Vroeg het me opeens af. Mijn bloeddruk is weer gestegen en de vk zei dat dit ook een voorbode zou kunnen zijn van een naderende bavalling. Thuis dacht ik: ja maar, ukkie is nog niet eens ingedaald, dus het zal wel loslopen met een naderende bevalling. Wie kan er iets over zeggen?
Ja hoor, das meest voorkomend zelfs. Helaas is de weg voor de baby dan wat langer dan als ie al is ingedaald...
Hier verwachten ze ook pas dat ze in gaat dalen als ik pas flinke weeën heb. ben nu 39 weken en ze ligt met het hoofdje op de bekken ingang, maar niet erin. Mijn bloeddruk is trouwens ook gestegen. Vandaag 140/80 (normaal 125/65-70) Hoeveel is die van jou gestegen ?
Die van mij was 146/87. Ik kom van 110/70... Spannend Gebakje! Bij jou mag het dus echt gebeuren! (Bij mij nog een beetje vroeg). Ik zie dat je net als ik de tweede ook redelijk snel na de eerste krijgt. Lekker druk straks! Duurt een bevalling ook langer als het kindje niet is ingedaald?
Mijn beide kindjes zijn pas tijdens bevalling ingedaald en ik weet van ieder inwendig onderzoek tijdens de ontsluiting dat VK er bij zei: 'zit nog hoog'. Ik heb ook continue op mijn linkerzij moeten liggen om baby te helpen op juiste manier in bekken te zakken. Bij mijn dochter had ik op een gegeven moment zelfs 9 cm, maar baby zat nog steeds hoog. Maar bij een volgende wee braken opeens mijn vliezen, kwam er echt enorme sloot vruchtwater naar buiten en mijn dochter is echt naar beneden geploft, alsof ze met het water mee naar buiten gespoeld werd. Opeens stond mijn bekkenbodem in vuur en vlam en had ik echt ENORME persdrang, een minuut later is (zuchtend) hoofdje geboren, bij volgende wee de rest. Dus het hoeft echt niet langer te duren ...
Ik had al een paar dagen 3 cm ontsluiting maar mijn zoon zat nog heel hoog, de verloskundige kon nauwelijks voelen waar hij zat zo hoog. Zelfs tot een uur voor de bevalling zat hij nog zo hoog. Toen het eenmaal begon zakte hij meteen en een 2 1/2 uur later met 2 persweeen was hij geboren.