Morgen ben ik 41 weken en gaat de verloskundige proberen me te strippen. Ik heb nergens last van. Geen harde buiken, pijn, voorweeen of wat dan ook. Strippen is alleen mogelijk als je al wat ontsluiting hebt. Kan ik dat ondanks dat ik niks voel wel hebben?
Ja hoor. Ik had 7 cm ontsluiting zonder dat ik het in de gaten had. Het is dat de vk het zei want 3 uur later was DL aanwezig
Ja hoor, bij de 2de met 35 weken 3 cm. Nog geen enkele hardebuik, pijn of wat dan ook gehad. Uiteindelijk is hij tot 39 weken rustig blijven zitten, en echt tot het moment dat het begon geen idee gehad dat de bevalling eraan zat te komen. Bij de laatste kwam ik in het ziekenhuis aan met krampjes en bloedverlies ook toen al 7cm. Dus het kan echt zonder dat je wat in de gaten hebt!
Ja hoor, bij de zwangerschap van mijn derde zou ik met 37 weken ingeleid worden, met 36 weken gingen ze voelen zodat ze weten hoe ze me in zouden kunnen leiden, ik had 3 cm ontsluiting dus met 37 weken konden ze mij de vliezen breken. Nu heb de 28e een afspraak, weer met 36 weken, ik hoop dan weer op een beetje ontsluiting zodat ze weer de vliezen kunnen breken met 37 weken
Fijn dat het toch kan. Hoop zo dat het strippen mogelijk is en het gaat werken. Zie een inleiding echt niet zitten.
Allereerst wil ik jou zeggen dat ik het geweldig vind dat dit kleine hummeltje lekker in je buik nog zit !! Heb zo met je mee geleefd. On topic : Ja dat kan zeker !! Bij mijn zoon had ik steeds vreselijke buikpijnen maar geen ontsluiting dus ze kon mij niet strippen. Toen een week nergens last van gehad en had ik ineens 2cm. Ze zei nog : ik had eerder verwacht dat je ontsluiting had vorige als nu.
Ja hoor, ik heb een paar dagen rondgelopen met 5 cm ontsluiting. Nu was hij een hele zware baby, dus ik had een ongelooflijke druk van onder En ook best veel voorweeen en krampen. Maar toen het echte werk begon, kon ik het verschil al snel voelen
Wat ik me afvraag: voelt de verloskundige bij jullie standaard bij een controle inwendig dat jullie de omsluiting al weten? Bij mijn vorige zwangerschap heeft de verloskundige dit nooit gedaan. Pas toen de bevalling begonnen was heeft ze inwendig gevoeld of en hoeveel ontsluiting ik had.
Bij 39 weken voelde ze standaard of er al ontsluiting was vorige zwangerschap dit was wel al ruim 7 jaar terug. Tot nu toe is er bij mij nog niet gevoeld om te kijken hoeveel ontsluiting er is, morgen weer controle (bij Gyn)
Aaah... de 39 weken heb ik de vorige keer niet gehaald. Maar ik lees hier ook dames waar met 36 weken al gevoeld is.
Bij mij niet hoor! Bij beide zwangerschappen voelde ze pas nadat ik gebeld had omdat de weeën begonnen waren. Het gebeurt bij mijn vk-praktijk dus niet standaard. Moet zeggen dat ik daar de eerste keer stiekem ook wel wat tegenop keek Dat gevoel voordat er überhaupt iets serieus begonnen was hoefde van mij niet zo
Bij mij word altijd met 36 weken gevoeld of ik ontsluiting heb dit omdat ik met 37 weken ingeleid moet worden, en dan weten ze of ze gel of een ballon moeten gebruiken of mij de vliezen breken, Bij de eerste twee spontaan bevallen met 36 weken, bij de derde 3 cm ontsluiting met 36 weken en met 37 weken zijnde vliezen gebroken, A.s. Maandag met 36.1 word er weer gevoeld en ik hoop dat ik weer iets ontsluiting heb zodat ze weer de vliezen kunnen breken,
Denk dat t normaal gesproken met 36 weken ook niet wordt gevoeld. Op 35+6 (de avond voor mn inleiding) ontdekte de vk dat ik al 2 cm had. Ik lag toen in t ziekenhuis vanwege PE, anders had ik t ook niet geweten.
Bij alle vier heb ik Zwangerschapscholestase, boven de 10 is het cholestase boven de 40 moet je ingeleid worden ivm risico op loslaten van de placenta poepen in het vruchtwater en teveel galzouten die naar de baby gaan waardoor de hartspier het niet meer trekt en de kans op doodgeboorte groter word, vanaf week 37 is dit risico aanzienlijk groter Mijn waardes zitten op 162 dus dat zijn teveel gAlzouten voor de baby om te verwerken, tot 37 weken is er weinig aan de hand en is het met ctg om de dag en een echo prima te doen, maar vanaf 37 weken dus groter Risico en dan halen ze baby liever