik vind dat het ook een beetje er vanaf hangt wie dezelfde naam wil gebruiken. Familie/vrienden die je vaak spreekt, of die je amper ziet. Wonen ze vlakbij, of aan de andere kant van het land. Elke situatie is weer anders denk ik

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Net even een snelle check gedaan en de percentages zijn niet veel veranderd. Dus ik plaats nog even geen nieuwe grafieken.
    Nog wel bedankt iedereen!

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Even een berichtje, anders gaat ie dicht... Misschien dat nog meer mensen de enquête willen invullen, dan kan ik van de week nog een update geven van de uitslagen.

7. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goed dat je ons even tipte in het hond-kind topic. Ik heb hem meteen ook even ingevuld. :)

Ik vind niet dat je een naam kunt claimen.
    Natuurlijk mag je balen als iemand een naam kiest die je liever zelf had gekozen, maar ook daarmee is de kous af.
    Ik zou het een eer vinden als iemand zijn dochter 'vernoemd' naar de mijne. :)

8. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Ook ingevuld.
    Bij ons in de familie is vreselijke commotie geweest over de naam E.smee.

Mijn moeder heeft een kind gekregen met de naam L.isa E.smee , en mijn nicht was woedend op mijn moeder. Jaren daarvoor had ze aan mijn moeder verteld dat als ze ooit een dochter kreeg ze haar graag de naam E.smee wilde geven. Mijn moeder kon zich dit niet herinneren, maar de twee hebben jaren ruzie gehad. Uiteindelijk heeft mijn nicht een dochter gekregen en haar ook als tweede naam de naam E.smee gegeven. Nouja om een lang verhaal kort te maken daar was ook weer commotie om. Wat een gezeur, vreselijk!

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn nichtje van 19 heet Emma. Als wij ooit een meisje krijgen is deze naam een kanshebber. We hebben een hechte familie dus beide Emma's zouden elkaar vaak zien, maar iedereen vindt het alleen maar leuk. Van claimen of moeilijk doen is hier geen sprake.

De namen Alex, Lotte en Robin zou ik nooit gebruiken omdat mijn zusje en nichtje die namen willen geven aan hun kinderen. Maar dat hebben ze me nuet gevraagd, ik heb zelf besloten dat niet te doen. En als ik het wek zou doen zou daar zeker geen ruzie uitkomen.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik had vroeger een lijstje met leuke namen. Niemand kende dat lijstje verder :)
    Maar één van de namen die daarop stonden, was Iris. Mijn nicht kreeg een jaar of 18 geleden een tweeling, Tessa en Iris. Maar Iris overleed. Ik zou mijn kindje nooit Iris noemen, ook al vind ik het een mooie naam en ook al heb ik eigenlijk helemaal geen contact met mijn nicht. Het zou haar sowieso ter ore komen en het lijkt me hoe dan ook niet leuk voor haar.

11. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Heb de enquête ook ingevuld

12. Jeetje mv 4

Jeetje mv 4 Actief lid

7 jan 2012
    241
    0
    0
    Brabant
    Heb de enquête ook ingevuld.
    Ik vind ook dat je namen niet kunt claimen, maar zou wel erg teleurgesteld zijn als een familielid/vriend(in)/kennis, die de door ons gekozen naam weet, de naam zou kiezen die wij in gedachten hebben voor ons ongeboren kind.
    Ook zou ik het niet leuk vinden als ze de naam van 1 van onze kinderen zou kiezen, maar daarin staan ze natuurlijk helemaal vrij.
    Ik zou nooit de naam kiezen van een kindje uit familie/vrienden of kennissenkring, al helemaal niet als het gaat om de naam (die ik waarschijnlijk in vertrouwen te horen heb gekregen) van een ongeboren kindje.

13. Behappy

Behappy Niet meer actief

ik heb um ingevuld

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik heb hem ook ingevuld!
    Ben van mening dat je een naam niet kunt claimen, maar wij hebben ons kind wel heel bewust een bepaalde naam niet gegeven omdat de dochter van onze vrienden al zo heet, ondanks dat mijn man dit de mooiste naam op zijn lijstje vond. Ik zou er ook wel raar van staan te kijken als onze vrienden hun dochter dezelfde naam als die van ons zouden geven.

Ben je echter nog zwanger en heeft de ander nog geen kind, dan kun je toch gewoon nog alle kanten op. Wie eerder is, heeft geluk haha! Ik ben ook wel even bang geweest tijdens de zwangerschap dat een zwanger nichtje of een zwangere vriendin onze naam zouden 'inpikken', maar die kregen uiteindelijk allebei een jongen haha!

Met een 2e naam heb ik overigens helemaal geen moeite. Een vriendin vertelde me laatst dat als ze een meisje had gekregen, ze dat kindje de 2e naam van onze dochter als roepnaam had geven. Prima denk ik dan, het is nu eenmaal een hele mooie naam haha! :p Ze verwacht echter een jongetje hihi! En kennissen van ons, die we maar 2 keer per jaar zien, hebben een dochter met als 2e naam Lynn. Die naam is bij ons grote kanshebber als er ooit nog een meisje bij zou komen.

Deel Deze Pagina