Hoi, ik start in januari weer met werken, vanaf dan gaat ons hummeltje dus naar het kdv voor een dag per week. Ik ben alleen nog steeds niet uit het aanvragen van de kinderopvangtoeslag. Ze willen m'n toetsingsinkomen, maar per 1 januari ga ik minder werken en dus minder verdienen. hoe vul ik dit in???? Want volgens mij kun je alleen achteraf invullen, dus aan het eind van 2013 pas? Wie helpt mij verder in dit nog voor mij onbekende oerwoud...
Als je per 1 januari minder uren gaat werken dan bereken je het brutojaarsalaris op basis van de uren die je gaat werken. Berekening: aantal uren per week x brutouurloon =...... Deze uitkomst x 52 weken= bruto jaarloon zonder vakantiegeld Hierbij tel je nog 8 procent vakantiegeld of hoger, hangt van de cao af, eventueel geschatte bonussen en ik rond altijd alles af naar boven zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan. Ik krijg liever nu minder toeslag per maand dan straks een naheffing. Maar dat is persoonlijk.
maar kun je het dan al aanvragen terwijl je kindje er nog niet is. Volgens mij heb je echt een sofinummer nodig. Als je de toeslag aanvraagt geeft hij zelf ook een rekentool aan. Wat is je inkomen van afgelopen jaar en hoeveel meer of minder verwacht je in het komende jaar. Om narigheid met terugbetalen te voorkomen zou ik het inkomen aan de hoge kant schatten.
Inderdaad gewoon uitrekenen wat je straks gaat verdienen, of navragen bij je werkgever. En pas toeslag aanvragen als je kindje geboren is, dan ben je prima op tijd. Ik denk dat je het nu nog niet eens kan aanvragen voor 2013?
Zonder sofi nummer kan je niet aanvragen sowieso. en vraag anders bij personeelszaken op wat je gaat verdienen dan weet je het zeker. Maar je kan het ook redelijk uitrekenen zelf en dan altijd liever op papier iets meer verdienen als in werkelijkheid zodat de kans dat je terug moet betalen kleiner is.
Ik heb het destijds wel aangevraagd zonder sofinummer van Eva. Weet niet of dat nog steeds kan. Bij Lisa had ik 'm geloof ik wel.
het gaat nu via digi d vaak he. en dan gaat hij gewoon niet verder omdat je een verplicht veld niet hebt ingevuld. Dus op papier zou het misschien wel kunnen maar digitaal niet in ieder geval.
Je kunt idd zonder BSN nu geen aanvraag doen, Tevens zijn de aanvraagprogramma's nog niet beschikbaar voor het jaar 2013