Al een hele poos ijskoude handen en voeten maar opvallend is en dat merk ik pas een tijdje is een koude neus. Mijn vriend merkte dat gisteren ook op! Ik lees iets over een trage schildklier. Met symptomen als lage spierspanning. Kan dat ook betekenen dat spieren sneller scheuren? Want ik zit met een zweepslag die zomaar ontstaan is... Ook ben ik nooit uitgeslapen ook niet als ik een keer echt kon blijven liggen..
Ik heb ook altijd koude handen en voeten. Huisarts zei mij dat veel vrouwen dat hebben, schijnt iets hormonaals te zijn. Mijn schildklier was in orde trouwens, maar dat kan je altijd even laten prikken toch?
Ik heb dat ook. Altijd al gehad. Schildklier is prima. Mijn man is altijd warm! Niet normaal. Ik link het een beetje aan de hartslag, mijn hartslag is altijd rond de 60 in rust. Mijn man zijn hartslag altijd rond de 70. Ik heb een lagere bloeddruk, zijn bloeddruk is wat hoger. Maar ook zijn aderen zijn groter, duidelijk zichtbaar itt die van mij. Misschien slaat het nergens op, maar dat was onze theorie haha. Of ik ben gewoon een ijskonijn, dat zegt mijn man tenminste 😂
Ik heb ook altijd koude handen, voeten en neus. Soms zijn mijn handen zo koud dat het onder mijn nagels helemaal blauw begint te worden..
Dat heb ik ook. Ik maak altijd de grap dat mijn neus gewoon te groot is om warm te houden. En inderdaad zoals hierboven staat: mijn handen/nagels en voeten worden soms helemaal blauw. En geen schildklierprobleem voor zover ik weet. Maar ik heb het altijd al gehad. Als het bij jou opeens is en je maakt je zorgen, kun je er naar laten kijken. Bij een schildklier probleem, moet je ook wel andere symptomen hebben lijkt me.
Volgens mij is het een vrouwen kwaal. Iets met de doorbloeding was het dacht ik. In ieder geval hebben veel vrouwen het.
Koude extremiteiten ook heeft te maken met het vrouw zijn. Andere vetverdeling, hormonen cyclus, spiermassa. Dus het is niet ongewoon.
Ik heb het ook. Behalve tijdens de zwangerschappen, toen had ik nergens last van Mijn schildklier is ook normaal (bloed getest poos terug ivm andere dingen). Ik merk wel dat het minder erg is als ik wat meer beweeg. De laatste dagen zit ik veel meer en dan is het erger..
Heb dat 9 vd 10 keer ook last van, vaak savonds. Vrouwenkwaaltje denk haha. als ik inderdaad veel bewogen heb, dan niet, dus zegt al genoeg hihi.
Idd vrouwenkwaaltje Ik heb wel een trage schildklier en het is er niet minder om geworden toen mijn waardes weer goed waren mbv medicatie.. Maar als je twijfels hebt kun je altijd vragen of je even mag bloedprikken.
Hahaha, dat heeft nog meer voordelen. Je kan staand plassen. Je hoeft de vaatwasser niet te doen, omdat je na iedere keer uitleggen hoe hij ingedeeld moet worden, de volgende het alsnog fout doet.
Inderdaad en mannen maken zich nergens druk om..... Tenminste niet om dingen waar ik me druk om maak 😉