Hallo, Ik ben nu 30 weken zwanger van een tweeling. Mijn voeten zijn ineens heeeeel dik. Heeft iemand hier tips voor? Geen last van, maar het ziet er niet uit. En ik wil voorkomen dat het nog erger wordt. Bloeddruk is overigens heel laag en afgelopen woensdag voor het laatst gemeten dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Mag je iets van vochtafdrijvende thee nemen? Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt.
Ik had er ook heel veel last van, ik leek wel een Michelin mannetje. Het enige wat helpt is veel water drinken en je benen omhoog. Het wil ook wel eens helpen om op je zoutinname te letten
Ik drink standaard elke morgen een glas water met een uitgeperste limoen erin, weet niet of het daardoor komt maar ik hou iig geen vocht vast, terwijl ik in mn eerste zwangerschap echt opgezwollen was
Ik heb er ook last van, en ook in mn handen. Mijn verloskundige adviseerde me brandnetelthee.. Dat dribk ik nu de hele dag. En het helpt goed!
Ik zorg ervoor dat ik genoeg water drink, niet teveel zout tot mee neem, dus met name met koken minder zout gebruiken. En de voetjes omhoog
Helaas heb ik hier al weken enorm veel last van, kan helaas vrijwel geen normale schoenen meer dragen en heb zelfs Carpaal Tunnelsyndroom gekregen aan mijn linkerpols van het vocht. Heb afgelopen maandag nog aan de gynaecoloog gevraagd wat ik moet doen, die gaf aan benen gewoon veel hoog te leggen maar evengoed wel te blijven bewegen en niet altijd maar zitten en niks doen. Ook inderdaad opletten met zout maar ik kook sowieso altijd al zoutloos en eet geen zoute dingen. Het hoort er helaas allemaal bij